Alla inlägg den 12 januari 2009

Av Veronica - 12 januari 2009 23:09

...mot överskattade serieledarna! 5-1 och sååå skönt, helt enkelt... :-) Nog för att mitt lag är lite ojämna, vad gäller ömsom vin, ömsom vatten, men ALLTID så förbannat, underbart SKÖNT när de spöar lag jag bara inte kan med... Dessutom behövs varje 3-poängare, så nu HOPPAS jag de lyckas ta i alla fall några på rad, så man kan se fram mot en ljus vår och bra avslut på denna halvmediokra säsong hittills... :-)

Fast oavsett med eller motgång - en gång Djurgårdare, ALLTID Djurgårdare!!! :-)

Av Veronica - 12 januari 2009 18:17

...blev det nu i eftermiddags efter maten. Tror jag ska försöka ha som mål att köra sammanlagt 3 km om dagen januari ut, förutom söndagar då jag tänkt vara träningsledig + de dagar jag är på gymmet och tränar. Sedan, från och med februari, ska jag nog öka på till 4 km om dagen och sedan fortsätta så, i den mån man orkar och känner att det känns bra!

Inga direkta planer för kvällen annars, som vanligt, höll jag på att skriva, men känns lite så... Ev. kvällsfika med mams och kanske lite TV, eller datorn - får se vad som lockar...

Av Veronica - 12 januari 2009 18:01

Carro:
Visst, tycker också det är bittert att sakna och inte få höra ifrån nära och betydelsefulla vänner på länge, men det KAN ju faktiskt tänkas att det finns en godtagbar orsak till ATT så är fallet. Vi är alla olika otåliga och har olika åsikter om saker och ting, vilket är mer än okej. Men jag vägrar i alla fall döma någon, INNAN jag vet vad som ligger bakom! Kalla mig gärna naiv, godtrogen, eller vad du vill, men har känt M såpass många år, VET vad han går för och anser honom vara både en RIKTIG  och 100 procent ÄRLIG vän! Att man sedan kan sakna någon, som t.ex inte hört av sig på bara några dagar är ju en annan sak! Så för mig är han som sagt fortfarande speciell och framförallt en RIKTIG vän, oavsett hur ofta eller sällan vi hörs av!


Till "mimosa"
Ja, har upplevt en del kanske mer övernaturliga saker, som t.ex sett mim sedan många år avlidna morfar och även trott mig känna pappas närvaro. Är ju lite upp till vad man tror på själv, men för mig är det inga konstigheter i alla fall! Även om en del ställer sig skeptiska till det man berättar, men är ju upp till varje individ vad man själv tror eller inte tror på, sålänge man visar ömsesidig respekt!

Av Veronica - 12 januari 2009 13:57

Använt mig av denna något föråldrade kommunikationsmöjlighet idag. Skrev ett brev till en alldeles speciell person i mitt liv, som jag saknar något alldeles enormt. Mail och SMS är nog bra, men ibland kanske även ett vanligt brev gör susen - hoppas det!

Inte ofta annars jag skriver brev för hand eller, som i detta fallet, i Word, för att sedan skriva ut. Var ju mycket vanligare förr, när man inte hade varken mobil eller dator till hands. Fast visst är det kul att få vanliga brev också, även om det ju i stort sett aldrig sker numera. Något vykort dimper kanske ner då och då, om någon man känner t.ex varit utomlands...

Kört 2 km på cykeln idag under 12 minuter. Blir kanske minst en till senare i kväll. Vilade från det igår, liksom jag gjorde förra söndagen. Kan ju vara skönt att ha en lugn dag, fri från träning. Å andra sidan tycker jag det är riktigt kul att cykla och känns skönt att ha gjort det till en daglig, fullt naturlig, rutin. Fungerar ju bra och jag mår bra av det! :-)

Drömde förresten igår morse, precis innan jag vaknade att jag balanserade på en smal bom alldeles bredvid ett tunnelbanespår. Så kom tåget och jag hamnade framför det och liksom puffades fram längs rälsen. Någon ropade att ajg var tvungen att hålla jämn takt, annars skulle jag bli överkörd... Precis när jag i drömmen kände att jag inte orkar springa mer, så vaknade jag.... Måhända borde man slå upp ordet tåg i nån drömtydarbok och kolla vad den drömmen kan ha betytt... Om drömtydning och dylikt sedan är sant kan man ju diskutera, men liksom ockulta ting tycker jag sådant är rätt spännande, oavsett om det ligger någon sanning i det som står eller bara är för nöjes skull... :-)

Hur är det med er som läser detta - tror ni på ödet, slumpen, Gud, övernaturliga krafter, drömtydning, o.s.v.?  Kan ju vara kul att veta...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards