Alla inlägg den 21 april 2009

Av Veronica - 21 april 2009 19:44

Tror nog mams är mer än nöjd. Hon blev uppvaktad av mig, tre av sina andra barn, två barnbarn, om man inte räknar med mina båda sorkungar också såklart - då blir det fyra + en väninnan till mig, hennes man och yngsta förmåga! Blev en del blommor, lotter och diverse annat smått och gott. Varje present uppskattades helt och fullt!


Blev nästan 3 bitar av hennes vitt omtalade och populära smörgåstårta för min del. Orkade inte riktigt tre, fast jag åt i två omgångar! Men var mumsigt i alla fall, som vanligt. Även cyklat 1 km och bränt 15 kalorier nu under kvällen! Skönt att man hann med det också!


I morgon är det tvättning som gäller, men får i alla fall sova liiite längre än i dag och i går. Får se om jag utnyttjar detta, eller fortsätter gå upp tidigt. Ska ju upp tidigt både torsdag och fredag också, så kanske är lika bra att vänja sig! Ska även börja träna med en syster från och med nästa torsdag. Vi mjukstartar med kvällspromenader först och kör vidare med en annan träningsform senare. Återkommer om det!


Nej, dags att slappa vid TV:n en stund! Ha en fortsatt bra och mysig kväll!


Av Veronica - 21 april 2009 14:42

...och jag är liiite snuvig, men känner mig i övrigt inte hängig eller så. Tror det har med de stora vädersvängningarna att göra också. Rena sommarvärmen ena dagen och rått och kyligt nästa...


Hur som helst, ska snart bege mig upp till mams och äta smörgåstårta - hon fyller ju 69 år idag! Jag och lillasyster ska tillsammans ge henne första säsongen av "Varuhuset", ni vet den där såpoperan som gick på TV första gången i slutet av det glada 80-talet. Sändes även i repris under 90-talet! Sedan får hon även från mig och katterna två Tian-lotter och en bukett färgglada tulpaner! Tror och hoppas att hon blir glad! :-)


Har även hunnit göra några småärenden på stan tidigare idag. Dock blev det inget besök på apoteket för att köpa vitaminer och flourtabletter - min ekonomi tillåter inte det just nu, men har varit en sväng på Syn-C och småpratat lite + fyllt i lite ansökningar om två kommande resor framöver! Så blev det även en sväng till bibblan för att lämna och hämta lite böcker! Resten av dagen blir nog att fira med mams och de gäster som dyker upp... Får se vilka det blir, men vet i alla fall att några kommer! :-)


Ha en fortsatt braig dag!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards