Alla inlägg den 24 januari 2009

Av Veronica - 24 januari 2009 13:56

Värk i hela kroppen, frossbrytningar, öm hals, gör ont i halsen när jag hostar... Inte tappat rösten eller så, men mår riktigt, riktigt dåligt just nu... Mest frestande vore att krypa ner under täcket och bara sova, men måste fixa klart i tvättstugan först...

Inte haft flunsan på över fyra år, men känns uppenbarligen som de symtom man läst och hört om... Så närmsta framtiden, efter att jag fixat klart i tvättstugan blir vila, vila och åter vila... Får se när jag bloggar här nästa gång - har inte drabbats av huvudvärk än i alla fall och hoppas såklart slippa det...

Hoppas allt är bra med alla er andra bloggare som läser detta!

Av Veronica - 24 januari 2009 12:09

Igår kände jag att förkylningssymtomen jag känt av ett tag nu nog var på väg bort och så vaknar jag idag med ont i kroppen, ömmande hals och lätt hostig... Flunsasymtom, helt klart... Vore lika bra man fick skiten, låg däckad ett par dagar, för att sedan piggna till och till slut blir helt frisk igen! F-n, vad irriterande.

Har dessutom tvättstugan idag, så måste dit, oavsett hur jag mår. Tvättkorgen var överfull, men får ta igen mig ikväll och i morgon, så får man se hur det känns på måndag. Har ju även lovat att vara barnvakt på tisdag och mår jag inte sämre än nu så ska jag väl kunna fixa det... J-vligt irriterande är det i alla fall...

O så detta mulna, supertrista och dystra januariväder... Nej, fy satan vad gnällig jag känner mig just nu, men alla har vi sådana dagar också... Går över!

Blir nog mycket film och TV-spelande denna helg, har jag en känsla av...

Av Veronica - 24 januari 2009 00:35

Detta j-vla ruskväder och dystra månad kan få vem som helst att känna sig låg... Känner att så fort jag blir ensam så blir det sååå oerhört tomt och segt... Dyker upp mycket funderingar och tankar om allt möjligt - speciellt saker som är negativa!

Senaste är tragedin i Belgien, där en 20-årig psykopatjävel löper amok på ett dagis och hugger mot små värnlösa barn... VAD har brunnit i huvudet på detta bestialiska kräk, som får honom att ge sig på totalt värnlösa barn... Blir så förbannad och ledsen när jag tänker på det... VET att dödsstraff är förbjudet + att det ju nästan är mer barmhärtigt än straff mot sådana vidriga... Tja, finner inte ord... Men annars borde man införa dylikt igen, så denna jord i alla fall kunde få en dåre mindre... Vart är våran värld på väg???

Lääängtar så till våren, ljusare dagar och nätter och förhoppningsvis roligare händelser... Detta år har väl inte direkt börjat så bra som jag först hoppades... Efter regn kommer sol, men undrar hur mycket det talesättet hjälper de anhöriga till de drabbade barnen och vuxna i Belgien just nu... :-(

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards