Alla inlägg under augusti 2011

Av Veronica - 29 augusti 2011 22:28

Senast köpta inbundna bok:
Inte köpt en "vanlig" bok på många år...


Senast köpta pocketbok:
Samma som ovan - senaste köpta ljudbok däremot var en Camilla Läckberg-deckare!

Favoritgenre:
Läser det mesta - beror på humöret. Allt från deckare (dock ej alltför blodiga) till barnböcker!

Ultimata längden på en bok:

Om det är en bra bok så får den vara hur lång som helst! :-)

Favoritbokhandel:
Har ingen!

Favoritbibliotek:
TPB's internetbibliotek, där man lagligt kan ladda ner och låna en mängd olika ljudböcker! En guldgruva för en bokälskare, men du måste (tyvärr) ha en viss behörighet för att kunna använda det.

Favoritplats att läsa (i hemmet):
Spelar ingen roll, bara boken är bra och man har en spelare till hands!

Favoritplats att läsa (utanför hemmet):
När man är ute och reser långt och dylikt... Fast blir väl mest musik i de lägena...

Fem författare du alltid köper i inbundet format:
Köper inte inbundna böcker längre, så kan inte svara på den frågan!

Bästa lässnackset:
Vet inte.

Bästa läsdrycken:
Dricker mest vatten.

Bästa bakgrundsljudet vid läsning:
Eftersom jag inte är så förtjust i total tystnad så får det gärna ljuda klassisk musik i bakgrunden, de få gånger jag läser en bok med svartskrift! Annars är det ju själva boken som är bakgrundsljudet. :-)

När på dygnet läser du helst?
Beror dels på när jag är vaken, dels hur sugen jag är på att läsa just för tillfället. Ibland är det radion eller musik som gäller istället.

Bästa bakfylleläsningen:
Dricker inte alkohol, så har aldrig varit bakfull. Har heller inga planer på att bli det heller.

Bästa kollektivtrafikläsningen:
Inte den blekaste aning. Nån som har bra boktips, så bara hör av er! :-)

Av Veronica - 25 augusti 2011 23:30

Sju år går så otroligt fort!

Känns som det var i går, eller kanske förra veckan som jag stod vid din sjukbädd och tog ett sista farväl, då du lugnt somnade in efter flera års kamp mot en grym och obotlig sjukdom.
Vi såg dig lida, ha ångest och panik + säkerligen rejält ont, men tycker ändå att du var så stark och tapper!

Önskade väldigt ofta under framförallt din sista månad i livet att man kunnat göra något för att underlätta för dig, men inbillar mig i alla fall att du någonstans mitt bland sjukdomsdimmorna ändå på något vis anade att vi fanns där, brydde oss om och hur mycket vi älskade dig!
Gör det än i dag och saknaden efter dig är större än jag ofta visar utåt, men tror på något sätt att du ändå finns här och kanske vakar över mig!

Livet går vidare och de flesta minnen av dig är ändå ljusa.

Din humor och ditt oftast glada och skojfriska humör.
Hur du gick upp tidigt om mornarna, även sedan du blivit pensionär, för att läsa lokaltidningen och sedan satt vid skrivbordet och lade patiens. Fanns alltid ett stort glas och en tillbringare med vatten inom bekvämt räckhåll.
Och givetvis även din plastburk med rödvita polkagrisar.
När man skickades iväg till kiosken för att köpa en stock "Ettan"!
Hur vi, när vi var ritkigt små, kliade dig på ryggen, medan du löste korsord.
Hur du, en gång när jag var liten och hade öroninflamation, lät mig ligga med det onda örat på din arm och du läste Madicken. Var annars mest mams som läste för mig.
Hur du lekte "Two apples - hepp, hepp!"
När vi satt uppe sent på natten och kollade på ishockey (Canada Cup).
När jag sent en kväll, strax innan jul, smög mig ut i köket för att nalla några av mams goda köttbullar och du redan stod där vid kylskåpet, i precis samma ärende... :-)

Du engagerade dig till 110 procent i alla projekt du företog dig, antingen det handlade om renovering av sommarstugan eller en dust vid hockeyspelet.
Hur starkt du brann för att hjälpa och stötta de som behövde dig, och då inte bara vi inom familjen.
Din lekfullhet och påhittighet.
Din envishet och stundtals orubbliga vilja att fixa och ordna allt till det bästa, såväl för din familj, som inom de föreningar och organissationer du tillhörde och kände samhörighet med.

Jag vet att du var en mycket uppskattad, omtyckt och populär person, men att du även hade en auktoritet som gjorde att du ingav en väldig respekt!
Och visst finns det mindre roliga minnen också, men vem är felfri? Ingen!
Jag väljer i alla fall att minnas det som var bra och positivt och dessa minnen överväger helt klart!
Ovan nämnda minnen + många fler kommer jag alltid bära med mig med stolthet och kärlek!

Kan sammanfatta det hela med vad en av mina systrar sa till dig några veckor innan du somnade in:

Du har kanske inte alltid varit så lätt att leva med, men jag skulle aldrig velat haft någon annan pappa än du!!!

Fortsätt vila i frid, lilla pappa och tack för allt!
<3<3<3 Jag älskar dig så.... <3<3<3

Av Veronica - 20 augusti 2011 22:24

...men får se om det är tillfälligt, eller om det hänger i sig... Lusten att blogga alltså! :-)


Varit en helt okej sommar, förutom att min underbara, goa faster gick bort i slutet av maj. Tyckte så otroligt mycket om henne, helt enkelt, men hon blev i alla fall 95 år och var en sann kämpe in i det sista! Nu är alla pappas syskon på andra sidan och snart är det dessutom sju år sedan pappa själv somnade in! (26/8)


Hur som helst, nu väntar hösten runt hörnet och på måndag drar skolorna igång här också för alla kottar, stora som små! Minns ju själv hur det var när man gick i plugget. Först kom man hem från skolavslutningen i juni och tänkte som så att jisses, vad många veckor man är ledig - vad skönt det ska bli! Och så vips, innan man knappt hann blinka, så var det dan före första skoldagen på höstterminen! Blandade känslor var det ju. Å ena sidan lite vemodigt att lovet var slut, men samtidigt lite mysigt också. Träffa klasskamraterna igen, nya skolkläder, böcker och diverse prylar inköpta och förväntningar inför kommande skolår. Men redan efter en vecka börjar så smått skolledan infinna sig och sedan pendlade det lite under hela terminen! Nåja, sådant som ingår!


Nähäpp, dags att släppa de nostalgiska tankarna för en stund och pyssla med något annat! Tjingeling på er och ha en fortsatt mysig lördagskväll!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards