Alla inlägg den 16 januari 2009

Av Veronica - 16 januari 2009 19:21

Blir inget laxspett med kompisarna ikväll. En av dem har redan träffat en katt idag och inte riktigt hämntat sig efter det + att jag ju dessutom själv inte är helt kry, så vi har skjutit upp det till ett senare tillfälle!

Ska väl till mams och fika om en stund och sedan blir det en fortsatt lugn kväll. Kanske kollar på någon film eller så... Fast känner inte för varken det eller att spela TV-spel - än mindre sitta vid datorn. Känner mig både rastlös och orkeslös - jobbigt, men övergående... Man brukar ju inte vara så värst överdrivet pigg när man inte mår helt bra!

Inga planer för helgen annars heller, fast har sällan det. Men helt okej för mig - försöker alltid göra det bästa av dagen, oavsett om man har något planerat eller ej! Inte precis alltid det lyckas, men oftast! :-)

Nej, dags att surfa vidare en stund, men ha en fortsatt 3-vlig fredag!

Av Veronica - 16 januari 2009 12:21

...och lekfull Kim. Lite så är läget just nu här! Sistnämnda donna sitter i en gammal tygtvättkorg, som faktiskt mer lämpar sig till kattillhåll än sitt ursprungliga ändamål... Dina sitter glatt muspipande i köksfönstret och kollar ut. Antar att hon kanske har upptäckt några fåglar utanför, och nu måste hon "rapportera" detta! :-) Bästisen Kim är lite mer tystlåten av sig just nu... Sitter mest och bara är... :-) Tokunderbara är de i alla fall och det bästa sällskap man kan tänka sig! Ja, vad vore livet utan katter...

Inga planer för dagen, men ikväll dyker nog som sagt två kompisar upp en stund. Måste dock vädra lite innan, då båda är kattallergiker. Men dels tror jag de käkar medicin innan, dels ska de inte stanna så lång stund, så det ordnar sig nog. Är ju något de själva känner av i så fall! Jag menar, de vet ju vad de ger sig in på också - att jag har två katter och så! Men som sagt, är nog hur lugnt som helst!

Lugn och slapp dag här annars, som sagt - tror jag ska sätta mig en stund och köra Need for Speed... Morsning sålänge!!

Av Veronica - 16 januari 2009 01:00

En helt vanlig jävla kaka:

Ett ägghelvete

1 dl sur kakao

Så lite smör som möjligt

Socker

Ingen djävla mandel i alla fall

2 dl bakpulver

1 pkt fula russin

1,5 dl allerginötter


Fyllning:

1 dl tradigt vaniljsocker

1 melon eller nåt

Sprit


Häll nästan allt i en bunkdjävel och kör med en elvisp i en kvart.

Grädda direkt i skålen.

Skit i att smöra och bröa, kakhelvetet fastnar ändå.

Dunka ut skiten på matbordet om du kan.

Garnera med krossad melon och sprit, det spelar ingen roll.

Skit i det då!

Släng ut matbordet genom fönstret!

Drick upp spriten!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards