Alla inlägg den 21 januari 2010

Av Veronica - 21 januari 2010 18:37

Ja, nog kändes det liiite väl sent påkommet med jultema i slutet av januari. När man precis pustat ut lite och tänkt som så att ÄNTLIGEN är jippot över... :-) Men det ansågs tydligen inte alls särskilt konstigt att sjunga julsånger på grötfesten lokalföreningen ordnade. Gott med risgrynsgröt och limpmacka med skinka och ost var det i alla fall. Dessutom vann jag en påskkyckling i trä vid lottdragningen... :-) Jag som nästan ALDRIG vinner något. Hur lyder nu det gamla klassiska ordspråket: "Otur i spel, tur i kärlek"! Fast hm, har ju inte direkt haft någon större tur i kärlek heller genom åren. För det första blir jag ju inte kär så värst lätt, även om jag ju är känslosam som få annars. Och när jag väl blivit det så har givetvis föremålet för mina starka känslor redan varit upptagen! Nåja, ska väl ärligt talat inte direkt påstå att jag i nuläget söker med ljus och lykta efter en hjjärtevän - även om kärlek och närhet är viktigt så är det inte en pojkvän som står högst upp på önskelistan... Nej, det där lät lite knäppt, men tror nig hajar på ett ungefär vad jag menar... :-)

Hur som helst, det VAR ett trevligt månadsmöte i alla fall och det är ju huvudsaken!

Av Veronica - 21 januari 2010 13:04

Ska om cirka 1,5 timme åka på månadsmöte med SRF. Blir väl så kul som man gör det till, helt enkelt! Snart dags för årsmöte igen (sista söndagen i februari) och jag tänker inte låta övertalas att fortsätta som vice ordförande. Dels för att jag aldrig haft som ambition att vilja leda en förening, dels för att jag varken kan eller vill leva upp till de förväntningar som även en vice-titel kräver. Enligt min åsikt ska ju en vice ordförande vara beredd att ta över och leda en förening, om den ordinarie ordföranden av ett eller annat skäl får förhinder. Och det har jag heller aldrig varit intresserad av.

Anledningen till att jag överhuvudtaget blev vald till just vice ordförande för några år sedan var helt enkelt att det var den enda styrelsepost som fanns. Och eftersom ingen annan "kunde" (d.v.s. hade någon lust) att ta denna post så gav jag mig på detta, dock med löftet att enbart få vara med i en styrelse och se och lära. Kan ju nämligen vara intressant att ha denna erfarenhet. Å andra sidan är jag medlem i en lokalförening där medelåldern väl ligger runt 65-70 år och som de flesta kanske förstår befinner jag mig ju på ett lite annat plan i livet än de övriga. Har andra frågor som jag anser äv viktiga. Dock tycker jag bra om de flesta medlemmarna och brukar tycka det är skoj att delta på möten och diverse andra aktiviteter, som bingo, endagsresor och dylikt. Inget fel med  detta, men tycker det är synd att vi inte är fler yngre. Samtidigt förstår jag ju att de få yngre synskadade i denna kommun hellre lägger sin fritid på annat än går på möten, där man får lyssna på gammeldansmusik, spela bingo eller diskutera äldreomsorgen, som för all del kan vara rätt intressant att både få tycka om och höra om, men ändå...


Nej, nog predikat. Ska fördriva tiden fram tills taxin kommer med att kanske cykla några kilometer. Alternativt sparar jag detta till kvällen, men har ju tid över nu, så varför inte trampa på lite då. :-)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards