Alla inlägg under december 2008

Av Veronica - 31 december 2008 13:30

...på detta halvmisserabla år. Upptäckte i morse orsaken till att jag kände mig lite orolig i magen igår kväll. Är inte sjuk på något vis, bara "lingonveckan" som börjat så smått. Inte haft direkt ont än, men har känningar av skiten... Nåja, vetekudde och ev. värktabletter, så kan min fortsatta nyårsafton nog bli helt okej!

Mulet ute också, vilket väl inte gör en på världens mest sprudlande humör. Ja, jag känner mig lite extra gnällig idag, men känns ju som att man har en anledning att få vara det + att ju alla har sina gnällperioder. Har dock fortfarande inställningen att jag ska göra år 2009 till ett så bra år som det bara går. Något kul ska väl kunna hända, helt enkelt! Ska fortsätta träna och bry mig mer om mig själv och min hälsa, än jag kanske gjort tidigare!

Har som sagt en del mål med kommande år och tror nog jag ska lyckas bra med de flesta av dem! Tar dagen som den kommer och ska göra det bästa av den.

Nej, dags att göra något annat, tror jag... Inte för att jag har något direkt inplanerat före klockan 18, då mams och jag ska äta nyårsmiddag, men ändå... Tror det blir "Sound of music" till fruktsalladen och sedan blir det väl att glo lite på diverse fyrverkerier runt tolvslaget, som vanligt... Och så mysa med mina dunbollar också, såklart... :-)

Av Veronica - 31 december 2008 02:42

...inte kommit i säng än...

Hade ju tänkt spela lite TV-spel, när jag bränt klart skivorna jag höll på med förut, men så fastnade jag förstås på MSN och tiden bara rinner iväg... Ganska dött där dock, men antar att många på listan vilar ut för att orka fira in det nya året i kväll...

Blir som sagt lugnt här, men helt okej för min del!

Lämnade in min Bingo-kalender, när jag var och handlade. Hade ju en vinst på en Bingolott och en Sverigelott. Kassörskan sa att eftersom det var nån form av specialbingo ikväll så skulle jag vara tvungen att lägga till 10 kronor till 65 som min vinst var värd, då Bingolotten kostade 50 istället för 40. Alternativet var att jag skulle få vinsten i kontanter (65 kr). Självklart valde jag det senare. Heller 65 kr i handen än (förmodligen) 0 i vinst efter spel och skrapning av lotterna. Visst, med en lott i handen finns ju alltid chansen att man vinner, men varför kasta bort 65 direkta kronor och chansa för att kanske riskera att loosa allt?

Nej, nu blir det kuddkramning som gäller. Är ju en dag i morgon (idag) också...

OM jag nu mot förmodan inte dyker upp på blogger mer innan 12-slaget, så vill jag önska alla ett Gott Nytt 2009! Det ska jag ha i alla fall - eller i alla fall sträva efter att få!

Av Veronica - 30 december 2008 21:31

...lyssnar på ljudbok och bara softar. När jag bränt klart ska jag nog spela lite PS2 en stund, innan läggdags. Näst sista dagen på detta år, och förutom en och annat smällare så känns det som vilken dag som helst.

I morgon blir det fläskfilé med pommes och sallad och glass med fruktsallad till efterrätt. Mumsigt! Tror mams och jag ska kolla på film på kvällen här hos mig, Vet inte vad det blir för film än, men vi har båda ett antal att välja emellan, så det ordnar sig! Vi ska i alla fall "fira" nyårsafton på ett lugnt och stillsamt sätt. Fungerar minst lika bra som att festa och ha sig... Är ju lite hur man är som person också, och jag är ingen festprisse direkt - snarare tvärtom. Men trivs bra med det!

En annan sak: Är lite småkomiskt, men varje gång jag startar videokameran för att filma när mina ullbollar busar så slutar de... Precis som att de tappar buslusten så fort matte börjar filma... :-) Nåja, så kan det vara...

Ska fortsätta bränna nu, men hinner nog skriva något mer blogginlägg här innan nästa år...

Av Veronica - 29 december 2008 22:31

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förr?
Inget jag kommer på just nu i alla fall!

Höll du några av dina nyårslöften?
Brukar inte ge några nyårslöften längre. Men haft mål som jag uppnått i alla fall!

Blev någon av dina vänner förälder i år?
Ja, två av mina väninnor har fått tillökning! En i juli och en för drygt 2 veckor sedan!

Dog någon som stod dig nära?
Nej, tack och lov!

Vilka länder besökte du?
Sverige!

Är det något du saknat år 2008 som du vill ha 2009?
Mer pengar på bankkontot och en bra och meningsfull sysselsättning, bl.a

Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
2.a augusti och 10.e december! Inget av dessa datum kommer jag dock minnas med någon större glädje!

Vad var din största framgång 2008?
Att jag började träna och det har givit resultat! :-)

Största misstaget?
Att jag är för godtrogen ibland, skulle men är kanske medfött!

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Varit förkyld några gånger, men inte mer än vanligt!

Bästa köpet?
Playstation 2 + transportburar till mina gosbollar!

Vad spenderade du mest pengar på?
Tandläkarbesök!

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Mina katter och min bästa vän gör mig alltid riktigt glad!

Vilka låtar kommer alltid påminna dig om 2008?
Finns några stycken, bl.a "Empty room" och "Lay your love on me" från Melodifestivalen!

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Var rätt neutralt första halvåret, men i och med att det hänt en del mindre kul saker under det andra halvåret så har nog detta år tyvärr mest varit ledset... :-( Fast året som kommer kan ju å andra sidan bara bli bättre!

Vad önskar du att du gjort mer?
Borde stå på mig mer, inte varit så blödig i vissa lägen!

Vad önskar du att du gjort mindre?
Käkat onyttigheter, men ska bli ännu mer skärpning kommande år! Har ju redan börjat trappa ner rejält på sådant och det har gått riktigt bra hittills!

Hur tillbringade du julen?
Med familjemedlemmar!

Blev du kär i år?
Blir inte kär så lätt!

Hur många förhållanden?
Noll!

Favoritprogram på tv?
"Doktorn kan komma" och "Cityakuten", som vanligt!

Bästa boken du läste i år?
Läst många bra ljudböcker!

Största musikaliska upptäckten?
Är egentligen ingen upptäckt jag gjort just i år, men en av mina systerdöttrar fick mig att gråta floder, när hon sjöng "Hallelujah" på sin konfirmationsdag i maj! Hon kan verkligen sjunga och är helt tveklöst en av mina största idoler! :-)

Något du önskade dig och fick?
TV-spel, bäddset och en del andra prylar!

Något du önskade dig, men inte fick?
Hade gärna velat ha en elektrisk juicepress, men annars är jag nöjd med de prylar jag fått under året!

Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Firade med mams, lillasyster, systerdotter, moster med sambo och en väninna och hennes yngsta son! Mysig dag!

Finns det något som skulle gjort ditt år bättre?
Ja, att man sluppit få så många tråkiga besked...

Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
Som jag brukar vara!

Vad fick dig att må bra?
Mina katter och min allra bästa vän! Och att jag börjat träna såklart!

Vem saknade du?
Pappa och min bästa vän, som inte hört av sig på ett tag.

De bästa nya människorna du träffade?
Oj, vet inte... Inte träffat så många nya människor!

Årets sötaste?
Mina katter, min bästa vän + mams!

Årets hetaste?
Ingen speciell!

Årets största kärlek?
Mina katter, min bästa vän och de som står mig nära, d.v.s närmast anhöriga!

Årets besvikelse?
Djurgårdens IF, gäller både hockey och fotboll! :-(

Årets bästa?
Min systerdotters solosång! :-)

Årets snällaste?
Mams, min allra bästa vän + katterna, när de vill... :-)

Av Veronica - 29 december 2008 22:27

...verkar det bli för Småkronorna mot Lettland! Matchen är visserligen inte slut än, men står just nu 8-1 ned bud på mer, med några minuter kvar av matchen! Imponerande visst, men motståndet skulle inte platsa ens i C-VM... Nåja, är ju bra med målskillnad och Sverige spelar bra!

Har fortsatt att pyssla med mina mp3-filer under eftermiddagen och lyssnat på ljudbok. Blir kanske lite TV-spel en stund när hockeyn är slut, innan det är dags att krama kudde!

Tror jag ska lägga in en lista till också, innan jag loggar ut. En sammanfattning av året som snart är slut! Har den även på Bilddagboken och tror jag ev. bara kopierar mina svar direkt hit, såvida jag inte ändrar lite först... Bara att kopiera i alla fall, för er som känner för det!

Ha en fortsatt mysig kväll!

Av Veronica - 29 december 2008 17:17

Mest suttit och pysslat med mina klassiska mp3-filer. Sållat bort de jag inte vill ha med. Nästa steg är att redigera om dem textligt! Alltså döpa dem, lägga till viss info och så. Vissa jag känner anser mig nog som hopplöst petig, men jag vill ha mina prylar på ett visst sätt - enklare att söka efter en viss låt eller stycke också! Och jag har ju mycket tid över, så varför inte passa på och pyssla lite då!

Hockey ikväll igen - Småkronorna möter Lettland. Borde ju bli vinst, men hockey är ju en sport där allt kan hända, så...

Nu är det middag på G och sedan ska jag väl fortsätta med mitt mp3-projekt! :-)

Av Veronica - 29 december 2008 03:14

...för Småkronorna med 3-1! Helt okej! Två vinster på två matcher. Rätt bra motstånd också, men lär ju bli tuffare ju längre turneringen går. Men helt omöjligt att det kan bli svenskt på medaljplats är det kanske inte... Återstår att se.

Nu blir det kuddkraming som gäller! Natti, natti!!

Av Veronica - 28 december 2008 22:09

Om några timmar drabbar Sveriges juniorkronor samman med Slovakien i junior-VM i Canada. Tycker det är mysigt med sport mitt i natten - alltid tyckt om det! Får se hur det går. Slovakien lär vara bra, enligt experterna, men även småkronorna är duktiga - klart bättre än A-laget i alla fall! Till och med damkronorna impar mer, fast det inte uppmärksammas på långa vägar så mycket som jag tycker de borde... Nåja, ska fortsätta pyssla med mina mp3-filer fram till nedsläpp! Så ser min kväll ut, just nu... :-)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards