Alla inlägg den 28 juni 2009

Av Veronica - 28 juni 2009 11:32

...och än så länge lagom varmt, men ryktas om 30 grader och mer och då går jag helst i ide! Blev lite godis (choklad) även i går, men ska nog gå in i en godisfri månad igen nu i juli, så är lugnt! Har ju klarat detta tidigare också, så... Men en coh annan glass lär det nog bli i alla fall - näst intill ett måste en årstid som denna!


Till Mimosa:

Som sagt, vi har alla olika åsikter om detta med självmord och dylikt. Och självklart KAN jag på sätt och vis förstå att livet ibland kan kännas överjävligt för en del människor. Men en av mina närmsta väninnor förlorade sin bror för lite mer än 13 år sedan, då han, UTAN att någon hade en aning om detta, en dag bara valde att sluta sina dagar. Även om åren går så märker jag stundtals hur dåligt både hon och hennes nära och kära mår av det som hände. Speciellt när han veckan innan satt och förtalade självmördare + utåt sätt verkade så lycklig. Hur ska man då kunna förstå och acceptera en sådan sak? Visst, vi väljer ju var och en hur vi vill leva och vad vi vill göra med våra liv, men jag står fast vid att självmord ÄR fegt! I alla fall om du lämnar små barn efter dig, som inte förstår varför mamma eller pappa bara försvann! Är så jag känner! Men är såklart helt okej att du och andra tycker annorlunda! Hur skulle världen sett ut om ALAL tyckte lika om allt!


Till Julia:

Har läst "Natten är min egen" också och älskar även den. Men det SKA vara hon själv som läser in den i så fall! :-) Tycker hon skriver så bra. Det är humor, blandat med tankar om livet och diverse annat! Tycker hon verkar vara en jättego människa också, som tyvärr fått ta emot en del skit ibland. Men är väl tyvärr något man får räkna med, om man är kändis...

/Kramis och nosbuffar tillbaka från mina "pälsklingar"! Kanonbra ord, helt klart... :-)


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards