Alla inlägg under april 2009

Av Veronica - 13 april 2009 00:35

...men just nu VILL jag ha ljusare och varmare nätter... Visst, om en månad är det verklighet, men ändå... Blir på så lågt humör av plommonfärgad, disig natthimmel och termometern nästan nere på nollan... Inte för att direkt längtar efter ökenvärmen heller kanske, men ändå... Vill ha mer ljus och gärna dygnet runt... Är ju skillnad när det är månsken - då spelar det ingen roll ifall himlen är svart. Men som det är till exempel nu i natt...


Fast okej, är ju dags att krama kudde snart, så varför hänga läpp någon längre stund... Tycker dock bara att det är lite jobbigt med mörk, dyster himmel - that's it!


Sov gott, alla bloggare! Vi går trots allt mot ljusare tider!!!

Av Veronica - 12 april 2009 18:53

...var mycket lyckad. Kokt lax med potatis och tillbehör! Jättegott! :-) Svågerns föräldrar kom förbi också och var trevligt att träffa dem med! Nästan precis hemkommen från dem nu, mätt och belåten. Blir inget mer ätbart ikväll, känner jag. Bjöds på efterrätt också - dajmglass, kaffe, mams hembakta bullar och kakor med chokladbitar i! Onyttigt, javisst, men är ju bara påsk en gång per år. Känns dock som att jag med lätthet kan avstå från godis och sötsaker ett bra tag nu! :-)


Blir en lugn kväll nu med deckare på CD-spelaren och lite slösurfning vid datorn, alternativt lite TV-spel! Varva ner, helt enkelt!


Av Veronica - 12 april 2009 12:12

...inför galamiddagen hos Big Siz och c/o... :-) Ska bara piffa upp mig lite, plocka fram Nobel-stassen och sedan kvista ner till närbutiken och investera i en liten överraskning från mormor till lillpågen i hushållet! :-) Ledtråd: TRE överraskningar i ett... Spännande, choklad och leksak... *he he* Tror ALDRIG någon kan gissa vad han får... :-)


Nåväl, livet går vidare, trots pinsamma "insatser" på fotbollsplanen, glasbitar i maten (dock själv inte drabbats) och diverse annat elände runt om i denna värld!


Av Veronica - 11 april 2009 22:27

Sitter här och pysslar lite med diverse projekt och lyssnar på en Lang-deckare och plötsligt bara känner jag en sådan stark saknad efter pappa, som snart varit borta i 5 år. Okej, kom inte jätteplötsligt kanske - tänkt mycket på honom den sista tiden, men ändå... Visst, är ju vissa datum just detta år som kommer påminna extra mycket, inte bara födelsedag (hans skulle fyllt 80 år i juni), jul, Fars dag, Alla helgons dag och datumet då han somnade in. Även en del andra datum. Som dagens till exempel. Är i dag precis 10 år sedan han fick de proppar i benet som gjorde att han hamnade på sjukhus för att sedan inte komma hem mer, förutom några timmar vid speciella tillfällen som jul och födelsedagar t.ex


Minns att jag den 11/4 1999 fick ett telefonsamtal där man berättade att pappa bara ramlat ihop när han och mams var ute och promenerade. Han fick åka ambulans, var rikitigt pissed off på allt och alla och allmänt aggressiv! Är ju sådant jag fått berättat för mig senare då, i och med att jag ju inte var med själv. Men minns ändå så väl känsla och tankar! Först en stor lättnad, att han äntligen skulle få vård och hjälp av utbildad personal, så mams kunde få lite vila... Och så den fruktansvärda känslan när man förstod att han aldrig skulle komma hem mer... Jag bröt ihop totalt och mina vänner på skolan jag då pluggade vid fanns där och stöttade och tog hand om mig så gott de kunde...


Hur som helst, var ju detta med saknad jag tänkte på från början: Förstår inte vad det är som gör att det oftast är helt okej att sörja det första året och sedan ska allt vara "som vanligt" igen! Alla som förlorat någon närstående VET att livet trots allt går vidare, på något vis, fast det aldrig mer blir detsamma som innan. Handlar ju inte om att man ger upp och ser allt ur ett negativt perspektiv. Har dock då coh då känt att man kanske blivit lite ifrågasatt, när man pratar om pappa och saknaden efter honom. Att det ju gått såpass många år nu...


Tänker på och saknar honom mer än jag visar utåt. Finns så mycket minnen. Små saker, som nyklippt gräs, fågelkvitter, en speciell låt, doft eller kanske TV-program kan ibland få det att sticka till i hjärtat av saknad eller framkalla tårar. Även om livet ju går vidare, så finns saknaden där och kommer alltid göra det! Gäller bara att hantera den på ett så bra sätt som möjligt!

Av Veronica - 10 april 2009 22:02

Men har för den skull inte direkt suttit helt sysslolös då. Spelat lite TV-spel, ätit påskmiddag med mams, busat med mina fyrbenta gosbollar, käkat lite godis, som jag redan hunnit ledsna på, som vanligt numera och kollat lite på TV...


Kul att få positiva inlägg om det man skriver om, särskilt som jag ju bloggar mest för egen del. För att jag tycker om att skriva och ibland känner ett behov att få skriva av mig lite. De mer privata tankar som då och då drabbar en behåller jag dock hellre för mig själv. Inte alltid man vill att folk ska kommentera hur man mår eller precis allt man skriver. Fast är ju å andra sidan såpass enkelt att man ju själv väljer VAD man vill framföra + att man ju bör vara medveten om att vissa saker man kanske skriver inte alltid kan passera utan att i alla fall någon måste kommentera det, positivt eller negativt! :-)


Bokade taxi tidigare i dag också. Jag och mams ska ju till äldsta syrran på middag på söndag! Ska bli riktigt trevligt! :-) Ska även ta ett litet snack med min "kaxiga" lille systerson också, tror jag... Han har liksom tiggt ihop till det, helt enkelt... Är dock långt ifrån något allvarligt - syrran vet vad jag menar... :-)


Nej, dags att surfa vidare en stund, innan herr Blund gör entré! :-)


Av Veronica - 10 april 2009 13:45

...alla bloggare och läsare en riktigt Glad Påsk!


Strålande fint vårväder här i dag och jag ska snart kvista ner till närbutiken här och köpa lite påskgodis. Liiite sugen på det är man ju trots allt! :-) Blir nog mest choklad, skulle jag tro. Men det visar sig väl när man väl är där! Får se vad som finns också! Lär nog vara extra stor åtgång på godis i dessa tider.


Ska nu slänga på mig lite paltor - nyduschad - och sedan är det affären och TV:n en stund som gäller! En lugn, men ändå inte långtråkig långfredag! Har ju en Lang-deckare i Daisy-spelaren också! Kan det bli bättre... :-)


Återigen, Glad Påsk på er alla!


Av Veronica - 10 april 2009 01:14

...men numera brukar inte denna dag kännas så mycket längre än andra dagar. Var nog annorlunda förr, när alla affärer var stängda och en del annat... Behöver dock inte oroa mig för att vara sysslolös, om jag absolut inte vill det själv förstås. Finns alltid något man kan pyssla med!


Inga planer för dagen, förutom att köpa lite påskgodis! Blir nog mest choklad för min del, men får se senare vad man känner för. Inte så överdrivet förtjust i godis längre, även om jag då och då känner av sötsuget lite. Som under dagen i går. Blev skogstokigt sugen på något att tugga på, men gick över efter en stund, UTAN att jag gick och köpte något mindre nyttigt! Hade inget hemma alls att äta heller, varken godis eller annat. Blir lika stolt varje gång jag lyckas stå emot suget då. Eller kanske mindre numera, för jag VET ju att jag klarar av det! :-)


Nej, nog svamlat för i natt - ska krypa i säng, studera det underbara månskenet en stund tills jag somnar och så får man som sagt se vad denna dag har att erbjuda!


Av Veronica - 9 april 2009 15:53

Fast alla har vi ju sådana dagar också, så är ju inget konstigt med det.


Gårdagen var trevlig! Jag och min väninna åkte först ett äredne till affären åt mams och sedan satt vi och småpratade om allt möjligt på Mc Donald's i kanske lite drygt två timmar... Blev alltså ingen kvällspromenad, som det först var tänkt, men vädret var lite småpissigt, så vi tar det en annan gång istället!


Har lätt spänningshuvudvärk just nu och är lite småseg, så ska nog ta det lugnt resten av eftermiddagen. Varit ytterligare en sväng i affären och handlat ytterligare lite småprylar till helgen. Mams och jag har förresten blivit bjudna till Gittan med familj på påskmiddag på söndag! Ska bestämmas mer senare, men blir det av så ska det bli trevligt! Tror det blir svågern som står för tillagandet och då brukar det smaka riktigt gott! :-) Favoriten är helt klart hans kycklingpaj, men ryktas om att det även kan bli lax eller dylikt... Nåja, vi får se...


Nej, dags att logga ut igen - får blogga när jag känner mig mer inspirerad!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards