Alla inlägg den 13 april 2009

Av Veronica - 13 april 2009 21:55

...och snart dags att krama kudde! Fast blir nog sittandes här en stund först och småpysslar lite. Rätt skön sysselsättning innan läggdags. Inte för att jag direkt har ansträngt mig i dag, men ändå... Lagom nervarvning innan läggdags!


Planer för morgondagen? Tja, ska nog ta ett par minuter på motionscykeln i alla fall. Annars har jag inget direkt inplanerat. Har ju diverse projekt på datorn att pyssla med + lite annat, så lär nog inte sitta sysslolös i alla fall, såvida jag inte själv väljer att vara det då! :-)


Av Veronica - 13 april 2009 17:23

Sitter ibland och funderar på diverse ting och en sak som ofta slår mig är detta om hur man räknas i samhället. Hur ens status värderas!


Oavsett vad rubriken för detta ämne visar, så MENAR jag inte att sitta här och tycka synd om mig själv på något vis - alla gör vi våra val här i livet. Alla blir vi sårade, ratade och får negativ kritik då och då. Det tillhör livet! Men vad jag inte riktigt förstår varför man generellt framställs som "mindre värd" om man t.ex.:

1 Inte har barn eller planerar att skaffa några

2 Är singel, oavsett om man trivs med detta eller ej

3 Inte har någon större vänkrets

4 Inte har någon utbildning eller något jobb att gå till


Råkar man dessutom som jag vara född med ett ganska gravt synfel + av denna anledning fått domen från AF och diverse andra myndigheter, som man egentligen tycker skulle supporta och stödja istället, att man inte längre står till arbetsmarknadens förfogande, tja...


Jag VET dock att jag är lika mycket värd som alla andra. Jag VET att min familj och närmsta vänner älskar/tycker om mig för den jag är. Jag VET att man inte måste föda barn för att ha uträttat stordåd, även om jag ju såklart förstår att det ÄR stort då och är glad för deras lycka! Alla gör vi som sagt våra val här i livet och det är ju så det måste vara! Men som sagt, man får ibland känslan att man ändå är mindre värd i vissa sammanhang. Som när ens syskon eller vänner ska ha parmiddagar och pratar vitt och brett om hur trevligt det ska bli. Fast tror många känner igen sig i detta, oavsett vad det handlar om.


Finns nog ingen som är helt nöjd med sin tillvaror dygnet runt, vecka efter vecka, månad efter månad, år efter år... Alla har vi svackor och trots att jag haft det tufft emellanåt, så har jag ändå alltid kommit tillbaka! Kanske mest för att jag är den jag är som perosn! För att jag tillåter mig att gråta ut, bryta ihop, svära lite och även ibland tycka synd om mig själv. Vill nog ändå påstå att jag för det mesta ändå försöker se möjligheterna och inte problemen i tillvaron! Men som sagt, ibland kan man inte låta bli att fundera på varför saker och ting är som det är, oavsett om det ÄR så generellt, eller bara en känsla man har själv! Tror det är en kombination, beroende lite på hur man mår också!


Nej, nog predikat för denna gång. Nu ska jag käka lite middag! Ha en fortsatt trevlig kväll, alla bloggare och övrigt folk!


Av Veronica - 13 april 2009 12:44

...men riktigt varmt och skönt ute! I alla fall enligt mams, som varit nere i närbutiken och handlat nu på förmiddagen. Själv är jag relativt nyvaken. Ja, ja, jag VET att klockan snart är ett på eftermiddagen, men dels har jag varit vaken ett tag i alla fall, dels blev det kanske liiite sent i natt. Fungerar ju lite så att om jag håller på och pysslar med något som kan bli färdigt inom rimlig tid, så gör jag hellre klart det än skjuter upp det ännu mer. Fast hm, gällandes just det projekt jag pysslade med i natt så blev jag kanske ändå inte helt klar, men tänkte fixa det nu i eftermiddag!


Känns i övrigt som att det kommer bli en lugn och lat dag. Lite lätt spänningshuvudvärk + allmänt vårtrött, så... Men det ger nog med sig! :-)


Av Veronica - 13 april 2009 00:35

...men just nu VILL jag ha ljusare och varmare nätter... Visst, om en månad är det verklighet, men ändå... Blir på så lågt humör av plommonfärgad, disig natthimmel och termometern nästan nere på nollan... Inte för att direkt längtar efter ökenvärmen heller kanske, men ändå... Vill ha mer ljus och gärna dygnet runt... Är ju skillnad när det är månsken - då spelar det ingen roll ifall himlen är svart. Men som det är till exempel nu i natt...


Fast okej, är ju dags att krama kudde snart, så varför hänga läpp någon längre stund... Tycker dock bara att det är lite jobbigt med mörk, dyster himmel - that's it!


Sov gott, alla bloggare! Vi går trots allt mot ljusare tider!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards