Alla inlägg den 21 januari 2009

Av Veronica - 21 januari 2009 23:19

...har passerat (snart i alla fall). Vad har jag då pysslat med denna dag. Tja, inte så överdrivet mycket. Mest suttit på Wikipedia (reklam, reklam) och letat lite allmän fakta och saker och ting. Buskul ju och en alldeles eminent söksida - nog bland de bättre jag besökt på nätet! Kan lugnt rekomendera den!

Blir till att ta det fortsatt lugnt i morgon, så kanske jag kvistar iväg till affären eller något på fredag - mams behövde ha hem några prylar, men var inte jättebråttom med det, så... Ryktas om att Big siz eventuellt planerat att besöka sin moder (och måhända även sin käraste lilla siz och de högt älskade hårbollarna) i morgon, men får väl se hur det bilr med det... :-) Annars bilr det nog lugnt, som sagt!

Var faktiskt lite chokladsugen förut, men gick över rätt fort - började pyssla med något och så vips glömde jag bort det... Känns bra. För jag SKA klara en hel godisfri månad, så ÄR det bara!!! :-)

Nej, dags att göra sig iordning för natten här nu, d.v.s borsta tanden, blaska fejset och ladda en deckare i Daisyn... :-) Natti, natti på er!!!

Av Veronica - 21 januari 2009 13:45

Käkat frukost, kollat på film och duschat! Resten av dagen får bli som den blir - fortfarande lätt febrig, men mår bättre än igår i alla fall - skönt! Ibland behövs det bara lite vila för att det ska gå åt rätt håll... :-)

Liiite vitt ute också, men som vanligt liknar det mera frost än snö. Ligger väl heller inte kvar så värst länge. Lite tröttsamt faktiskt. Antingen kan vi väl få en rejäl vinter ett par veckor, eller så kan det ju fortsätta vara barmark och gärna en himla massa solsken dagtid och ljuvligt månsken nattetid. Men som bekant bestämmer man ju inte över vädret, vilket kanske är tur. Jag menar, alla gillar ju inte samma typ av väder, så...

Känns i alla fall att vi går mot ljusare tider! Och snart är jag såpass kry att ajg kan börja träna igen - jippie!!! Ser fram emot det!

Nej, dags att leta fram lite sköna myskläder och så får man väl se vad jag fördriver närmsta tiden med! :-)

Av Veronica - 21 januari 2009 00:48

Tankar liksom far iväg denna tid på dygnet - bara är så... T.ex undrar jag lite varför folk till varje pris vill såra och göra andra illa? Varför en del människor är långsinta, medans andra blir förbannade, agerar och sedan är det bra. Eller varför folk far ut mot andra och näst intill skäller ut dem, för att de känner sig försummade - inte bara av den de skäller på, utan rent allmänt... Varför en del människor näst intill önskar att folk de ogillar ska misslyckas?

Är absolut bara rent allmäna tankar här, inget personligt riktat mot någon, även om både jag och du som läser detta säkert ställt sig dessa frågor några gånger och även själv agerat åt båda hållen!

Fast å andra sidan, varför ödslar folk tid och ork på de som titt som tätt verkar leta fel hos dem, när de har familj, vänner och bekanta runt omkring som älskar/tycker om för den de är, oavsett hur de mår och allt!

Finns ju så otroligt mycket kärlek i världen också! Tyvärr är det ju sällan det man läser om i t.ex tidningarna eller hör om på TV eller radio. Undrar så smått varför det generellt är elände som säljer mest?

Ta t.ex inom idrotten. Om en friidrottare vinner OS-guld på 800 meter och en annan i samma lopp dopat sig, vem får då mest utrymme i media? Just precis - den som fuskade! Eller om ett lag vinner SM-guld i fotboll, samtidigt som motståndarlagets supportrar totalt får frispel och går bärsärkargång, vandaliserar, kastar gatsten på poliser och pangar fönsterrutor - vilka tror ni då snor rubrikerna dagen efter? Jo, sistnämnda totalt hjärndöda drägg... Helt sjukt egentligen, men oftast ack så sant!

Fast tro nu inte att jag är en utpräglat negativ individ - lååångt ifrån. Försöker verkligen se det positiva i det mesta - i alla fall det som KAN göras positivt! Men allvarligt talat så tror jag att fler än jag funderat över just dessa frågor någon gång!

Hur som helst, ska väl ta och krama kudde nu, efter att ha kollat på några avsnitt av "Eva & Adam"! Kul serie och jag skiter högaktningsfullt i om åldersgränsen för detta program förmodligen är betydligt lägre än den jag uppnått hittills... Man ska göra det som känns rätt, utan att vara åldersnojig + givetvis även utan att göra andra illa på något vis!

God natt på er!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards