Alla inlägg den 11 januari 2010

Av Veronica - 11 januari 2010 21:13

Dag 11 av detta år är snart till ända och jag har inte ätit en godisbit sedan nyårsafton. Har bestämt mig för att ha en godisfri månad nu i januari och det har gått kanonbra hittills, även om jag vid något tillfälle varit riktigt sugen på något gott att tugga på. Men har löst detta med nån frukt och tuggummi. Även bestämt mig för att micropopcorn är "tillåtet". Gör detta mest för att det är lite kul att se hurpass envis man egentligen är. Och jag har ju haft godisfritt tidigare och det har fungerat över förväntan. Så vill knappast påstå att jag är direkt sockerberoende i alla fall - skönt det! Dessutom är det ju bra rent ekonomiskt. Då sparar man ju i alla fall några kronor + att jag faktiskt inte tycker godis och dylikt är alltför gott. Inga problem att vara utan ett tag i alla fall!

Fram till lördagen den 6.e februari ska jag skippa godis, läsk (absolut enklast att avstå), snacks, förutom ev. micropopcorn då och dylikt. Och HAR jag bestämt mig för något, så...


Hoppade över cyklandet i går, efter att ha trampat några minuter varje dag sedean nyårsdagen. Men i dag entrade jag den igen och har nu sammanlagt avverkat 2 km. Så nu blir det en stund vid datorn och sedan eventuellt vid TV:n, om jag orkar. :-)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards