Alla inlägg den 15 januari 2009

Av Veronica - 15 januari 2009 19:41

Suttit en bra stund nu och spelat Need for Speed. Polisjakterna är skojigast, i alla fall när man lyckas fly ifrån dem... :-) Orkar inte göra så mycket annat just nu - öm i halsen, lite tung i bröstet och lite feber... Blir andfådd när jag går upp till mams våningen över, vilket jag absolut INTE blir annars. Men brukar bli det vid förkylning och så... I morgon kommer två kompisar på besök på kvällen. Planerna är att käka laxspett och spela Uno + ev. kolla på nån film. innan de fortsätter ut på krogen! 3-vligt med lite sällskap! Att jag inte är helt kry spelade ingen roll för dem och det är ju bra! Tycker ju man ska meddela sådant, om man väntar gäster.

Somnade runt halv elva igår kväll, vilket är ovanligt tidigt för en nattuggla som mig, men då och då händer det... Vaknade dock till vid ettiden av att månen lyste in mellan persiennerna. Vinklade dem lite, så det blev mer månljust. Älskar verkligen månen! Tryggt och lite smått mystiskt ljus. Lyser ju upp också, när det är mörkt, vilket jag bara tycker är bra! Vet dock att det finns de som INTE mår så bra när det t.ex är fullmåne ute. Trist för dem såklart, men är samtidigt glad att jag inte tillhör den skaran! Faktum är att jag faktiskt somnar bättre när det är månsken! Dessutom berättade "Cypermorsan" att A, hennes son, kort efter pappas bortgången en kväll pekade upp mot månen och bestämt hävdade att morfar fanns där! Kanske det är han som är "Mångubben"! :-) Oavsett vad man tror om saken i fråga så älskar jag verkligen tanken att pappa faktiskt skulle kunna vara just på månen. Likväl som han skulle kunna tänkas befinna sig någon annanstans... Finns ju varken rätt eller fel där, tycker jag i alla fall!

Nog pladdrat om detta! Ska återgå till spelet en stund till, så får man se hur länge jag blir kvar där. Men blir nog sängläge ganska tidigt även ikväll!

Ha en fortsatt 3-vlig kväll på er, vad ni än har för planer!

Av Veronica - 15 januari 2009 10:55

Och även lite småvitt på marken, men liknar mera frost än snö, så försvinner nog så småningom!

Inte helt kry idag heller, så tror jag hoppa över cyklingen även idag. Trist, men så är det ibland! Mätte dock runt midjan igår och har tappat ytterligare 2-3 cm sedan jag mätte sist - kul! :-)

Annars då... Tja, känner väl egentligen inte att jag har något särskilt vettigt att skriva om, så kanske bäst att låta bli, tills man blir inspirerad igen! :-)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards