Alla inlägg den 11 januari 2009

Av Veronica - 11 januari 2009 22:05

...med mig själv och en ny A Lindgren-bok i Daisyn - Pippi Långstrump... Alla roar vi oss på olika sätt, så är det bara...

Blåser rätt bra ute, men snön, eller det lilla vita vi hade några få dagar är nog helt väck nu, skulle jag tro... Är nog sådant man får vänja sig vid vid våra breddgrader... För min del fick det gärna bli vår redan nu, med i alla fall ljusare nätter....

Nej, ska ta en sista koll på bloggen för ikväll och sedan fortsätta mitt Buzz:ande en stund till, innan Mr Blund behagar anlända!

Av Veronica - 11 januari 2009 16:37

...är något jag tycker är riktigt kul. Har en, enligt mig själv i alla fall, kanonbra kamera. Den kanske inte har precis alla funktioner man skulle önska, men den fungerar hur bra som helst ändå. Svenska menyer och filmning med ljud... Haft den sedan förra hösten och lär inte göra mig av med den i första taget!

Var ute på balkongen för en stund sedan och tog lite foto på solnedgången... Blev kanske lite mörkare bilder än vad som var fallet på riktigt, men blev ändå helt okej. Kommer lägga ut i alla någon av dem på min bilddagbok så småningom! Var riktigt kyligt på balkongen, så blev en mycket kort fotostund. Nyfikna Dnia kikade också ut, men hon höll sig faktiskt på insidan hela tiden, förutom någon sekund, då hon försiktigt smög fram till den gamla skrangliga pinnstol jag har ståendes på balkongen, precis bredvid dörren. Men hon följde i alla fall snällt med in, när jag fotograferat klart.

Dina hade förresten sin allra första kontakt med snön förra veckan. Var även då ute på balkongen och fotograferade månen och det lilla nyfikna djuret följde med. Fast blev ett småförskräckt hopp bakåt när hon kände det vita, kalla och småblöta under tassen.. Var lite kul att se, men tror inte hon delade den glädjen fullt ut... Nåja, någon gång ska ju vara den första, så nu vet hon i alla fall lite vad snö är... :-)

Av Veronica - 11 januari 2009 13:26

...fortsätter här hemma. Just nu är det Madicken som spelas på Daisy'n... (En Daisy-spelare = en särskild spelare, där man bl.a kan spela mp3-filer och liknande). Ett av mina mest använda hjälpmedel, av de få jag har kvar. Förutom denna magnifika spelare är det datorn och förstoringsglasen jag använder flitigast. Glasögonen är såklart också ett hjälpmedel - det kanske viktigaste, men det är ju något jag måste använda för att min vardag ska fungera normalt, så...

Hur som helst, är lite trött idag och en aning snuvig. Och jag som tänkt börja träna på gymmet i morgon. Får se hur det känns då, men annars blir det fortsatt cyklande som gäller tills kroppen känns piggare... Det löser sig!

Nej, nu ska jag läsa lite blogginlägg och sedan fortsätta med något av mina projekt. Blir aningen mp3 eller foton, såvida jag inte startar ett tredje och gör små filmsnuttar i MovieMaker... Riktigt kul program, som jag lungt kan rekomendera!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards