Direktlänk till inlägg 10 januari 2009

Lite funderingar:

Av Veronica - 10 januari 2009 21:07

Ibland undrar man lite vad exakt det är som gör C-kändisar till "stjärnor"? Exempel på dylika kändisar, enligt min mening, är Kitty Jutbring, Linda Rosing och Carolina Gynning... Menar nu inte att dessa tre personer skulle vara ogina, otrevliga eller elaka - lååångt ifrån. Men kan inte låta bli att undra vad exakt de åstakommit för att nå så kallad "stjärnstatus?

Att över huvud taget kalla någon för "stjärna" tycker jag känns lite smålöjligt, oavsett vem det handlar om... Tycker det är ett ord man lättvindligt använder alltför ofta, oavsett hur känd personen ifråga är...

Ja, jävlar i havet, vilka tankar som ibland drabbar en...

Apropå "stjärnor" så har jag precis kollat på Gardells dag i "Stjärnorna på Slottet"! Ganska intetsägande avsnitt, förutom när han berättade om sin svårt demenssjuka mamma. Det berörde mig mycket. Särskilt när han beskrev en viss frustration man lätt kände, när det ena stunden verkade vara näst intill slut, och så plötsligt piggnar den svårt sjuke till igen och kommer tillbaka... Det han berättade om sin mamma påminde en del om hur man själv upplevde den sista tiden med pappa... Mycket gripande, faktiskt!

Nej, nu ska jag fortsätta pyssla med mina foton... Ha en fortsatt 3-vlig lördagskväll!

 
 
Big Sis:-)

Big Sis:-)

11 januari 2009 01:29

Kollade in slutet på stjärnorna på slottet och missade därför när Gardell talade om sin mammma men visst stämmer det som du skrev. Blev också berörd av det han sa om hans tankar efter våldtäkten - att han aldrig mer ska låta någon köra över honom - starkt att berätta det så öppet. Jag fick nog en lite annorlunda syn på honom nu även om han tar mycket plats. Måste vara ett helvete att genomgå något sådant som barn - kan inte föreställa mig hur det skulle kännas men blir så in i helvete förbannad på alla jävlar som ger sig på barn och djur. Grrrrr!!!

Nä nu ska jag surfa vidare tänkte jag, Du ligger väl och sussar nu antar jag eller....?
Natti natti i alla fall

http://cybermorsan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 4 september 2020 12:19

Hej alla följare...Ha ha, nåja... Med tanke på hur (o)regelbundet jag skriver på denna blogg så skrev jag ovanstående rad med viss ironi!Kul om någon ens tar sig tid att orka läsa denna blogg, typ... Tack Facebook!!! :-)Mycket har ju hänt sedan sist,...

Av Veronica - 13 mars 2019 15:17

...verkar inte vara min grej. Men å andra sidan väljer man ju själv hur ofta eller sällan man vill göra sina inlägg. Om sedan folk läser dem eller ej har jag ingen aning om. Men skriver mest för skojs skull!Livet flyter på, blir mer och mer "Stockhol...

Av Veronica - 14 augusti 2018 13:19

Väntan har varit lång sedan sist vi sågs… (16 dagar…) och snart, snart får jag krama om den finaste människa jag vet!!! Snart 4 veckor har gått sedan vi möttes för första gången och jag har sedan dess mått så otroligt bra – så myc...

Av Veronica - 11 augusti 2018 13:18

Det blåser på rätt bra ute just nu och är misstänkt mulet… Tycker mig ana åskmuller i fjärran också, så får bli ett kort blogginlägg, innan jag loggar ut och drar ut modemet – för säkerhets skull… Blev ju inget inlägg igår &ndash...

Av Veronica - 9 augusti 2018 18:25

OM du vill veta något om mig – fråga! Jag svarar alltid ärligt eller inte alls – beror ju på vem som frågar och VAD man vill veta. Är dock en öppensinnad person… OM du hör ett rykte om mig – eller nån annan med för den delen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards