Alla inlägg den 4 mars 2009

Av Veronica - 4 mars 2009 21:34

...i dag... Vet ju vad det beror på och ja, jag HAR klarat att stå emot! *stolt* Var t.ex i affären förut och handlade till dagens och morgondagens middag bl.a och tog en sväng förbi kexhyllan, men NEJ, blev inte en smula där... Var i ärlighetens namn inga större svårigheter att stå emot, faktiskt!

Däremot blev det mer än en klase bananer vid fruktdisken. Vindruvor (kärnfria såklart) och apelsiner + gurka och tomat! :-) Kanske blir att snurra ihop en fruktsallad i morgon kväll, tillsammans med mams! Skulle sitta fint!

Tränat på motionscykeln igen, både i går (1 km) och i dag (1 km). Tar det lugnt nu i början, då jag inte känner mig hundra frisk i kroppen, men näst intill i alla fall, förutom liiite känningar i halsen... Men går över! Känner ju själv mina begränsningar, så känns det inte bra får jag lägga det på is ett tag till!

I morgon får jag besök av en bekant, som ska komma på fika. Hon ska även hjälpa mig att klippa bort en liten tova på Dina. Men numera borstar jag henne nästan dagligen och mams hjälper till ibland också, dels för att Dina är mer lugn hos henne, dels för att det är en riktigt mysig stund. Blir ju såklart en hel del kel och närhet också, vilket uppskattas av såväl oss som Dina själv - i alla fall så länge HON önskar vara delaktig... :-)

Nej, dags att kolla klart på TV och sedan är det bingen som gäller - har ju varit vaken sedan halv sju i morse och blev ingen tupplur på eftermiddagen, så kan väl säga att jag är skapligt sömnig just nu!

Natti, natti på er!

Av Veronica - 4 mars 2009 07:51

...näst intill i alla fall! Vaknade runt halv sju av väckarklockan och fick omgående besök av två morgonkeliga gosbollar! HUR lätt är det att kliva ur bingen då? När man dels har två spinnande, kelande katter som parkerar på mage och bröst, dels inte direkt är född med ett sprudlande morgonhumör... Hur som helst, masade mig ur sängen, slängde på mig paltorna, fixade till mig lite snabbt och kvistade ner till tvättstugan för att slänga i de två maskiner tvätt jag lyckats samla på mig på en vecka. Ska även tvätta ett duschdraperi + några handdukar, men är inte alltför ansträngande.


När jag återkom till lägenheten tog jag itu med att byta i katternas lådor och ge dem käk och vitaminer - mycket uppskattat! :-) Just nu är det bus på G bakom ryggen på mig, men hör ju inte heller till vanligheterna. Är riktigt sömnig, men kanske få ta en liten eftermiddagslur senare, för nu har jag lite annat att pyssla med! :-)

OBS: Gick med i Facebook i går kväll. Verkar rätt spännande, men f-n, vad övervakad man känner sig. Men fanns ju inställningar man kunde justera en del saker och det är ju bra i alla fall! :-)


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards