Alla inlägg den 17 januari 2009

Av Veronica - 17 januari 2009 21:07

...i hockeyn och det känns så förb*nnat bra! Vad som dock känns lite mindre bra just nu är att jag har feber igen + är öm i rygg och lite i halsen... Ska ändå ge mig ut en stund i morgon - måste handla lite - varken jag eller mams har något käk hemma... Men ordnar sig!

Halvkollat på Stjärnorna på Slottet ikväll igen - sista avsnittet för denna säsong. Passade på när det var paus i hockeyn. Kjerstin Dellert är rätt cool, tycker jag. Känns som en riktig krutgumma - blir ju 84 i år! Påminner lite om en faster till mig, fast denna dam är hela 93 år ung! Fy satan, vad jag tycker OM henne... :-) Hon är även otroligt lik pappa till sättet, vilket ju känns speciellt, då han ju inte finns längre. Nog egentligen den enda av pappas syskon som verkligen brytt sig om honom helt och fullt. Alltså, inget ont om de övriga, men just de båda hade en speciell syskonrelation, trots en åldersskillnad på nästan 14 år! Kanske lite som jag och "Cybermorsan" :-)

Nej, dags att göra sig redo för bingen - ha en fortsatt 3-vlig lördag, de timmar som återstår!


Av Veronica - 17 januari 2009 15:02

13-15 mars lär det vara en kurs på Almåsa kursgård utanför Stockholm. En kurs framför allt riktad till oss synskadade i arbetsför ålder. Lär ska innehålla såväl diverse aktiviteter, som diskussionsgrupper och dylikt. + god mat, bra husrum, underhållning och en massa annat. Kostnad 200 kronor! Visserligen riskerar detta krocka med ett syskonbarns 20-årskalas, om det nu blir något + den helgen, men är sååå toksugen på att åka att jag nog gör det! Åkt buss till 08-land har man ju dessutom gjort några gånger, så är ju inget direkt läskigt... Och man blir både mött vid bussen + att de ser till att man kommer på rätt hem också... Dessutom får man resan betald + en himla massa skoj för endast 200, så vad är det att tveka om... Får ringa hon som har hand om det på måndag och fråga närmre hur man ska lösa allt praktiskt runt omkring, men som sagt, blir nog att jag åker!

Närmsta planerna just nu är nog att parkera sig vid TV-spelet en stund, innan hockeyn... Eller om jag ska surfa runt lite till - får se hur jag gör! :-)

Av Veronica - 17 januari 2009 12:25

Har en nerv på vänster sida, precis så man inte kommer åt den, som har en förmåga att ömma emellanåt. Försöker göra de rörelser jag en gång fick lära mig hos en sjukgymnast, men kan bero på förkylningen också. Nåja, släpper nog så småningom! Ligger inte riktigt bra heller och hoppas på att kunna köpa en sådan där ergonomisk kudde, som lär vara bra för såväl nacke som rygg. Dokc inte råd just nu och har ju heller varken partner eller annan bekant som kan eller vill köpa någon åt mig. Får bli en framtida investering, helt enkelt! Trist över huvud taget att saker och ting som är bra, såväl mat som prylar ska kosta så in i h-e mycket! Skulle nog bli ett klart sundare samhälle om priserna gick ner något på t.ex frukt, grönsaker och dylikt.

Fast har ju planer på att verkligen trappa ner på godis och annat onödigt, så då blir det kanske i alla fall liiite mer att leva för. I min sits får man vända på varje slant, men även detta liv KAN ju fungera - beror ju på vad man har för leverne - vad man är van vid! Är ju uppvuxen i en stor familj, där det sällan eller aldrig varit direkt överflöd av pengar, men mina föräldrar har ändå fått det hela att gå ihop. Och kärlek och omtanke har aldrig fattats oss heller, vilket ju är BETYDLIGT viktigare än alla prylar och pengar i världen! Blir dock ibland lite impad hur farsan kunde få det hela att gå ihop, som "vanlig" arbetare med inte alltför hög lön och sju ungar att fostra! Men som sagt, på något vis lyckades han och morsan riktigt skapligt! :-)

Ser just att solen tittar fram mellan de grå molnen och båda mina solkatter sitter och gonar sig i sovrumsfönstret... Älskar dem sååå mycket! :-) Precis nu sitter det nästan exakt likadant bredvid varandra! Tror jag ska försöka ta lite foton, för just detta motiv (katterna) kan man nog aldrig ta för många foton av, enligt MIN åsikt i alla fall! Och jag VET att "Cybermorsan" innerst inne håller med mig, även om hon skulle hävda något annat utåt... :-)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards