Alla inlägg den 7 november 2008

Av Veronica - 7 november 2008 17:58

Blev pizza till midag och päroncider till det + sex små chokladbitar, som jag dock inte ätit av än! Pizzan smakade inte bra, fast det brukar dom inte göra där jag köper dem mest... Tack och lov är det numera ytterst sällan som jag äter pizza, så... Men blev så idag i alla fall! Mams valde kebabtallrik, men var inte sugen på det eller på hamburgare heller för den delen - inte ens sugen på pizza, men fanns ingen ork att laga till något, så nu fick det bli snabbmat tyvärr... Nåja, så fort jag slutat blöda alltför kraftigt så ska jag återuppta träningen igen!

Mulet, duggregnar och så eländet som kom igång idag... Önskar redan det vore över - är en sådan gång med mycket blödningar... Är nog därför jag är så himla trött och nästan lite yr... Ska krypa upp i TV-soffan med varmt täcke, vetekudde och förmodligen även fyrbent sällskap... I alla fall lilla goa Sina lär nog dyka upp, men inte helt otänkbart att även Kim vill vara med!

Förresten, har ju Telia digital-TV, med TV 4, Viasat Guld och Lagom-paketet! I och med att jag även har bredband, hem och mobiltelefon hos Telia har jag fått en hel del rabatter + tillgång till att hyra filmer, eller kolla på favoritprogram i efterhand, bl.a från TV 3 och TV 4... Även SVT.s Play-TV finns tillgänglig, men hittills är det bara sport och nyheterna där. Men de lär nog utöka med mer även där framöver! Så förutom mina egna filmer finns det en hel del att välja mellan, vilket ju är bra! Så praktiskt att denna tjänst ingår, för det händer ju ibland att man vill se ett program och så har man annat att göra och kanske inte kan spela in det heller... Är då bara att leta upp det i menyerna och kolla så mycket och när man vill... Gäller väl inte precis alla, som typ mina favoritserier då (Cityakuten & Doktorn kan komma), men man kan ju inte få allt... :-)

Är som sagt inte svårt att få en kväll att gå framför TV-n, så är väl vad jag ska göra nu! Var allt jag hade att skriva för ikväll, skulle jag tro! :-)

Av Veronica - 7 november 2008 14:03

Precis som jag trodde så bröt peeioden ut idag, vilket resulterat i att jag mest legat och halvslumrat med varm vetekudde och en kelig Dina som då och då kurat ihop sig på min mage... Har tvättstugan också, men snart klar, tack och lov! Trist och mulet väder ute också, så är ju helt klart en sådan dag då man gärna kryper ner under täcken och filtar och bara sover eller dylikt.. Blir nog en film framåt kvällen, skulle jag tro - får se...

Usch, inget kul med värk, men går ju över i alla fall och det är ju skönt att veta! Ska nog krupa upp i TV-soffan en stund nu med vetekudde och allt...

Av Veronica - 7 november 2008 01:59

Kan inte sova! Vet inte varför, jag är rätt sömnig egentligen, men ändå inte... Sitter och funderar på allt och inget... Mår inte så värst bra, men brukar i stort sett alltid bli låg en gång i månaden... Denna tiden på dygnet och året blir det lätt så att de lite dystrare tankarna tar överhand... Inte så att jag sitter och tokdeppar med ett berg pappersnäsdukar runt stolen, men ändå... Varit lite tufft emellanåt de senaste åren - känns lite som att livet tog en lite annan vändning i och med att pappa fick sin sjukdom diagnosiserad för nästan 10 år sedan (dec -98). Det är historia nu och inget man kan spola tillbaka och ändra på, jag vet, men ändå... Är kanske när man genomlider en livskris, som till exempel att förlora en närstående, som man verkligen inser att ingen kommer finnas för alltid, även fast man ju hela tiden vet att det är så innerst inne... Fan, är lite mer än fyra år sedan pappa gick bort, men skulle lika gärna kunna varit förra veckan... Saknar honom sååå mycket... :-(

Heller inte hört något från en alldeles speciell person i mitt liv på väldigt länge... Finns säkert en helt logisk förklaring även till det, men med tanke på hur jag mår just nu kan jag liksom inte låta bli att oroa mig även för detta... Men det ordnar sig säkert - bara jag som är född med för lite tålamod! :-)

Så seeegt att vänta på att en period ska komma igång, men känns som det blir av nu till helgen... Och jag som tänkt börja träna på måndag, men har nu bestämt mig för att inte bestämma när jag ska tillbaka till gymmet - bara att det blir så fort perioden är över, när det nu är, men inom en vecka i alla fall...

Hm, underligt inlägg på nåt vis, djupa tankar, saknad, lite sorg, nedstämdhet, träning... Skyller på sen timme, men bara liiite...

Nej, dags att logga ut, så får man se när John Blund behagar dyka upp - har ju tvättstugan om några timmar...

/Natti, natti!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards