Alla inlägg den 28 april 2009

Av Veronica - 28 april 2009 20:01

Jag blir inte klok på detta: Dricker ju kaffe i genomsnitt två gånger om dagen hemma, utan att behöva springa på toa titt som tätt, men när jag är på kurs så blir det ett himla spring! Och det fast jag absolut inte dricker mer kaffe här än hemma! Ja, ja, smått meningslös info, men visst är det ett rätt underligt fenomen. Eller så finns det helt enkelt en helt naturlig förklaring till detta!


Snart dags för sammanfattning av dagens kurs, sedan fika och hemresa!


Kort paus på tio minuter - Veronica ska kvista ut i vårvärmen en kort stund och lapa lite sol! Precis mumsat i mig en banan också - gott!


Sådärja, nu har man varit ute och fotograferat lite. Blev kanske inte några av mina allra bästa bilder, men de duger ändå! Ska ju enbart ha dem för privat bruk. Eller kanske lägger ut några av dem på Bilddagboken så småningom, om de blir tillräckligt bra!


Mina planer för resten av dagen är följande:

Handla middag på Coop, när jag klivit av bussen hemma.

Cykla max 2 km på motionscykeln! (Blev 1 km! Tid 5.40 min och 15 kalorier)

Äta middag!

Blogga!

Kolla på hockey! (Det sista ska jag göra så fort detta inlägg är färdigt)


Nu är kursen slut, kaffe och en sliskig chokladmuffins väntar och så bär det av hemåt! En relativt bra dag, helt enkelt!


Tack och hej, leverpastej!


Av Veronica - 28 april 2009 19:40

Nu är lunchen avklarad! Blev någon slags ugnsstekt fisk med saffran och något annat jox, potatis och kokta gula och oranga morötter! Tyvärr var salaldsbuffén inte fylld av alla de läckerheter jag hoppats på, men några skedar majs blev det i alla fall! Helt okej lunch var det i alla fall! En slurk kaffe efteråt, men skippade kakan som var till!


Uj, vad jag saknar ett tuggummi i munnen just nu... Är dock inte så beroende att jag direkt lider av någon slags abstinens eller så. Lite småjobbigt bara att höra allt prassel från godispapper och dylikt. Känner dock fortfarande inget som helst sug efter att ta en endaste liten bit! Känns bra!


Hjälp, känns som att jag är på väg att nicka till! Redan? Är ju lite mer än en timme kvar innan kursen är slut och det är dags för avslutningsfikat och hemresa! Börjar även känna av en lätt spänningshuvudvärk och har inga värktabletter med mig. Men förhoppningsvis släpper det av sig själv!


Sitter och småfotograferar ilte också. Inte på människor då, förutom på mig själv, lite småego som man ju ändå är... Är ju ett intresse jag har, det här med fotografering. Snart dags också att föra över bilder och filmklipp från kameran till datorn och diverse mappar!


Suck, samma sak varje gång! Folk klagar över att de inte hör, samtidigt som de själva sitter och småpratar medan en person pratar. Ett i-landsproblem, kan tyckas, men ack så irriterande!


Puh, känner mig fortfarande sömnig, lite småseg och har svårt att koncentrera mig på vad som sägs. Blir så när man tvingas sitta still en längre period. Är helt enkelt lite för rastlös av mig för att vara riktigt tillfreds med dylika situationer. Tror dock att föredraget som pågår just nu snart är över! Tack och lov, även om det till viss del är ganska intressant!

Av Veronica - 28 april 2009 19:25

Nu börjar det klia i benen - vill upp och röra på mig! En paus vore helt klart på sin plats snart!


Vattnas så i munnen när jag tänker på mams nybakta farinlimpor hemma. Blir så hungrig, helt enkelt!


Nu har vi suttit och lyssnat i över en timme! 25 långa minuter kvar till lunchen!


Vet att det av många kan anses som både respektlöst och ohyfsat att sitta och gäspa, medan en person pratar, men jag kan verkligen inte hjälpa det! Bara blir så... Är å andra sidan ganska diskret med gäspandet + att merparten av kursdeltagarna ändå är mer eller mindre synskadade, så varför göra en så stor grej av det!


En kvart klar till lunch nu - tiden går ju, även om det känns långsamt! Men den som väntar på något gott...


Dags för lunch! Hoppas det är god mat och framför allt att salladsbaren är framdukad!


Av Veronica - 28 april 2009 19:13

Upptäckte just att en av några få gnällkärringar i föreningen är närvarnade. Hon sitter mest och suckar, stånkar och småmuttrar när någon annan har en åsikt som hon själv inte delar. Givetvis kan man inte tycka lika om allt, men hur pass mycket hjälper det att bara sitta och gny och störa sig hela tiden? På kursen som denna ges det ju ständigt tillfällen att yttra sig. Och detta brukar denna kvinna inte ha några som helst problem med, även om det för det mesta är negativa och gnälliga kommentarer och åsikter hon förmedlar. Så trist, men alla är vi ju olika, som tur är!


Duktiga Veronica! Finns en godisskål tillgänglig här i kurssalen med olika kolor och chokladbitar, men jag har inte tagit en enda bit! Är i och för sig inte heller direkt sugen på godis, men ändå... Kan ju lätt bli så att snålvattnet rinner till, när man ser och hör hur andra prassla och smaska! Har tyvärr inga tuggummin med mig heller, men får gå ändå! Förutom kaffe och en fralla med ost och röd paprika så har jag även mumsat i mig en liten klase gröna vindruvor + en påse minimorötter. Ändå börjar man så smått längta till lunchen. Hoppas, hoppas, hoppas att salladsbaren ÄR öppen...


Nu är det visst något tjafs om vad ordet "ledsagning" betyder egentligen! Gnälltanten mot en annan kursdeltagare! Sammanfattningsvis kan man väl säga att vissa tycker att just deras åsikt är den som gäller och är den rätta och vad andra tycker räknas inte alls! För helvete, alla KAN inte tycka lika jämt och detta fallet är det ju helt klart individuellt vad man anser - inget är direkt rätt eller fel! *suckar*


Av Veronica - 28 april 2009 19:05

Så sitter man då på ett möte igen. Eller ska kanske kalla det hela för kurs. Vad som gäller är hur vi synskadade ska kunna påverka våra kommuner, så de kan hjälpa oss vid behov, t.ex inom hemtjänsten eller när vi ska ut och resa. Tjejen som pratar just nu verkar ha en hel del bra saker att säga! Synd bara att det kanske inte alltid är så bra som hon säger i verkligheten! Fast beror ju även på ens egen inställning såklart!


Som vanligt kan jag inte låta bli att tänka på mat. Vad som kommer serveras till lunch denna dag? Det ryktas om fisk, och det är ju gott för det mesta. Hoppas bara att salladsbaren är öppen - är så sugen på gröna oliver med paprika, melon och dylikt. Misstänker dock att så inte blir fallet denna gången heller, då vi verkar vara de enda som har kurs här i dag. Synd i så fall!


Ganska kul att sitta och krafsa ner sina tankar. Smart sätt att hålla sig sysselsatt också. Har ju, som jag skrivit tidigare, lite svårt för att bara sitta rätt upp och ner och lyssna på när folk pratar, såvida inte ämnet i fråga är tillräckligt intressant!


Av Veronica - 28 april 2009 19:03

...har Veronica varit på en endagarskurs, denna gång i Oskarshamn. Och även denna gång blev det en hel del klottrande, som jag nu tänker dela med mig av i omgångar. Så varsågoda, om ni gillar mer eller mindre meningslöst krafs... :-) Gör ni INTE det, ja, då är det ju bara att sluta läsa NU!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards