Alla inlägg den 6 januari 2010

Av Veronica - 6 januari 2010 12:08

Hela gårdagskvällen och natten har mest handlat om hockey för min del. Först vann Juniorkronorna bronsmatchen mot Schweiz med 11-4. Och senare på natten spöade USA stöddiga Canada med 6-5 efter mål i sudden. Fast typiskt nog orkade jag inte kolla klart, så stängde av TV:n, precis när förlängningen började. Fruktade en lång, segdragen sådan, men tog knappt fem minuter så var det klart... :-) Underbart att USA knäckte "oövervinnerliga" kanadicker. Svider nog rejält! :-)

Tidigare på kvällen vann favoritlaget i ES med klara 4-0 på Hovet! Sååå skön seger. Jag ska kolla reprisen om ungefär en timme. Var för upptagen i går kväll för att kolla när den gick live. :-) Mina underbara hjältar!

Och mina två buskatter har race här just nu - är nog framförallt Dina som är på G, men Kimsan kan minsann hon också. Även kört en kilometer på cykeln efter frukost. Kanske blir ytterligre en framåt kvällen. Snöigt och kallt ute också. Vintern håller i sig - så ljuvligt! Förstår inte alla som gnäller över kylan. Okej, de som bor mitt ute i skogen och blir isolerade kan jag ju ha viss förståelse för, men i övrigt... Det GÅR ju faktiskt att klä sig varmt. Är klart värre med äckelpäckelvärmen på somrarna - klart svårare att klä sig för att stå ut med den! Men vi tycker ju alla olika, så är det bara! :-) Tänker i alla fall njuta av vintern så länge den varar... :-)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards