Alla inlägg den 1 januari 2010

Av Veronica - 1 januari 2010 12:57

Kall sådan, men solen skymtar fram emellanåt bakom molnen - kan man må annat än bra då! :-)

Precis avverkat en kilometer på motionscyklen + gjort årets träningsschema. Lär väl inte bli att man kanske cyklar precis varje dag, en nog ska jag kunna klå det tama resultatet på cirka 32 dagar förra året. Alltså så många dagar jag entrade motionscykeln. Knappt en tiondel av årets dagar - ynkligt! Å andra sidan har jag ju promenerat mycket i såväl trappor som ute, ätit klart bättre än tidigare, trappat ner väldigt mycket på såväl godis som fikabröd, läsk och snacks. Men ändå.. Nåja, inget att gräma sig åt nu, vilket jag inte gör heller! Nu är det nya friska tag som gäller!


Som jag väl skrev i natt så har jag och en kompis kommit överens om att köra en godis, snacks och läskfri månad nu i januari. En kul grej, för min del, men ändå något jag går in för till 110 procent. Och har jag givit mig f-n på något, så... Sätter dock inte upp några mål att gå ner så och så mycket under en viss tid. Lär väl visa sig ändå tids nog, förmodar jag. Och har man för högt ställda mål blir man (i alla fall jag) så besviken OM det inte fungerat. Därmed inte sagt att det ÄR fel att ha även sådana mål. Är man tillräckligt envis, ger sig den på att fixa det och har motivation och viljan så KAN man nå dit man vill! Började detta år (förutom att starta datorn och FarmVille då) med att slänga de få godisbitar jag hade kvar i skålen. Tog visserligen ett glas päroncider runt tolvslaget för att skåla in det nya året med mams, men än sen - är det nyår, så är det...


Apropå farmen, dags att göra sin dagliga runda där! :-)

Av Veronica - 1 januari 2010 02:09

...av år 2010 har nu gått och det har börjat bra i alla fall, tycker jag! Precis farmat klart för natten och nu ska jag tvätta mig, borsta tänderna och sova. Kela lite extra med stackars Kim också, som tack vare alla förbannade smällare legat och tryckt under soffan från halv åtta och fram till för bara typ två minuter sedan. Inte ens tonfisken "mormor" serverade fick henne att komma fram, utan hon åt den under soffan. Då fattar man ju hur skraj hon varit. :-( Men är inget att göra åt - bara låta henne vara och sedan gosa extra med henne! Tänker jag göra i alla fall! Men skänker ändå en extra tanke till alla vettskrämda djur denna natt!

Nåja, nu har ett nytt år med nya förutsättningar, utmaningar och möjligheter startat - bara köra på och hoppas på mycket skoj kommande år! :-)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards