Direktlänk till inlägg 2 april 2009

Toknöjd med min dag hittills!

Av Veronica - 2 april 2009 15:11

Promenaden till affären tog cirka 20 minuter, själva handlandet tog cirka 30 min och blev lite mer prylar än vad jag tänkt från början, men är ju så det brukar vara. Och för att vara lite "präktig" så var nog det enda onyttiga jag köpte några grillade bitar fläskfilé från varmrättsdisken! Annars blev det sallad, kall kyckling, cornebitar (eller hur det nu stavas, lite varmrökt lax. Så frukten: Röda äpplen, färdigkomponerad fruktsallad jag nog ska spara till morgondagen, en liten burk dyra hallon, men någon gång ibland måste man få kosta på sig något extra och när det dessutom är nyttigt... Fast tycker nog att just den nyttiga och bra maten kunde prissänkas lite mer, så skulle säkert flera ha råd att äta nyttigt och därav kanske slippa följdsjukdomar p.g.a övervikt och den kostnad det blir med diverse sjukhusbesök, mediciner och dylikt... Men är ju bara min personliga åsikt! Hur som helst, såg ju att de hade minimorötter också - ekonomipack, d.v.s fem mindre påsar i en större, så den åkte i korgen också, liksom en gurka, oliver, en burk tonfisk till mina sorkungar - de ska väl också få äta något gott ibland, avfallspåsar + några småprylar till mams! :-) Köpte även två flaskor källvatten. Ja, ja, jag VET att man ju har tillgång till dylikt i kranen hemma, men tycker just de märkena jag brukar köpa har fräsch och god smak!

Hade ryggsäcken med mig, så inte ryggen skulle belastas alltför mycket och gick bra att hålla en lagom gångtakt, både till och hem från affären! Promenaden hem tog för övrigt ungefär lika lång tid som vägen dit, alltså cirka 20 min. För er som är bra på huvudräkning kan man alltså summera min totala promenadtid till cirka 40 minuter. Inte illa, om jag får skriva det själv  - och tänk, det får jag ju faktiskt göra! :-)


Nu ska jag snart käka middag, ska bli smarrigt! :-)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 4 september 2020 12:19

Hej alla följare...Ha ha, nåja... Med tanke på hur (o)regelbundet jag skriver på denna blogg så skrev jag ovanstående rad med viss ironi!Kul om någon ens tar sig tid att orka läsa denna blogg, typ... Tack Facebook!!! :-)Mycket har ju hänt sedan sist,...

Av Veronica - 13 mars 2019 15:17

...verkar inte vara min grej. Men å andra sidan väljer man ju själv hur ofta eller sällan man vill göra sina inlägg. Om sedan folk läser dem eller ej har jag ingen aning om. Men skriver mest för skojs skull!Livet flyter på, blir mer och mer "Stockhol...

Av Veronica - 14 augusti 2018 13:19

Väntan har varit lång sedan sist vi sågs… (16 dagar…) och snart, snart får jag krama om den finaste människa jag vet!!! Snart 4 veckor har gått sedan vi möttes för första gången och jag har sedan dess mått så otroligt bra – så myc...

Av Veronica - 11 augusti 2018 13:18

Det blåser på rätt bra ute just nu och är misstänkt mulet… Tycker mig ana åskmuller i fjärran också, så får bli ett kort blogginlägg, innan jag loggar ut och drar ut modemet – för säkerhets skull… Blev ju inget inlägg igår &ndash...

Av Veronica - 9 augusti 2018 18:25

OM du vill veta något om mig – fråga! Jag svarar alltid ärligt eller inte alls – beror ju på vem som frågar och VAD man vill veta. Är dock en öppensinnad person… OM du hör ett rykte om mig – eller nån annan med för den delen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards