Alla inlägg den 1 januari 2009

Av Veronica - 1 januari 2009 18:51

Sov länge, men var vaken rätt länge också. Spelade lite TV-spel inann jag somnade för att varva ner lite, FAST vi hade en riktigt lugn och mysig nyårsafton, jag, mams och katterna!

Efter frukost cyklade jag 1 km på motionscykeln och sedan var det dusch, tandborstning och lite småplock hemma. Spelade sedan lite Need for Speed Undercover tills middagen och efter den blev det ytterligare 1 km på cykeln. Börjat skriva ner sträcka, tid och kalorier/dag i en anteckningsbok. Får se om jag kommer fortsätta skriva upp framöver, men är lite kul att kolla och kanske även jämföra. Ska i alla fall öka på sträcka framöver, men mjukstartar lite, dels för att jag inte cyklat på ett par dagar, dels p.g.a förkylningen, som nästan släppt, men känner lite av den än.

Även haft lite huvudvärk idag, så även passat på att vila en stund på eftermiddagen. Så lite har det väl hänt i dag i alla fall! :-) Kvällen har jag inga planer för, men det måste man ju heller inte ha...

Av Veronica - 1 januari 2009 00:24

Klämkäckt, jag vet, men så är det ju faktiskt!

Stod en stund och småfrös på balkongen med såväl digital som videocam i beredskap. Var dock lite mulet här idag, så vet inte hur bra det blev. Ett j-vla smällande har det varit i alla fall och är fortfarande. Och Kimsan ligger och kurar under soffan sedan drygt fyra timmar tillbaka... Känns inget kul att hon ska vara så rädd, men så är det, oavsett om det beror på mig eller inte! Har i alla aldrig medvetet försökt påverka henne att sky höga ljud... Varit sådan sedan hon var unge. Tror det är lite som med andra djur, två som fyrbenta att en del är mer skygga än andra av naturen. Men är ju bara min egna lila teori! :-) Hur som helst, snart är jippot över och det blir vanlig vardag igen. Skönt!


Kommer ju bli ljusare och ljusare ute framöver också... Träningen ska ta fart så snart "perioden" är över... Tja, det mesta kan helt enkelt bara bli bättre än hur förra året slutade! Har inte givit några nyårslöften, eftersom jag inte brukar göra det, men som jag skrivit tidigare här - har en del mål jag ska försöka nå. T.ex gå ner ytterligare ett par kilo, äta betydligt mindre godis och diverse andra onyttigheter, se ännu mer positivt på saker och ting än jag redan gör - alla har vi våra negativa stunder också såklart - och en del annat... Huruvida saker och ting går min väg återstår att se! Lär väl blogga en del om hur det går i alla fall!

Förresten, bra avslut på år 2008 för Småkronorna - utklassningsseger mot sjjälvaste ryssen i sista gruppspelsmatchen med 5-0! Inte illa pinkat, direkt! Semi på lördag mot antingen Canada eller USA! Blir tuffa tag, men ingenting är omöjligt, som en känd idrottsman ofta hävdar... :-)

Som sagt, ett nytt år har precis startat med nya möjligheter och förhoppningsvis en rad positiva händelser!

Så, GOTT NYTT ÅR på er!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards