Alla inlägg den 15 januari 2010

Av Veronica - 15 januari 2010 21:11

I dag har jag traskat omkring i pyjamas och morgonrock hela dagen. Inte för att jag är sjuk eller så, men kände lite redan när jag vaknade i morse att det nog lutade åt en "pyjamasdag" i dag. :-) Pratade även lite med en granntant, som var på besök några minuter, då jag skrev på en lista över saker som vi i huset är missnöjda med, och hon tyckte att det lät trevligt med en lat dag då och då. Inget konstigt med det.

Har börjat bli så himla godissugen nu, de senaste dagarna, men jag SKA hålla ut och inte käka en endaste godisbit förrän tidigast lördagen den 6/2. Eller kanske det blir redan på fredagen, men återstår att se. Och sötsuget är inte överhängande hela tiden. Går dessutom utmärkt att dämpa med vatten och/eller en frukt eller två! Tror dock jag ska ha en liten filmkväll i morgon och göra lite micropopcorn. Räknar inte jag som godis i alla fall. Men beror på om och hur sugen jag är på det. :-)

Nu har jag farmat ett par timmar, så nu blir det kvällsfika med mams och sedan en stund vid TV:n, alternativt sängen och en bra ljudbok. Har även trampat 2 km på cykeln i dag med, så dagen har trots allt inte vara enbart lat! :-)

Av Veronica - 15 januari 2010 00:22

...hockeymässigt i alla fall... Har dock avverkat ytterligare en kilometer på cykeln. Okej, småpotatis kanske, enligt en del, men heller sammanlagt 1-3 kilometer om dagen än inget alls. Fast visst, blivit 2 träningsfria dagar hittills denna månad, men må vara hänt. Inget jag går och grämer mig över direkt. Tänker ha som måtto att trampa på när det känns motiverande och sedan, när väglaget blir något mer stabilt även ge mig ut och traska lite. Ska även köpa en stegräknare till våren. För ju även in mina resultat i ett Excel-dokument. Lite småkul att ha, tycker jag. Och något tävlingsinriktad som man ju ändå är så är det ibland lite småkul att testa om man kan slå något rekord eller så. Det vill säga kanske klara en kilometer liiite snabbare än dagen innan. Har faktiskt gjort en kilometer under 5 minuter vid två tillfällen bara i år. Inget tokmåste, men var en kul känsla i alla fall. Dock brukar jag inte pressa mig mer än jag klarar av. Det ska ju trots allt vara skoj att träna! :-)

Hur som helst, ska även ändra inläggen under kategorin "Träning 2010". Bara skriva ner sammanlagt resultat vecka för vecka. Även ändrat i Exceldokumentet, så man slipper sitta och räkna ihop flera gånger. Undrar ibland varför det inte kunde gå 100 sekunder på en minut... :-)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards