Alla inlägg den 22 april 2009

Av Veronica - 22 april 2009 21:33

...ska bara kolla klart på Efterlyst och Diagnos Okänd!


Har även avverkat ytterligare 1 km på cykeln nu ikväll. 5.47 Trampade i lagom snabb och jämn takt. Känns verkligen skönt att cykla, särskilt när kroppen börjar vänja sig vid det igen, efter alla förkylningar och sånt.


I morgon blir det en hel del stillasittande, då jag ju ska iväg på representationsmöte i Timmernabben. Själva mötena brukar inte vara några direkta höjdare, men maten brukar smaka gott, det är mysig natur runt om + att det över huvud taget är kul att komma i väg lite på olika uppdrag! Blir ju vårmarknad i Gamleby på fredag och ytterligare en kurs i O-hamn på tisdag.


Så har även jag och en av mina nyfunna vänner från Almåsa-kursen spikat en preliminär resa till just Almåsa för några förhoppningsvis roliga semesterdagar i augusti. 10.e -14.e pratade vi om och vi ska kolla upp om det är några fler som vill hänga med. Några som var med på kursen alltså. Intresse finns i alla fall! Blir till att söka bidrag bara, så man har råd att åka - hoppas det går bra! Hur som helst, återkommer närmre om denna resa, när jag vet mer hur det blir! Helt klart är i alla fall att jag VILL åka dit igen!


Nej, dags att återvända till TV:n en stund till som sagt och sedan är det sängen som gäller - ska upp vid femtiden i morgon...


Natti, natti på er!


Av Veronica - 22 april 2009 12:21

Väcktes tidigare i dag av ett himla smällande och skramlande. Katterna satt på helspänn och glodde ut genom fönstret i omgångar. Undrade så smått vad som var i görningen, men hade mina aningar. Visade sig sedan vara befogade. De har börjat sanera brandlägenheten. Såg nån slags maskin när jag kom från tvättstugan. Den hade en slang som de dragit in genom balkongen till brandlägenheten. Och utanför porten står det en bil tillhörandes Anticimex och en från någon lokal riv och saneringsfirma.


Självklart är det ju bra att de tar tag i det hela någon gång och fixar iordning, men känns lite småobehagligt också. Även om det är över fyra månader sedan själva branden så känns det ändå på något vis... Kände ju inte kvinnan som bodde där och hittades sittandes vid köksbordet, men bara tanken på det... Hur som helst livet går vidare och obehaget släpper säkert ganska snart, men ändå...


För övrigt har jag precis cyklat dagens första kilometer. Får se om det blir ytterligare en framåt kvällen. Tiden var i alla fall 5.37 och 15 kalorier brändes. Nu är det nog bäst att jag mumsar i mig bananen jag nallade uppe hos mams, eftersom Dina precis upptäckt den och ser ut att vilja släpa iväg med den någonstans... :-) Tokigt djur, det där, men ack så underbar!


Av Veronica - 22 april 2009 11:12

...med nya händelser och möjligheter. Fast har bara tvättstugan inbokad, så kanske inte blir någon fullspäckad dag direkt. Helt okej för mig, i och för sig.


Mams hälsar tillbaka och tackar för alla gratulationer! :-)


Och "Kattis", jag är ändå impad över att du kör en mil på så kort tid. Om jag inte missförstått det du skrev såklart...


Nej, ska peta i mig lite frukost nu och sedan kvista ner till tvättstugan och slänga i två maskiner - får se hur många det blir denna gången.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards