Alla inlägg den 8 januari 2010

Av Veronica - 8 januari 2010 19:23

Och idag har skolorna dragit igång igen på sina håll. Minns så väl hur fort julloven gick när man själv gick i skolan. Å andra sidan innehåller ju vårterminen flera lov än höstterminen. Sportlov, påsklov och en del annat! :-)

Själv är man ju "ofrivillig" sjukpensionär då, så har ju lov för jämnan. Kanske liiite svårare att njuta av ledigheten då. Inte för att man vill verka gnällig eller så. Har ju å andra sidan mycket tid över, som jag kan spendera i stort sett som jag själv önskar, men man uppskattar nog ledighet och helger mer om man går i skola eller har ett arbete att gå till!

Fortsatt minusgrader ute, men idag har soolen skinit i alla fall! Har dock hållit mig inne. Vänt lite på dygnen nu, sedan J-VM och värre lär det ju bli om några veckor, då vinter-OS drar igång i Vancouver, Canada. De ligger 9 timmar före oss, så tävlingarna lär gå av stapeln under kvällar och nätter, svensk tid. Tycker dock det är mysigt på något vis med idrott på natten. Och där är ju ytterigare en fördel med att inte ha tider att passa på dagen - man kan med gott samvete sitta i TV-soffa och gona sig och kolla på hockey, slalom, isdans, eller vad man nu är intresserad av. Är såklart framförallt hockeyn jag tänker följa! :-)

Planer för resten av kvällen då? Tja, har ju avverkat 2 km på motionscykeln för en stund sedan, så tror det som vanligt blir tid vid datorn eller framför TV:n. Eventuellt både ock. "Let's dance" lär ju ha säsongspremiär ikväll, men är inte ett dyft dansintresserad, så är inget jag tänker föja. Kanske kollar på film eller någon Play-kanal! Har en del program jag gärna vill kolla på vid tillfälle! Även lånat säsong 3 av 80-talssåpan "Varuhuset" av mams. Får se när jag börjar med den! :-)

Ha en trevlig fredag, alla bloggare och övrigt folk! :-)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards