Alla inlägg den 24 april 2009

Av Veronica - 24 april 2009 19:09

Gick upp runt halv nio. Efter nio kom väninnan och hennes minsta pyre, eftersom vi skulle dra i väg några mil till den årliga vårmarknaden! Klämde i mig en ostmacka och en slurk kaffe och sedan bar det av!


Vi var på marknaden i cirka 3 timmar och jag köpte inget utöver det jag tänkt investera i innan. Blev en påse hasselnötter doppade i choklad, två påsar kattgodis + tre leksaksmöss (riktigt populära, kan jag lova), tre par grå strumpor, en påse risbräck, en sur rem (jordgubbsmak) och en rulle avfallspåsar i blå kulör! Till mams köpte jag en rökt korv, lokaltillverkad och riktigt smarrig och två påsar brända mandlar - en mjuk och en hårdrostad sort!


Vi tog även en fika och då blev det en fralla och en apelsindricka (ej kolsyrad)- Man fick även en kaka på köpet, men gav det till väninnan och hennes lilla sötnos! :-)


På hemvägen svängde vi förbi ICA och där investerade jag i en fruktsallad (den jag brukar köpa) och så blev det även det vanliga från salladsbaren - fläskfilé, cornebitar, kall kyckling och lax! MUMS!


Blev även tre små chokladbitar från närbutiken här bredvid, men nu är det mesta uppkäkat - av mig och även av mams! Just nu sååå less på allt vad godis heter!


Tänkte först ha en slö och "syndig" kväll, men längtan efter motionscykeln tog överhand, så har nästan precis avverkat 2 km på denna dyrgrip. Tid 12.59 och 30 kalorier brända. Körde i takt till fyra låtar, så tiden blev lite långsammare än vad jag normalt klarar av, men strunt samma! :-)


Resten av kvällen blir lugn i alla fall. Kanske kollar lite på hockey-VM eller någon film! Lite spänningshuvudvärk på G också, så blir kanske sängläge tidigt!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards