Alla inlägg den 10 januari 2009

Av Veronica - 10 januari 2009 21:07

Ibland undrar man lite vad exakt det är som gör C-kändisar till "stjärnor"? Exempel på dylika kändisar, enligt min mening, är Kitty Jutbring, Linda Rosing och Carolina Gynning... Menar nu inte att dessa tre personer skulle vara ogina, otrevliga eller elaka - lååångt ifrån. Men kan inte låta bli att undra vad exakt de åstakommit för att nå så kallad "stjärnstatus?

Att över huvud taget kalla någon för "stjärna" tycker jag känns lite smålöjligt, oavsett vem det handlar om... Tycker det är ett ord man lättvindligt använder alltför ofta, oavsett hur känd personen ifråga är...

Ja, jävlar i havet, vilka tankar som ibland drabbar en...

Apropå "stjärnor" så har jag precis kollat på Gardells dag i "Stjärnorna på Slottet"! Ganska intetsägande avsnitt, förutom när han berättade om sin svårt demenssjuka mamma. Det berörde mig mycket. Särskilt när han beskrev en viss frustration man lätt kände, när det ena stunden verkade vara näst intill slut, och så plötsligt piggnar den svårt sjuke till igen och kommer tillbaka... Det han berättade om sin mamma påminde en del om hur man själv upplevde den sista tiden med pappa... Mycket gripande, faktiskt!

Nej, nu ska jag fortsätta pyssla med mina foton... Ha en fortsatt 3-vlig lördagskväll!

Av Veronica - 10 januari 2009 12:26

...av Cybermorsan (äldsta syrran) i telefon förut! Så nu har jag gjort en speciell kategori för de listor jag titt som tätt slänger in här på bloggen. Smart, helt klart och lite enklare för er som ev. är intresserade av att kopiera dylika listor och inte orkar leta bland alla andra inlägg. Måhända kanske man skulle göra fler listor om andra ting, mer eller mindre ointressanta, så folk lättare kan välja intressekategori, men får bli om jag börjar skriva om andra särskilda inlägg...

Har tvättstugan idag, så just nu har jag två tvättar som snurrar runt i maskinerna. En till som ska i senare... Hoppas bara jag hinner få det torrt under de få timmar man har att tvätta på... Men ordnar sig nog! Hade egentligen inte så mycket tvätt denna gång, så...

Nu ska jag återgå till något av mina små projekt - blir nog att fortsätta göra bildspel av foton jag tagit... :-)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards