Alla inlägg den 12 mars 2009

Av Veronica - 12 mars 2009 22:31

...av all positiv peppning och uppmuntran, oavsett vad det gäller! Även om t.ex min viktnedgång ju är för MITT eget bästa och för att JAG ska må bra, så blir man ju både extra glad och sporrad när folk omkring en spontant kommenterar det hela och då i positiva termer... Att andra blir glada för min skull. Fungerar i och för sig själv på det viset - är jätteviktigt för mig att de jag älskar, som står mig nära och betyder något för mig mår bra! Då mår man ju bra själv! Inget nytt, men ändå... :-) Fast har under det senaste halvåret kanske mer än någonsin tidigare brytt mig om mitt eget välmående mer och det har ju också givit resultat. Har annars kanske inte alltid brytt mig lika om mig själv som mina nära och kära, men är ju något man måste göra, oavsett hur ofta och mycket andra bryr sig om en också...


Jäkla pladdrande, men vill bara få något nerkrafsat... Fast som vanligt är mina ord raka, ärliga och i alla fall lagom genomtänkta... :-)


Nu ska jag snart kolla lite på TV, packa ner det sista inför resan i morgon coh sedan sova... Katterna är extra keliga ikväll också, inte bara p.g.a Kims löpning då... Nästan så att de känner på sig att matte ska åka i väg några dagar. Men en helg går ju fort och jag vet ju som sagt att de har det bra med "mormor" som pysslar om dem... :-) Bussen avgår från stan 10.50 i morgon förmiddag och jag beräknas anlända till huvudstaden vid 15-tiden. Inga byten dock och det är ju alltid skönt! :-)

Nej, dags att pyssla med de sista bitarna nu! Ha en tokmysig helg på er nu,  alla bloggare, läsare och övrigt folk! :-) Det ska jag ha i alla fall, det lovar jag!

Av Veronica - 12 mars 2009 12:11

...är nu avklarad och Veronica Appelqvist kan känna sig både stolt, glad och lugnad. Alla värden såg riktigt bra ut, eller som hälsocoachen uttryckte sig "perfekt"! :-) Hur som helst, kändes riktigt, riktigt bra och gör det än! Blodtrycket låg på 110/65, om jag inte minns helt galet och midjemåttet har krymt ytterligare cirka 4 cm, tror jag det var... Verkligen så grymt kul, särskilt med tanke på att jag ju inte direkt toktränat och bara knaprat på salladsblad sedan i augusti - inte riktigt min grej heller, det där att tokbanta... Även om kilona rasat det senaste halvåret så har jag ju fortfarande inställningen att jag gör detta för att må bra, inte för att kandidera som miss "Baddräktsmodell 2009"! :-)


Hur som helst, planer för min fortsatta dag är att fixa över lite bra musik på mp3-spelaren, inför Stockholmsresan i morgon! Ska även tvätta i eftermiddag och packa lite. Ser verkligen fram emot att få åka iväg några dagar och se annat än halvmulna Västervik! :-) Kommer dock sakna mina gosbollar, men vet ju att mams tar väl hand om dem, så det ordnar sig med det också!

Nej, dags att ägna sig åt lite andra aktiviteter en stund! Får se om jag slänger in något mer blogginlägg innan det bär av mot 08-land i morgon förmiddag! :-)

Hej sålänge!

Av Veronica - 12 mars 2009 01:53

...och ska alldeles snart krypa ner mellan lakanen och sova - ska upp om drygt 6 timmar och pinna iväg i nysnö och förmodligen även halka till ett besök hos min hälsocoach. Liiite nervös är man ju, som vanligt, för vad proverna ska visa, men hoppas de ser bra ut i alla fall. Är det något som inte är bra så får man väl se till att åtgärda det, helt enkelt! Men det ordnar sig nog!


Åt frukost med mams, en väninna och hennes charmtroll till dotter på 8 månader! Det var en unge som säkerligen utan svårigheter skulle klara av att charma en sten... :-) Trevligt att träffa väninnan också, som visserligen bor i samma stad, men har tre busungar mellan 8 månader och snart 5 år att fostra, så gissar att tiden inte alltid vill räcka till... Men hellre någon gång ibland än aldrig i alla fall! Trist när folk "glömmer" bort att man finns, när saker och ting förändras i deras liv. Fast har som tur är inte direkt drabbat mig då! Däremot har det ju hänt att man av mest naturliga skäl glidit ifrån gamla kompisar. Man delar inte samma intressen längre, lever olika liv, bor i olika städer o.s.v Men man vet på något vis att ens riktiga vänner finns kvar där, trots att åren går och saker och ting förändras!

Bla, bla, svammel som vanligt, när man är trött och ögonen nästan går i kors... Bäst att göra sig klar för natten - att passa på att få sova lite, särskilt när Kim precis startat ny löpningsperiod också... Mattes lilla gosboll!

Natti, natti på er!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards