Alla inlägg den 20 januari 2010

Av Veronica - 20 januari 2010 21:44

...så är alldeles strax dags att krypa i säng och sova. Har ju trots allt varit vaken sedan strax innan sex i morse, bortsett från att jag mot mina vanor knoppade in 2-3 timmar på eftermiddagen. Eller halvslumrade lite i alla fall, akompanjerad av en härligt spinnande liten gose-Dina! :-)

Gick bra att handla, men det brukar det göra. Förutom ett lite missöde, då mams och jag lyckades köpa mer än vi tänkt och fick överlasta vagnen, varpå en kasse åkte i golvet och en burk oliver krossades. Sååå kul, men efter en del mindre vackra fraser och lite avtorkande av övriga varor + en ny påse så ordnade det sig.


Vi åkte sedan en sväng till stan, då mams behövde ha hem medicin från apoteker och vi stannade även till på McDonald's och käkade. Första besöket där för mams. Undertecknad har ju varit där fler gånger, men dock allt mindre den sista tiden,. Så dyrt och nyttigare mat finns det ju, även om det kan vara lite skönt att "synda" ibland med, såklart - är långt ifrån någon renlevnadsmänniska! :-)

Sitter just nu och varvar ner ilte - varit en rätt intenssiv dag, i alla fall för min del. Men även en helt okej sådan! :-)

Körde även 2 km på cykeln för en stund sedan, trots att jag verkligen är rejält trött. Men även det gick bra! :-)

Förresten, jag köpte hem choklad och salta pinnar, som jag nu ska förvara i skafferiet och förtära första helgen i februari, som belöning för att jag fixat en godisfri månad. Är ju även en liten test huruvida man kan motstå frestelsen när den finns tillgänglig. Men har klarat av att ha godis och dylikt hemma förut, utan att nalla av det, så ser det inte som en omöjlighet att avstå! :-)

Av Veronica - 20 januari 2010 06:20

I alla fall gällandes mina normala morgonvanor. Men har man bokat om tvättstugan två gånger redan och tvättkorgen är överfull, vad göra? För övrigt är det rätt lugnt, såväl bokstavligt som inombords. Nästan lite mysigt faktiskt att gå upp tidigt, sålänge det inte finns överdrivet många måsten. För övrigt så blir ju saker och ting vad man gör det till själv också!

Hur som helst, planerna för dagen är, som jag ju skrev redan i går, att först tvätta två maskiner, vilket pågår just nu. Precis varit nere och lagt i. Sedan är det tumling som gäller, förutom några få plagg jag tar upp och hänger upp på tork i badrummet. Hinner inte köra 95 minuter i torkskåpet i dag, för runt halv nio ska jag och mams (troligtvis) åka och storhandla med en väninna. Åh, vattnas i munnen bara jag tänker på det. Lite ont om ätbara ting hemma, så kan tyvärr inte bli någon frukost före handlandet. Men det får gå.


I övrigt har jag inget direkt inplanerat för resten av dagen. Tar den lite osm det blir. Helt okej, det också.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards