Alla inlägg den 9 november 2008

Av Veronica - 9 november 2008 22:06

Du fanns där och stöttade när livet kändes motigt!
Du hade en underbar humor, nära till skratt och hade för det mesta en positiv syn på tillvaron!
Du delade med dig av dina kunskaper, särskilt inom idrott, ett intresse vi delade under många år!
Du ingav respekt och var en viktig auktoritet för mig och mina syskon.
Du lärde oss mycket, bl.a att inte ge upp, att tro på oss själva, visa respekt och att vara stolt över den man är!
Du var social, utåtriktad, omtänksam, envis, snäll, sträng, omtyckt, en suverän organisatör och ledargestalt, lekfull, påhittig - kort och gott en bra och mycket kärleksfull pappa åt alla dina sju barn!

Du hade såklart mindre bra sidor också, precis som alla vi andra, men de goda övervägde - det är de ljusa minnena som lever kvar idag, när du inte längre finns kvar här hos oss!
Fast du finns ändå kvar, i våra tankar och hjärtan!
Jag känner en ärlig stolthet och lycka över att få vara just din dotter!
Du var inte alltid så lätt att leva med, men varken jag eller mina syskon skulle någonsin velat ha en annan pappa än dig!
Tack för allt, älskade lilla pappa, för allt du gjort för mig och övriga familjen!
Vi kommer aldrig någonsin glömma dig!

Älskar dig så mycket...

@-->--- @-->--- @-->--- @-->--- @-->--- @-->--- @-->--- @-->--- @-->--- @-->---

 

Av Veronica - 9 november 2008 17:33

...på Guitar Hero idag! *stolt* Visserligen på det lättaste och fick köra om några gånger, men övning ger färdighet, så... Känns väl fortfarande inte riktigt som ett spel i min smak, men var lite kul att man som total amatör ändå klarar två! Den ena har jag hört ett antal gånger också, vilket ju verkar vara lite av en fördel, då man vet hur takt och ton låter!

Så har jag även varit och handlat lite - blev fläskfilé, färska champinjoner och pommes + sallad till middag! Kan väl påpekas att det till 99 procent är mams som lagar maten. Enklast så, då jag dels verkligen hatar att laga mat, dels är rätt usel på det... Men visst, måste jag så kanske jag kan få ihop något ätbart.... Vi har i alla fall delat upp det så att jag handlar hem käket och hon tillagar det! Men får nog ta tag i matlagningen snart ändå - alltid bra att kunna... Synd bara att intresset inte finns där just nu! Nåja, det ordnar sig!

Ska väl återgå till TV-soffan och matchen Finland-Sverige som började för några minuter sedan. Fortfarande mållöst, men lär nog inte förbli så länge till...

Av Veronica - 9 november 2008 01:57

Min brorsson bestämde sig förut ikväll för att han ville sova över hos sin farmor, så han dök upp efter ett tag hemma hos mams... Alltid lika kul, tycker jag! Han hade sitt PS2 med sig också, med bl.a Guitar Hero, vet dock inte exakt vilken, för har för mig att det finns lite olika! Testade för första gången, men kan väl säga som så att just detta spel inte fungerar för mig! Lite för stressigt, helt enkelt... Men var kul att i alla fall få prova detta spel som alla tjatar om nuförtiden!

Är väl dags att masa sig mot sängen snart också - tiden rinner ju bara iväg när man har trevligt, har jag märkt! Ska bara kolla mailen lite snabbt först, men är väl mest dessa förb... kedjebrev och dylika... Testade i somras att skicka iväg en liten bön om att jag helst vill slippa dylika mail, men gick visst inte in hos alla! Jag menar, är ju roligare att få ett mail som är personligt, än sådana man bara ska skicka vidare, vilket jag ytterst sällan gör! Hellre få mail, med ett personligt innehåll, i så fall! Nåja, skit samma - ska se om det finns i alla fall något intressant, men förmodligen inte!

Natti, natti!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards