Alla inlägg den 10 november 2008

Av Veronica - 10 november 2008 18:31

Blev en ovanligt lång sovmorgon idag och frampå eftermiddagen, då storm och störtregn avtagit masade jag mig ur den varma, sköna sängen och gjorde mig redo att kila iväg till närmsta affär för att köpa kattsand, som verkligen tryter här just nu, en vecka innan man får pengar... Och så har inte affärh-et just denna sand på lager, däremot en massa annat, givetvis till bra mycket högre priser än vad sanden jag köper normalt kostar!

Svärandes och inte så lite irriterad knallade jag vidare i mörkret till ytterligare två affärer, varav den ena inte säljer kattsand alls och den andra hade någon jag aldrig ens hört talas om till ockerpris + att den var svintung och jag hade en bra bit att gå hem, dels med en lagom tung ryggsäck, dels med redan rätt irriterande ryggproblem! Gick till en tredje affär och där hade de en av de vanligaste sorterna kattsand till ett skapligt pris, så fick bli den... Hoppas nu bara mina donnor accepterar den tillfälligt nya sanden. Ska gå till ytterligare en affär i morgon, när det är ljust och köpa rätt sand - bara de har den, men det brukar de ha!

Brukar ju åka och storhandla och även köpa tyngre saker med en kompis, men deras bil är paj, så hon kunde tyvärr inte hänga med mig, fast det var tänkt så först. Är ju sånt som kan hända... Fan, vad jag hatar att vara fattig, samtidigt som man är i stort behov av något. Men får låna kattsandspengar av mams, så ordnar sig. Fast hatar att låna också... Ja, ja, blir så när det kör ihop sig med tandläkarräkningar och annat mer oförutsett... Är tack och lov inte typer som handlar överdrivet, d.v.s "vill ha, för det är så billigt"! Kanske varit sådan lite förr, men numera köper jag bara saker jag verkligen behöver i stort sätt! Till ett vettigt pris också!

Skit samma, nu orkar jag inte sitta här och beklaga mig mer - datorn är ju ändå så seg, precis som att det inte räcker med att min dag varit det...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards