Alla inlägg under april 2009

Av Veronica - 30 april 2009 20:31

...Sverige torskade efter förlängning mot ryssarna med 6-5, efter en jämn match. Men spelar roll, när det inte blev vinst... Nu verkar det helt enkelt vara så att de måste vinna mot både värdnationen Schweiz och Frankrike på söndag respektive måndag. Annars missar de kvartfinalspelet... Vore grovt pinsamt, men samtidigt är det inte ju inte det bästa gäng Tre Kronor ställt upp med i VM-sammanhang, så... Hur som helst, bara att hoppas på det bästa!


Av Veronica - 30 april 2009 20:24

Har en deal med big siz att ingen av oss ska käka godis eller dricka läsk på en hel månad. Dock ska jag på ev. två kalas i maj, så då kanske det blir en tårtbit, men dock kan jag lugnt avstå från ev läskeblask - det är lugnt! Tuggummi och mineralvatten räknar vi inte som godis och läsk, så det är också okej! Kommer rapportera hur det går här på bloggen - i alla fall för min del såklart! Tror jag skapar en vadslagningskategori, så är det ju sedan upp till er som läser min blogg att välja om ni vill följa det hela eller ej!


Köpte lite gotter i dag, som jag nu har avverkat och kan inte direkt påstå att jag just nu toklängtar efter mer. Hoppas och tror att jag klarar mig utan - ska bli spännande att se om det går lika bra för syrran. Men vi är båda födda tjurskalliga och envisa som f-n, så helt omöjligt är det inte! :-)


Dags att logga ut igen - spänningshuvudvärken har inte riktigt släppt, men period på G nu, så är nog en bidragande orsak! Dessutom blev det ingen promenad med syrran - är ju helgdag i morgon, så vi kör igång med våran träning nästa vecka istället! :-)


Hur som helst, ha en fortsatt trevlig Valborg!


Av Veronica - 30 april 2009 15:17

Denna gången ska de handla om att våga välja väg - d.v.s att åter försöka slå sig in på arbetsmarknaden. Hur de sedan kommer gå återstår att se, men tycker det låter som en spännande och förhoppningsvis givande kurs. :-) Och är ju som sagt alltid kul att komma ut lite!


Stinker målarfärg ända in i min lägenhet och har en rätt jobbig spänningshuvudvärk p.g.a detta, skulle jag tro... Kan även vara dåligt intag av vätska + period på G snart också... Hur som helst, ska ställa mig i duschen, sedan käka middag och så blir det väl promenad med syrran! Men kanske slänger in ett blogginlägg senare ikväll, om jag känner för det! :-)


Av Veronica - 30 april 2009 10:09

Fint, men småkyligt väder ute, men passar ju bra när/om det blir promenad senare i eftermiddag med en av mina äldre systrar. Just nu ställer jag in mig på att det blir av i alla fall - inte hört något annat! Kolliderar visserligen med hockeyn, men tror jag överlever det. Dessutom går ev. matchen i repris senare ikväll på Viasat Sport, så kan ju i värsta fall se den då - får se hur det blir! Hinner kanske se första perioden i alla fall!


Annars sitter jag just nu och pysslar med lite Worddokument och bara tar det allmänt lugnt. Avvaktar dagens cyklande, tills jag vet om det blir någon promenad. Då får det bli denna som gäller som motion istället!


Inga planer på att traska i väg och kolla på någon majeld i kväll. Var bra många år sedan jag gjorde det sist. Vet inte om jag tycker att det är så värst märkvärdigt heller. Underbart och härligt med vår och allt ljusare kvällar, men i övrigt känns denna dag som vilken annan dag som helst! Likadant i morgon: 1.a maj är ju starkt förknippat med Socialdemokraterna och arbetarrörelsen! Har dock aldrig gått i något majtåg, men kan tänka mig att såväl pappa som mina far och morföräldrar någon gång kanske gjort det - de var väl lite mer engagerade i fackilga frågor. Är dessutom så förb*nnat besviken på sossarna och deras passivitet just nu, att jag inte orkar bry mig, helt enkelt. Men självklart ska de som känner att det är rätt och meningsfullt ut och knalla med plakat och dylikt. Ger ju motion, om inte annat... :-)


Nej, dags att äta lite frukost nu, känner jag! Ha en fortsatt bra Valborg, alla bloggare och övrigt folk!


Av Veronica - 29 april 2009 22:41

...fast inte på grund av hockeyn. Tre Kronor vände ett 2-5-underläge i tredje perioden och vann efter förlängning med 6-5! Ryssarna står på tur i morgon eftermiddag!


Nej, det som känns sorgligt är att jag i dag fick veta att en granne jag verkligen tyckte riktigt bra om somnade in i måndags. Var inte alls längesedan jag pratade med henne! Visserligen var hon några år över 70 och hon berättade, då vi pratades vid, att hon varit mycket på sjukhus den senaste tiden och att läkarna misstänkte att hon hade cancer i struphuvudet (tror jag det var i alla fall). Men ändå... Brukade småprata med henne ibland + att hon en dag i vintras kom och ringde på och gav mig en helt nyköpt kofta, som både hon och en väninna provat, men inte känt sig bekväma i. Hon sa att hon då kommit att tänka på mig och frågade om jag ville ha den. Hon vägrade ta emot någon betalning, utan tyckte bara helt enkelt att jag skulle få den, OM jag ville ha den och trivdes i den! Så gulligt och typiskt henne! Färgen är mörk magenta och i och med min viktminskning så satt den riktigt bra. Mysig att ha året om! Hade, trots att hon VILLE ge den till mig, utan att få något igen, tänkt köpa en bukett blommor eller så som tack, men är ju för sent nu...


Hur som helst, jag saknar henne verkligen, men tror och hoppas att hon har det bra där hon är nu! :-(


@-->--- @-->--- @-->---


Av Veronica - 29 april 2009 20:49

...och "Kronorna" ligger just nu under mot USA med 0-1... Inte så värst imponerande kanske, men är inte direkt förvånad. Känns inte riktigt som att pucken går Sveriges väg + att det är lite väl mycket slarv emellanåt. Men kan ju bara bli bättre nu, så vem vet...


"Till Carro":

Skriv och blogga om vad DU vill, oavsett vad folk tycker och tänker! Trist bara att du tar det jag skriver så negativt, oavsett om allt är "skit" just nu! Hur som helst, så menade jag inte med mitt inlägg att de jag känner som varit gravida haft, som du kallar det, "felfria" graviditeter - var kanske lite luddigt eller lätt att misstolka! Minns i alla fall inte att det klagades så mycket! Kanske mörkningar, som du antydde, vad vet jag! Tror ytterst få går igenom en graviditet helt utan känningar av olika slag, även om det nog förekommer också då och då!


Var bara lite förvirrande att ena dagen läsa att du gnäller över krämpor, vilket väl i och för sig är logiskt - de flesta av oss har nog en tendens att bli gnälliga, när vi inte mår bra, p.g.a olika orsaker. Men att gnälla för att man INTE har krämpor kändes lite underligt... Dessutom har du ju en gästbok för att folk ska få tycka till och ha åsikter, oavsett om du delar dem eller ej!

Trist att du tog illa upp, men tänker inte be om ursäkt för mitt inlägg!


Hur som helst, lycka till - bebisen lär ju titta fram inom en snar framtid! :-)


Av Veronica - 29 april 2009 12:53

Har precis avverkat 2 km på motionscykeln på ny personlig rekordtid - 10.39 minuter. Visst, det ÄR inte viktigast att varje gång försöka slå ett gammalt rekord, men ändå lite småkul, tycker jag! Cyklar i en jämn, ganska snabb takt med samma motstånd hela tiden. Fråga dock inte vilken nivå, men motstånd är det i alla fall! :-)


Fortsatta planer för dagen är i alla fall just nu enbart att ta en sväng ner till den "nya" tvättstugan vid 15-tiden. De ska visst nämligen gå igenom hur de nya maskinerna fungerar, så det kan ju vara bra att ha koll på det. Hoppas dock inte det är alltför avancerat, men borde ju inte vara så. Har i alla fall hört att de ska byta ut torktumlaren mot ett torkskåp, vilket jag hoppas är ett bättre alternativ, d.v.s att kläderna torkar fortare. Sedan ska de utöka tvättiden från kl 6-22, med fyra olika bokningstider. Förmodar att det skulle kunna vara 6-10, 10-14, 14-18 och 18-22, men kan ju ha fel! Nåja, ska även passa på att boka en ny tvättid, när man ändå är där, men antar att många fler kommit på samma idé, så gäller att vara kvick... Men det ordnar sig nog!


Nu blir det nog att parkera framför TV:n en stund och varva ner efter cyklandet! :-)


Av Veronica - 28 april 2009 20:01

Jag blir inte klok på detta: Dricker ju kaffe i genomsnitt två gånger om dagen hemma, utan att behöva springa på toa titt som tätt, men när jag är på kurs så blir det ett himla spring! Och det fast jag absolut inte dricker mer kaffe här än hemma! Ja, ja, smått meningslös info, men visst är det ett rätt underligt fenomen. Eller så finns det helt enkelt en helt naturlig förklaring till detta!


Snart dags för sammanfattning av dagens kurs, sedan fika och hemresa!


Kort paus på tio minuter - Veronica ska kvista ut i vårvärmen en kort stund och lapa lite sol! Precis mumsat i mig en banan också - gott!


Sådärja, nu har man varit ute och fotograferat lite. Blev kanske inte några av mina allra bästa bilder, men de duger ändå! Ska ju enbart ha dem för privat bruk. Eller kanske lägger ut några av dem på Bilddagboken så småningom, om de blir tillräckligt bra!


Mina planer för resten av dagen är följande:

Handla middag på Coop, när jag klivit av bussen hemma.

Cykla max 2 km på motionscykeln! (Blev 1 km! Tid 5.40 min och 15 kalorier)

Äta middag!

Blogga!

Kolla på hockey! (Det sista ska jag göra så fort detta inlägg är färdigt)


Nu är kursen slut, kaffe och en sliskig chokladmuffins väntar och så bär det av hemåt! En relativt bra dag, helt enkelt!


Tack och hej, leverpastej!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards