Alla inlägg den 23 januari 2009

Av Veronica - 23 januari 2009 19:46

Mams och jag väntar just nu på att ett syskonbarn ska komma på besök. Vet inte om han blir hela helgen, eller bara tills i morgon, men alltid kul när just detta syskonbarn är på besök! Lär väl bli en del TV-spelande också, har jag en känsla av! Kul!


Sett två filmer idag också. Två Beck-dito! "Mannen på balkongen" och "Brandbilen som försvann". Blev "Roseanna" i går kväll! På tur står följande i den serien: "Polis, polis, potatismos", "Mannen på taker", "Polismördaren" och "Stockholm marathon"! Är de "gamla" hederliga Beck-filmerna, som är difekt baserade på böckerna! Gillar inte de nyare med (i mitt tycke) överskattade Persbrandt bl.a - för mycket våld och sånt skit. Dessutom är i alla fall två av mina favoritskådisar, Kjell Bergqvist och Niklas Hjulström, med i de äldre filmerna! Såklart man väljer att kolla då... :-) Härligt med filmperioder också + att vädret är så erbarmligt trist att det liksom inte lämpar sig att göra så mycket annat! Har dock tvättid mellan 12-16 i morgon, så får ta en liten paus då! :-)

Nej, dags att ta en sista sväng på bloggen för ikväll och sedan är det fika hos mams som gäller! Ha en fortsatt 3-vlig fredag!!!

Av Veronica - 23 januari 2009 13:48

Har hamnat i någon slags filmperiod nu, känner jag. Mysigt att ligga nerkrupen och kolla på film och bara ta det lugnt! Att ta det lugnt är i och för sig något jag gör väldigt ofta, men är väl inget direkt fel med det... Skönt att göra saker man trivs med. Har ju som sagt även en del projekt på datorn som jag ju kan ta tag i när jag känner för det. Ser ju även fram emot kursen på Almåsa i mitten av mars! Verkar i och för sig som att denna kurs kolliderar med såväl schlagerfinalen som ett syskonbarns födelsedag, men dels kan man ju följa deltävlingarna (är ju nästan aldrig "rätt" låt som vinner heller, för den delen), dels vet jag inte när syskonbarnet ska ha sin fest. Kanske blir den helgen, eller nån annan gång! Kan ju i "värsta" fall hälsa på henne i efterhand! Det ordnar sig!

Några av de mål jag satt upp för detta år är, förutom träningen då (ska börja lätt på måndag igen, efter min förkylning) är att prioritera mer rätt än tidigare. Gällandes inköp av prylar t.ex Är väl ingen direkt impulsköperska då - brukar oftast fundera både två och tre gånger OM jag behöver de prylar jag plockat ihop. Händer titt som tätt att mer än hälften åker ur korgen innan man kommer till kassan. Funderar i alla fall på att prioritera frukt och grönt före godis. Visst, någon sötsak slinker väl säkert ner under årets lopp, men hittills detta år har det gått riktigt bra att undvika onyttigheterna. I nuläget känns det faktiskt som att jag till och med skulle kunna klara mig helt utan, men hur länge det varar vet man ju aldrig. I och med den ekonomiska sits man ju befinner sig i + att mat och dylikt blir dyrare, så känns det i nuläget inte särskilt svårt att prioritera bort godis, kakor och läsk. De två sistnämnda tilltalar mig inte alls! Visst, är ju en del födelsedagar i antågande, så någon liten kaka eller tårtbit kanske det blir, men behöver ju i så fall inte bli mer än en... Är överhuvudtaget inte särskilt förtjust i tårta, så...

Nog om detta... Dags att företa sig något annat, men ha en fortsatt mysig fredag på er, om det nu inte blir fler inlägg för mig denna dag!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards