Alla inlägg den 20 april 2009

Av Veronica - 20 april 2009 20:15

Sitter här och slösurfar och varvar ner efter 2 km på cykeln. Tid 12.02 30 kalorier brända. Körde alltså 2 km i sträck denna gång. Tänkte nöja mig med en först, men kände att jag hade tillräckligt med ork att fortsätta lite till!


Inte kollat upp fotbollen än, fast de väl har spelat en stund nu i alla fall. Drar mig liksom lite för det, feg som man ju är! :-)


I morgon är det som sagt stan som gäller på förmiddagen. Sedan är det fira mams som gäller. Gissar att smörgåstårtan lär gå åt - den är mäkta populär! Men så är det ju också min moder som bakar den... *stolt* Hur som helst, blir nog en bra och mysig dag i morgon! Är ju lite vad man själv gör dagarna till också.


Nej, dags att pyssla med något annat en stund, innan läggdags. Eventuellt ringer en kompis jag lärde känna från Almåsa-kursen. Vi har ju allvarliga planer på att åka dit en vecka eller två i sommar! Tror jag nöjer mig med en vecka, i och med att jag ju har katterna. Vet att mams tar väl hand om dem, men ändå... Men vore verkligen så buskul att komma iväg på något för en gångs skull. Man har ju aldrig råd att åka iväg någonstans heller annars, men nu ska vi försöka ansöka om fondpengar till detta. Hoppas det blir av i alla fall!


Apropå pengar: Fick en elräkning idag och den var något lägre än jag först kalkylerat med, så tjänade in hela 121 riksdaler! Visserligen är mitt konto allt annat än välfyllt annars heller, men för mig är i alla fall varje liten extraslant hur välkommen som helst. Är ju också därför jag oftast brukar lägga till lite extra på de räkningar jag inte innan vet exakt summa på. Desto roligare sedan när man går plus! :-) Väntar även på att få tillbaka reseersättningen från Almåsa-kursen. Välbehövliga pengar, kan jag lova!


Nej, nu dök en kelig Dina upp och ska pussas och stångas lite, så nu ger jag mig för denna gång! Ha en fortsatt 3-vlig kväll!


Av Veronica - 20 april 2009 17:40

Märks att man gått upp ganska tidigt i dag - skulle kunna gå och lägga mig och snarka en stund, men ska upp tidigt även i morgon, så då känns det ju lite onödigt. Blir tre tidigare uppstigningar till denna veckan. Torsdag är nog värst, då jag ska åka på representationsmöte i Timmernabben. Bussen går cirka 6.20 från stan... Puh, men det ordnar sig. Har rätt så lätt för att anpassa mig, när det gäller tider och dylikt!


Ska även upp tidigt i morgon - ska till Syn-C vid halv elva och tänkte hinna uträtta lite småärenden på stan innan dess. Och på fredag bär det ju i väg på vårmarknad. Tror det blir nån gång efter nio, när väninnan lämnat sina två äldsta kottar på dagis! :-) Hur som helst, varför klaga? Är ju buskul när det händer lite och man har en del projekt och planer på G!


08-derby ikväll och jag HAR tyvärr rätt onda aningar om utgången. Laget i mitt hjärta har inte impat på mig i upptakten av denna Allsvenska, men förhoppningsvis har jag tokfel! Återstår att se, men blir det torsk lär jag knappast återkomma och blogga om det senare ikväll i alla fall! Ja, ja, bollen är rund och det SKA spelas om det, så man vet ju aldrig! :-)


Full fart framåt - håll tätt bakåt!!!

Av Veronica - 20 april 2009 11:53

Nåja, nästan i alla fall! Klockan åtta är rätt sent för min del, men vet ju att de finns de som skulle kalla det sovmorgon att få sova så länge... :-) Hur som helst, drog iväg till affären med Katrin strax efter nio för att storhandla. Mams fyller ju år i morgon och ska snurra ihop en smörgåstårta... Mumsigt!

Precis käkat en något sen frukost - cornebitar, lax och kyckling och druckit ett glas tropisk fruktjuice! När jag smält det ska jag ge mig på en fruktsallad - blir nog om några timmar. Vet inte vad vi ska käka till middag idag men det ordnar sig!


Nu tillbaka till TV:n en stund! Hej sålänge!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards