Alla inlägg under april 2009

Av Veronica - 8 april 2009 11:34

Är väl typ så vädret är just nu här! Ser ingen sol i alla fall, men den gömmer sig nog bakom den disiga och små gråtrista himlen! Nåja, man kan ju inte få sol jämt!


Tvättar lite i dag också - blev bara två mindre klädhögar, så lär gå ganska snabbt! :-) Övriga planer för dagen är kvällspromenad med kompisen då + en del småpysslande här vid datorn. Har ju mina små projekt, som bekant! Sitter just nu och redigerar låttexter, d.v.s piffar upp lite med olika färger och dylikt. Är ju lite pysslig av mig, helt enkelt! Vill även gärna ha lite struktur och ordning på saker och ting. Medfött, gissar jag. Pappa var väldigt ordningsam av sig. Är väl inte direkt så att mitt hem är tokorganiserat på något vis då, men kan verkligen irritera mig grymt mycket på folk som t.ex kikar igenom min filmhylla och flyttar om filmerna huller och buller. Har dem nämligen i en viss ordning, av praktiska skäl + att jag tycker det ser bättre ut också! Gäller även böcker och skivor! Alla har vi våra sätt att hålla ordning! Vet de som bor näst intill i ett totalkaos, men ändå på något vis har koll på sina prylar. Helt otänkbart för min del dock, men alla är vi som sagt olika!


Av Veronica - 7 april 2009 23:29

...gillar inte färgen på himlen just nu... Rödorangebrun, typ... Eller kanske man ska skriva gråviolett istället... Dels ser det så grått och dystert ut. dels brukar det väl tyda på oväder av något slag... Eller har kanske fel... Låg temp ute i alla fall, men är ju bara i början av våren, så...


Småpysslat lite mest hela dagen och bara tagit det allmänt lugnt. Känt mig såväl lättirriterad som orkeslös, på något vis. Och lite smålåg, men vet vad det beror på... Tror många kvinnor har en liknande känsla under själva perioden och så... Går ju över! Ny dag i morgon med nya möjligheter. Jag och en kompis ska ut och kvällspromenera har vi tänkt, så hoppas vädret är med oss och det inte regnar eller är snöstorm! :-) Blir kanske en liten fika också, antingen före, men troligtvis efteråt! Kul att ses och bara småprata lite om allt och inget! :-)


Nej, ska ta och borsta tanden nu och sedan vänta på att John Blund ska anlända - är ju som skrivet en ny dag i morgon! :-)


Av Veronica - 7 april 2009 14:11

...och jag vaknade redan vid åttatiden i morse. Tänkte först vända mig på andra  sidan och somna om, men var helt enkelt för pigg för detta, så gick istället upp och började pyssla med lite plockande och rensing på svarta bokhyllan. Nu är det lite bättre ordning + att en del bråte jag ändå inte haft användning för nu åkt i papperskorgen! Fast fick flera gånger plocka bort en busig Dina från just papperskorgen då, eftersom hon ansåg att det jag kastade i den istället borde höra hemma på golvet... :-) Säga vad man vill om katter, men risken att man drabbas av tristess är rätt låg...


Nu ska jag ta en välbehövlig dusch och sedan kolla lite på TV... Sedan får man väl se vad resten har dagen/kvällen har att erbjuda!


Av Veronica - 6 april 2009 21:24

...vinst i fotbollspremiären för hjältarna med 1-0. Visserligen efter en något tveksam straff, i alla fall enligt de s.k experterna, men är domaren som dömer och sålänge det går mitt lags väg, så klagar inte jag i alla fall! Skönt att börja med 3 pinnar i alla fall! Att hoppas på topplacering i år är kanske lite väl optimistiskt, men bättre än förra året bara SKA vi vara, så är det! :-)


Av Veronica - 6 april 2009 13:22

...men orkar inte ta mig för något speciellt. Perioden startade i natt, så... Men går ju över inom ett par dagar, så är bara att bita ihop, se glad ut och göra det bästa av situationen! Svårt att hänga läpp också, när solen skiner och det är precis lagom varmt! Bor dessutom så att jag har solsken i min lägenhet näst intill hela dagen. Mysigt, men dock inte i lika stor grad sommartid, när termometern överstiger 30 grader och det är vindstilla. Då skulle man lika gärna kunna häcka i en varm bakugn... Hur som helst, toknjuter av vädret, trots för tillfället rådande omständigheter!


Inne på bok 5 nu i Lang-serien. Går fort att läsa och många av böckerna har jag läst ett antal gånger! Är ju så - en del är så bra att man liksom ALDRIG kan läsa dem för många gånger! Just när det gäller ljudböcker också så är det, i alla fall för mig, viktigt att den som läser in gör det bra och gärna har en s.k behaglig röst. Retar mig tyvärr lätt på inläsare som del stakar sig iderligen, har vissa "ljud" för sig eller dialektalt gör sig mindre förstådda. Några av mina absoluta favorituppläsare är Torsten Wahllund, Tomas Bolme, Katarina Everlöf, Barbro Nordin, Tore Bengtsson och Helena Gripe. Alla kanske inte är lika kända, men i alla fall några av dem är skådespelare, vilket märks även på uppläsningen då! Ups, höll på att glömma Helge Skoog! En mångsidig och superrolig man, som det verkligen är en ren njutning att lyssna på! Han har bl.a läst in Anders Fogelströms stadsserie. Har hela den serien som CD-bok! Vill även nämna Lars Ekborgs uppläsning av Mark Twains klassikern "Tom Sawyer" - en kassettbok jag fick av mina föräldrar för ett antal år sedan... Tja, listan kan göras lååång... :-)


Funderar på att värma vetekudden för tredje gången under denna dag, men kanske kan vänta en stund till, då värken inte är direkt påtaglig just nu! All heder åt den som uppfann denna underbara dyrgrip! :-)


Av Veronica - 5 april 2009 21:00

Är ju allmänt känt, i alla fall bland mina nära och kära att undertecknad är rätt svag för böcker... Eller rätt svag är kanske milt uttryckt - jag ÄLSKAR att läsa och har nog alltid gjort det. Växte upp med Astrid Lindgrens böcker, som så många andra barn gjort runt om i världen. Mina föräldrar, fast kanske mest mams då, läste rätt mycket för mig när jag var barn och sedan har intresset för böcker funnits där hela tiden. Speciellt svag är jag nog för deckare. Mina absoluta favoritdeckarförfattare är Maria Lang, Sjöwall-Wahlöö, Stieg Trenter, Olov Svedelid och Camilla Läckberg!


Just nu har jag börjat läsa om Maria Langs deckare - är på bok 3 med hennes ficktive figur kommisarie Christer Wijk... Är sammanlagt 43 böcker jag ska igenom, såvida jag inte tröttnar efter ett tag och går emellan med någon annan. Ska väl även påpeka att jag läser dessa böcker och många fler via CD eller kassett! Ja, jag vet att en del människor reagerar när man säger att man läser en ljudbok, men det gör man ju på sätt och vis, fast med öronen istället för ögonen då. Fast trots att jag är född med ett s.k gravt synfel, så kan jag även läsa vanlig text. Är dock mer bekvämt att läsa ljudböcker. Då kan man ju pyssla med lite annat samtidigt och alltså få saker och ting gjort. Går oftast lite lättare att städa, gå och handla eller träna, med en ljudbok i mp3:n!


Kort sagt, vad vore livet utan böcker, musik och katter, bl.a :-)


Av Veronica - 5 april 2009 20:54

...så idag har det inte blivit många knop, om man säger så. Dock har jag fortsatt pyssla med ett projekt jag började med härom dagen. Snart klar och då ska jag fortsätta med ett annat jag också börjat med ganska nyligen. Håller på att lägga över gamla inspelningar jag gjort från kassettband till datorn. Ska sedan bränna dem på CD. Är lite allt möjligt och kan vara kul att spara, helt enkelt! Man är ju lite nostalgiskt lagd, helt enkelt! :-)


Dock innebär det långt ifrån att jag tillhör de som sparar på näst intill allt och när det blir aktuellt att rensa bort en del, skyller på att varje pryl har sin personliga historia och att man därmed inte KAN göra sig av med den. Är risk att en del som läser detta tar åt sig lite, men konstaterar ju bara att vi alla är olika, när det gäller att hamstra prylar och sedan hårt hålla fast vid dem! :-) Har nog snarare ibland ångrat att jag gjort mig av med vissa prylar - alltså haft lite för bråttom. Men för det mesta brukar det gå bra att rensa bort!


Nej, dags att fortsätta mitt ena projekt nu, så jag kanske blir klar med det ikväll och innan den begynnnade värk jag nu känner är på G blir för påtaglig... Fast det går ju dock över, så... :-)


Av Veronica - 4 april 2009 20:54

1 km på cykeln för en stund sedan. Tid 5.29 och 15 kalorier brända!

Blev ju även en kort promenad till och från affären på sammanlagt cirka 20 minuter! :-)


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards