Alla inlägg den 21 juni 2009

Av Veronica - 21 juni 2009 18:55

...och även nyttigare är ju frukt! Har även i dag avnjutit en smarrig fruktsallad, bestående av samma frukter som gårdagens, d.v.s färsk ananas, svenska jordgubbar, banan gröna vindruvor, aprikoser och honungsmelon. Åt visserligen även godis i går, men kan mycket väl tänka mig att helt byta ut det mot diverse frukter kommande helg. Fast erkänner att även choklad kan vara rätt gott ibland - i måttlig mängd. Kan ju alltid köpa en bit mörk choklad. Helt okej smak, men inget man direkt vräker i sig! Hur som helst, får se vad man känner för när det blir lördag igen!


Just nu är det kanonfint väder ute, men kändes förut som att det skulle bli ett rejält åskväder. Men än så länge har man inte hört något muller eller sett några blixtrar, så återstår att se. För min del får det gärna vara soligt och lagom varmt i några dagar nu, så man verkligen känner att det är sommar!


Resten av kvällen ska jag nog tillbringa antingen vid datorn eller TV:n, det fina vädret till trots. Men har en del planer för kommande vecka. I morgon blir det nog en tur till stan och det är okej väder. Ska hämta ut medicin åt mams och lämna böcker på bibblan bl.a På tisdag är det tandläkaren som gäller. Lär bli 500 kronor fattigare efter detta besök. I och för sig lär det kosta betydligt mer, men tar det hela på avbetalning, så kanske man avverkat denna skuld till årsskiftet! Nåja, det ordnar sig! På torsdag ska jag först till big siz och bevista hennes avkommas barnkalas. Vill ju gärna träffa sötnosen Mimmi igen också. Vi fann varandra direkt, faktiskt! Trodde inte ett marsvin kunde vara så keligt och framför allt lugnt! Men har å andra sidan ingen större erfarenhet av detta djur innan så... Sedan på eftermiddagen ska jag eventuellt träffa en annan syster - beror på om hon har tid eller ej. Är någon ny mässa på G, har jag för mig, som hon ska hinna fixa material till! Men vi bestämmer på onsdag hur vi ska göra! Så är det tvättstugan på fredag + att jag hoppas få veta under veckans gång och min kompis och får fondpengar till veckan på Almåsa i juli. Börjar så sakta närma sig nu. Vore trist om det inte löser sig för henne, men åker ju dit ändå! Fast hoppas såklart att hon får sina pengar! :-)


Nej, dags att företa sig något annat en stund! Ha en fortsatt bra söndagskväll och hoppas solen lyser även över er!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards