Alla inlägg under februari 2009

Av Veronica - 28 februari 2009 21:44

...deltävling 4 är precis avslutad!

Har inte skrivit ner några kommenterar denna gång, men känns lite som att luften gått ur nu... Visst, det fanns några helt okej låtar med i dag i alla fall. Star Pilot's låt må vara beskylld för plagiat, men det var fart på den! Agnes låt var inte så kass heller, även om jag kanske har lite svårt för henne annars... Tycker även att Suzanne Alfvengren hade en fin ballad, definitivt värd en bättre placering än sist... Men sjunger man på svenska så... I övrigt, från nja till fy f-n...


Hur som helst, tycker väl i nuläget att Måns låt nog är den enda som ev. skulle ha en chans ute i Europa, av de som gått direkt till finalen... Trist också att de fyra låtar jag tycker är bra i Andra chansen ska duellera mot varandra i första omgången... Men oavsett hur det går så är det ju trots allt "bara" en tävling, och ska jag vara helt ärlig tror jag inte något av de 16 bidrag som gått till Globen och Andra chansen har så mycket att säga till om, OM nu Sverige lyckas kvala sig till ESC-finalen i Moskva senare i vår... Men är bara vad JAG tror - har haft fel förr, så... :-)

Ha en fortsatt 3-vlig lördagskväll, alla bloggare!

Av Veronica - 28 februari 2009 11:55

Riktigt tokhärligt väder ute idag - strålande sol och blå himmel!


Lite småsnuvig än och småkliig i halsen, men känner mig inte direkt sjuk, så är kanske bara någon eftersläng eller dylikt. Enligt läkaren jag var hos förra måndagen så lär det nog ta ett tag innan man är helt frisk från förkylningen! Nåja, strunt samma!

Ikväll är det deltävling 4 som gäller och jag har redan tjuvlyssnat på låtarna på webben! Sammanfattningsvis kan väl sägas att det inte känns som någon större förlust att jag förmodligen missar själva finalen om två veckor, då jag ju är på Almåsa utanför Stockholm på kurs! Kanske de har TV i något rum och det finns de som gärna vill kolla, men får se om jag gör dem sällskap då, eller väljer någon annan aktivitet! Ja, ja... Tack och lov i alla fall att inte alla tycker lika!

Hockeyn orkar jag inte ens prata om - bara att konstatera att laget i mitt hjärta återigen lyckades missa slutspel... De hade platsen inför förra torsdagens match, men på de fyra matcher som spelats sedan dess har de enbart lyckats ta 1 enda j-vla poöäng av 12 - då HAR man inte i ett slutspel att göra. De slipper kvala i alla fall, tack och lov! Med en match kvar har de nämligen 4 poäng ner till kvalsträcket och varje vinst ger ju max 3 poäng, så... Skiter högaktningsfullt hur dagens match slutar, om jag ska vara ärlig. Inte för att jag på något vis är någon medgångare då, men känns inte som den matchen spelar någon större roll ändå... Men visst, klart det skulle vara kul med vinst, även om jag nog ser det som föga troligt, då deras motståndare har mer att spela för då...

Om några veckor startar ju även Allsvenskan i fotboll, så då är det nya tag och förhoppningsvis klart bättre placering som gäller, jämfört med fjolårets mediokra resultat! Inte alltid lätt att vara supporter, men självklart fortsätter man ändå att stötta sitt lag och såväl med som motgång, även om det sistnämnda känns mer tufft och motigt emellanåt!

Nej, ska ge mig på min alldeles för sena frukost nu, innan mina fyrbenta donnor hinner före! Ha en bra dag alla och må solen lysa lika underbart över er som den just nu gör över mig! :-)

Av Veronica - 27 februari 2009 21:12

Har mest suttit och spelat lite TV-spel och bara softat! Vilket liv, men passar mig bra, i alla fall för tillfället. Kan nog aktivera mig och pyssla med annat, om jag är på det humöret! Och lär ju vara lite skillnad om man, som de flesta jag känner, har familj, ev. jobb och dylikt. Då lär det nog finnas saker att göra näst intill dygnet runt! Fast varierar väl det också, skulle jag tro - bilr ju vad man själv gör det till!

Bla, bla, nu ska jag logga ut igen och ev. kolla på TV eller någon film, tills det är dags att krama kudde! :-)

Av Veronica - 27 februari 2009 12:23

Skulle egentligen gått på mitt halvårsbesök till min hälsocoach i dag, men det blev inställt p.g.a av vård av sjukt barn. Alltså HON var hemma för vård av skjukt barn! Så blir kallad senare - kanske nästa eller nästnästa vecka. Behöver i alla fall inte ta om blodproverna, såvida jag inte missköter mig totalt... Men är väl inte direkt någon större risk!

Spelat lite Buzz nu en stund + käkat frukost runt halv elva! Ska snart ringa och väcka lillasyster, som ska åka till veterinären och kastrera sina båda 8 månader gamla busungar Victor och Adolf! :-) Sedan tänkte jag kvista iväg till affären en sväng och sedan får väl resten av dagen bli som den blir! Längtar lite till måndag, då jag (förhoppningsvis) kan börja träna igen - d.v.s cykla på motionscykeln! Men det ordnar sig!

Har två busiga, jamandes och småkurrande kattfröknar som härjar omkring här nu också - Dina löper och Kim är på väg att göra detsamma! Lär nog bli livat, OM nu inte Dina hinner sluta innan Kim kommer igång. Men det ordnar sig nog! Ska ju låta sterilisera dem inom en rätt snar framtid - vill bara känna att jag har råd, även om jag har för mig att man kan ta det på avbetalning. Men det SKA bli av i alla fall! Troligast är nog till hösten, men får se!

Nej, dags att ringa lillasyster snart, så hon kommer upp och iväg i tid! :-)

Av Veronica - 26 februari 2009 19:00

...och kyligt i min lägenhet... Regnat i dag också och gör så kanske än, vet inte... Men vi fick ju ha vinter i nästan två veckor i alla fall - kors i taket! Återstår väl att se om det blir vår på riktigt snart, eller om det är fler snöoväder på G. Känns rätt kyligt just nu, men kanske bara är tillfälligt. Eller så har jag blivit ilte frusen av mig på senare tid! Förr kunde jag lugnt sova med fönstret öppet en aning, även mitt i vintern, men nu vädrar jag bara när det absolut behövs!


Lugn kväll här, förmodar jag! Ska väl kolla lite på TV och eventuellt spela lite TV-spel också!

Ha en bra och mysig kväll på er!

Av Veronica - 26 februari 2009 14:12

Inte gjort många knop denna torsdag! Något öm i halsen också, så har mest bara tagit det lugnt! Så trist, men går nog över snart! Ska försöka komma igång med cyklandet lite lätt på måndag, hade jag tänkt. Hoppas verkligen det blir av, för är rätt frustrerande att inte ha kunnat träna på så länge... Men såvida inte min lätt ömma hals strular än mer, utan att det istället ger med sig, så är det lugnt!

Har även anmält mig "på riktigt" nu till kursen i Almåsa utanför Stockholm om cirka två veckor! Ska verkligen bli kul att komma ut lite, träffa folk, lyssna på intressanta seminarier, debattera och dylikt... Träffa andra i kanske samma sits som jag själv och förhoppningsvis kanske få tips, råd och även kanske ett gäng nya vänner. Får väl se hur det blir, men tror det blir en kanonhelg i alla fall! Känns så! Melodifestivalfinalen lär visst gå av stapeln i Globen samma helg, men med tanke på hur tunnt det varit med bra låtar i år - särskilt de som gått direkt då, så känns det inte som någon större förlust om man missar jippot! Lär ju ändå få reda på vem/vilka som vann, så...


Nu ska jag duscha, dressa om till myskläder och krypa upp i soffan framför TV:n en stund! :-)

Av Veronica - 25 februari 2009 20:00

...och lite har man väl fått gjort i dag i alla fall!


Pysslat lite vid datorn och tvättat, bl.a. Hämtade upp, hängde in och la den rena tvätten i byrån och i linneskåpet för nån halvtimme sedan. Gillar egenligen inte att tvätta på kvällen, i alla fall inte så här års, när det är mörkt och dant, men gick bra ändå! Blir ju en timme extra, mot den tid jag vanligtvis brukar välja annars - eftermiddagarna mellan 12-16. På kvällen är det 16-21 som gäller. Nästa bokning är om en vecka och då ska jag tvätta på förmiddagen istället, från 7-12... Så blir att gå upp i svinottan och kvista ner till tvättstugan, som ligger i huset bredvid. Men ska nog gå bra! :-)

Ska nog snart parkera mig vid TV:n och kolla på Efterlyst, bl.a och knapra på en banan och en påse minimorötter... Lär väl i alla fall vara nyttigare än att, som jag hade en förmåga att göra tidigare, köpa choklad, kex eller annat jox, så fort jag var sugen på något ätbart... Nåväl, suttit och knattrat vid datorn ett par timmar nu, med några små korta brejk p.g.a tvättning och middag då, så ska bli riktigt skönt att parkera vid TV:n en stund!

Ha´re! :-)

Av Veronica - 25 februari 2009 10:26

...men halkade in på bloggen en sväng, så några rader måste jag väl krafsa ner, känner jag! :-)

Full fart bakom ryggen på mig just nu - två busiga katter som jagar varandra, jamar, piper och suckar... Sitter bara och ler - de är hur gosiga och underbara som helst! Kim är dock på väg att gå in i en ny löpninsperiod, men är ju snart mars, så passar kanske bra... Lär väl dock kanske bli lite tufft med nattsömnen de närmsta dagarna, om man har otur. Å andra sidan är jag ju egentligen mer natt än morgonmänniska, även om jag nu gått upp tidigare än normalt några dagar och därmed ställt in kroppen på att vakna tidigt. Inget fel i och för sig!

Nej, dags att pilla i sig lite frukost och sedan får man väl se vad dagen har att erbjuda!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards