Direktlänk till inlägg 5 april 2009

Deckarperiod!

Av Veronica - 5 april 2009 21:00

Är ju allmänt känt, i alla fall bland mina nära och kära att undertecknad är rätt svag för böcker... Eller rätt svag är kanske milt uttryckt - jag ÄLSKAR att läsa och har nog alltid gjort det. Växte upp med Astrid Lindgrens böcker, som så många andra barn gjort runt om i världen. Mina föräldrar, fast kanske mest mams då, läste rätt mycket för mig när jag var barn och sedan har intresset för böcker funnits där hela tiden. Speciellt svag är jag nog för deckare. Mina absoluta favoritdeckarförfattare är Maria Lang, Sjöwall-Wahlöö, Stieg Trenter, Olov Svedelid och Camilla Läckberg!


Just nu har jag börjat läsa om Maria Langs deckare - är på bok 3 med hennes ficktive figur kommisarie Christer Wijk... Är sammanlagt 43 böcker jag ska igenom, såvida jag inte tröttnar efter ett tag och går emellan med någon annan. Ska väl även påpeka att jag läser dessa böcker och många fler via CD eller kassett! Ja, jag vet att en del människor reagerar när man säger att man läser en ljudbok, men det gör man ju på sätt och vis, fast med öronen istället för ögonen då. Fast trots att jag är född med ett s.k gravt synfel, så kan jag även läsa vanlig text. Är dock mer bekvämt att läsa ljudböcker. Då kan man ju pyssla med lite annat samtidigt och alltså få saker och ting gjort. Går oftast lite lättare att städa, gå och handla eller träna, med en ljudbok i mp3:n!


Kort sagt, vad vore livet utan böcker, musik och katter, bl.a :-)


 
 
Julia

Julia

6 april 2009 07:42

Vad roligt att allt fler upptecker just Dagmar Lange, som hon egentligen heter. Hennes deckare är inte alls så blodiga som många andras :)
Ha så roligt med Christer Wijk och hans mordgåtor i "Nora" som den lilla staden Skoga är omdöpt till.

Jag, eller rättare sagt vi, älskar också ljudböcker trots fullgod syn.
Precis som du säger blir mycket "måsten" roligare med att lyssna på en bra bok samtidigt.

Önskar dig en trevlig dag!
Kram/Julia

http://hjulia.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 4 september 2020 12:19

Hej alla följare...Ha ha, nåja... Med tanke på hur (o)regelbundet jag skriver på denna blogg så skrev jag ovanstående rad med viss ironi!Kul om någon ens tar sig tid att orka läsa denna blogg, typ... Tack Facebook!!! :-)Mycket har ju hänt sedan sist,...

Av Veronica - 13 mars 2019 15:17

...verkar inte vara min grej. Men å andra sidan väljer man ju själv hur ofta eller sällan man vill göra sina inlägg. Om sedan folk läser dem eller ej har jag ingen aning om. Men skriver mest för skojs skull!Livet flyter på, blir mer och mer "Stockhol...

Av Veronica - 14 augusti 2018 13:19

Väntan har varit lång sedan sist vi sågs… (16 dagar…) och snart, snart får jag krama om den finaste människa jag vet!!! Snart 4 veckor har gått sedan vi möttes för första gången och jag har sedan dess mått så otroligt bra – så myc...

Av Veronica - 11 augusti 2018 13:18

Det blåser på rätt bra ute just nu och är misstänkt mulet… Tycker mig ana åskmuller i fjärran också, så får bli ett kort blogginlägg, innan jag loggar ut och drar ut modemet – för säkerhets skull… Blev ju inget inlägg igår &ndash...

Av Veronica - 9 augusti 2018 18:25

OM du vill veta något om mig – fråga! Jag svarar alltid ärligt eller inte alls – beror ju på vem som frågar och VAD man vill veta. Är dock en öppensinnad person… OM du hör ett rykte om mig – eller nån annan med för den delen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards