Alla inlägg den 7 mars 2009

Av Veronica - 7 mars 2009 13:25

He, he, nej, lugn nu, kära storasyster, jag skojar bara! :-)

Dagen hittills... Tja, kan väl sammanfatta som lugm, helt enkelt... Ska snart kvista ner till närbutiken och köpa lite choklad - det är ju faktiskt lördag, så... I kväll är det Andra chansen som gäller och det numera obligatoriska telefonbubblandet med Big Siz... Känns rätt öppet, vilka två som går till finalen, men två ska ju dit i alla fall... Missar väl i och för sig finalen nästa helg, då jag ju är i väg på kurs, men vore ju ändå kul om t.ex B.W.O, trots alla skriverier och uttalande från en viss herr Bard, gick till final. Deras låt växer bara mer och mer, tycker jag!


Har för övrigt börjat lyssna mycket på Rix FM - jävlar i havet vad mycket bra musik som görs hela tiden... Finns en hel drös med låtar jag mer än gärna vill ha. Ska in på Ginza och kolla läget, tror jag... Ja, ja, det ordnar sig!

Nej, dags att pipa i väg och handla nu, men ha en fortsatt mysig lördag, alla ni som läser detta och övriga också, så får vi se om det blir mer inlägg från mig senare under dagen!

Av Veronica - 7 mars 2009 13:21

Vad heter hon? 

Anna-Greta


Hur gammal är hon?

Hon fyller 69 i april
 

Vilken hårfärg?

Mörkbrunt med grå stänk
 

Vilken ögonfärg?

Vet inte, men tror de är melerade


Är hon stark?

Hon har sina styrkor, som alla vi andra!


Vad jobbar hon som?

Hon är pensionär, men har i unga år, innan hon fick alla sina ungar bl.a jobbat inom restaurang och som hembiträde


Vad gillar hon mest att göra?

Lyssna på musik, handarbeta, titta på TV + diverse andra mer stillsamma aktiviteter


Vilket är hennes favoritdjur?

Skulle tro att det är katter och hundar


Brukar hon sjunga?

Jodå, det brukar hon!


Vad är hennes favoritmat?

Tror hon äter det mesta, men lax, kyckling och hemlagat i allmänhet står högst på listan över favoriträtter


Vad är det bästa du någonsin har fått av henne?

Att hon är min mamma, finns där, bryr sig om och en massa annat!
 

Gillar hon godis?

Nja, någon gång ibland kanske något slinker ner, men tror inte hon direkt har något favoritgodis
 

Älskar du henne?

Absolut, jättemycket och alltid, även om vi har våra små duster ibland!

@-->--- @-->--- @-->--- @-->--- @-->--- @-->--- @-->--- @-->--- @-->--- @-->---

Av Veronica - 7 mars 2009 13:05

Vad hette han? 

Nils
 

Hur gammal?

Han skulle fyllt 80 år i juni!.
 

Vilken hårfärg?

Oj, tror han nog hade rätt ljust hår, men det enda jag minns är grått eller vitt! (Kanske du kan svara på, syrran?)
 

Vilken ögonfärg?

Blå, tror jag!
 

Var han stark?

Ja, både psykiskt och fysiskt, utan att för den skull vara någon bodybuilder direkt! :-)
 

Vad jobbade han som?

Han har bl.a jobbat som scenarbetare i Folkets Park, när det fanns här i stan. Så har han även jobbat på verkstad och som vaktmästare.
 

Vad gillade han mest att göra?

Pyssla och renovera, bl.a med de sommarstugor vi haft genom åren, spela kort, ägna sig åt föreningsliv och överhuvudtaget engagera sig i saker han tyckte var viktiga.
 

Vilket var hans favoritdjur?

Fanns nog nästan inget något djur som pappa inte älskade. Men tror han var särskilt svag för hundar och katter.
 

Brukade han sjunga?

Hände ibland, kanske hellre än bra, men f-n vad jag älskade det ändå! :-)
 

Vad var hans favoritmat?

Kroppkakor, mams jägarbiff och säkert en hel del annat - han brukade käka det mesta som serverades!
 

Vad är det bästa du någonsin har fått av honom?

Är mycket jag kan tacka honom för! Men tror nog det bästa jag fått av honom är att just han var min pappa!
 

Gillade han godis?

Jodå, favoriterna var polkagrisar och Marabou mjölkchoklad!
 

Älskar du honom?

Oerhört, olidligt och för alltid - saknar honom så det gör ont! :-(

Sov gott, älskade lilla pappa!

@-->--- @-->--- @-->--- @-->--- @-->--- @-->--- @-->--- @-->--- @-->--- @-->---

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards