Alla inlägg den 23 april 2009

Av Veronica - 23 april 2009 20:14

"Alla dessa förfinade ord... Puh, är det bara för att det som sägs ska verka mer intressant, eller? Vet att jag framstår som supergnällig, men känner mig verkligen riktigt seg just nu! Skulle mycket hellre vara ute i vårsolen och promenera. Blir lite för mycket stillasittande här, känner jag!"


"Åh, nej, nu ska en person babbla om sina ständiga problem med sin färdtjänst... Och om ni tycker att JAG gnällt, så... Tja..."


"Nu ska de försöka få  med oss yngre mer i SRF-livet! Har såklart yttrat mig i frågan, men mina argument om varför jag tror att yngre synskadade kanske inte går med i föreningen (jobb, familj, vänner och andra fritidsintressen) viftades bort... Man MÅSTE helt enkelt prioritera - och då såklart gärna till SRF:s fördel"


"Nej, nu orkar jag inte klottra mer för denna gång! Over and out!"

THE END!

Av Veronica - 23 april 2009 20:02

"Sitter fortfarande och stör mig lite grann på de som sitter och respektlöst småmumlar medan en person har ordet. Men eftersom jag verkar vara den enda som stör mig på detta så låter jag det vara. Men som sagt, det ÄR riktigt irriterande!"


NU är själva årsmötet avslutat! Och JA, jag HAR faktiskt lyssnat också, inte bara suttit här och klottrat!"


"Cirka 1,5 timme senare och nu är Veronica mätt och belåten! Smarrigt god lunch - fläskfilé, hemgjord potatisgratäng och kokta morötter. En bit After Eight och en slurk kaffe till efterrätt! Ja, och så en matbulle (fralla med solros eller vallmofrön ovanpå). Nu är man som sagt mätt och belåten! Dags att lyssna på ytterligare lite pladder innan det bär av hemåt och cirka två timmar. Mikrofonstrul just nu! Tekniken är underbar - när den fungerar!"


"Bla, bla, bla, vad det pratas på! Känner att nina öron snart stänger igen helt för dagen. Tycker helt enkelt att det är allmänt jobbigt att sitta och lyssna en längre stund, speciellt om man känner sig trött och/eller ämnet som diskuteras känns mindre intressant! Enda sättet att hålla sig vaken är att, som jag gör nu, sitta och klottra ner sina innersta tankar och känslor. Okej, det jag skriver kanske i och för sig inte skulle vara så mycket mer intressant än vad som sägs just nu, men ändå..."


Av Veronica - 23 april 2009 19:39

"Sådärja, nu har Veronica yttrat sig igen! Bad helt enkelt att dörren till kurssalen skulle stängas, i och med att det förekom en del störande bakgrundsljud från matsalen, där jag antar att de börjat förbereda lunchen. Ja vaddå? När ingen annan gör det - säger ifrån alltså - så måste man ju helt enkelt låta sin ljuva stämma ljuda!"


"Mindre än en timme kvar till LUNCH!"


"Undrar hur mina gosbollar mår och hur de fördriver dagen? Blir nog mest att sova, skulle jag tro!"


"Att jag inte kan sluta tänka på mat..."


Av Veronica - 23 april 2009 19:22

"Jag är så förbannat trött på alla dessa individer som så respektlöst babblar på när en person har ordet! Har sådan lust att bara ställa mig upp och ropa: "HÅLL KÄFTEN"! Men min uppfostran förbjuder mig att göra detta."


"Nu har man varit ute en sväng i den sköna vårsolen. Fast blåste en hel del vid vattnet. Hade jag haft jackan med mig så hade jag helt klart struntat i resten av mötet och gått en långpromenad istället. Nästan straffbart ju att sitta inne och uggla en underbar vårdag som denna!"


"Mums, nu blir man ju rejält hungrig! Har precis fått reda på att det serveras fläskfilé och potatisgratäng till lunch! Hoppas det smakar lika gott som det låter, men det är jag övertygad om! Maten här brukar vara riktigt god!"


"Sitter här och klottrar ner diverse tankar. Faktiskt en bra metod, om man ibland som jag har en tendens att slumra till på alltför segdragna möten."


"Jag VILL gå ut och gå - NU!"


Av Veronica - 23 april 2009 19:16

Har ju under dagen varit på möte med Synskadades Riksförbund (inom distriktet jag tillhör då). För att inte riskera att nicka till under förhandlingarna, vilket faktiskt lätt händer mig, då jag av naturen har svårt att sitta stilla och koncentrerad alltför länge när någon bara pratar och pratar, så bestämde jag mig för att klottra ner lite tankar och funderingar som ploppade upp under tiden... Tänkte helt enkelt dela med mig av det jag kom fram till! Och kan handla om allt från mötet till helt andra ting! Varning till er som är allergiska mot gnäll - det KAN ibland tolkas som att jag BARA gnäller, men var nog mest mot slutet, när jag tröttnat på att bara sitta still och lyssna... :-)


Delar upp det hela i flera inlägg, då det blev cirka sju A5-papper fullklottrade... Så håll tillgodo, eller låt bli - ni väljer själva! :-)


Av Veronica - 23 april 2009 05:57

Ska om några futtiga minter kvista i väg till närmsta busshållplats, där vänta på bussen som ska åt Kalmar-hållet, fast jag ska av i Mönsterås. Där blir det taxi till T-nabben och mötet jag ska på. O, ja, jag känner mig så otroligt upplagd för att sitta och gäspa diskret bakom ena handen i några timmar. Brukar i ärlighetens nanm sällan lyssna särskilt mycket på vad som sägs, såvida det inte engagerar mig på något vis.


Är ju inte heller någon morgonmänniska precis, så denna tid på dygnet känns ovanligt tidig. Och nu anar man nästan att kommentarer riskerar att hagla över en från er som är föräldrar då - allt snack om "sovmornar" och dylikt, men det må vara hänt. Alla har vi olika förutsättningar här i livet. Brukar å andra sidan kunna ställa om vad gäller dygnsrytm och dylikt ovanligt kvickt. Men ska ändå bli en välbehövlig och riktigt lååång sovmorgon på lördag i alla fall, det är då ett som är säkert!


Nej, dags att skynda i väg nu. Kanske blir ett litet blogginlägg senare i eftermiddag, när man är hemma igen! Morn på er, sålänge!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards