Alla inlägg den 2 november 2008

Av Veronica - 2 november 2008 23:02

...men är något jag brukar känna av inför en period... Är rätt kyligt ute också i och för sig och min lägenhet är rätt kall, ÄVEN när jag stängt fönstren... Hade ju lite feber igår och är möjligt att jag har det igen, men går över!

I morgon ska jag följa med mams och en kompis till stan och uträtta lite ärenden, bl.a banken (mams) och bibblan (jag)! Hade ju äntligen tänkt börja träna på gymmet igen i morgon, men i och med att perioden är på G så väljer jag att fortsätta träna hemma tills den är över! Funkade ju bra nu veckan som varit - kom upp i cirka 160 minuter sammanlagt och ska ju köra minst 90 i veckan enligt mitt recept! Känns bra! :-)

Från det ena till det andra: Funderar på att stänga av min mobil under en vecka! Alltså bara ha den avstängd - inte stänga ner abbonemanget eller liknande. Ingen särskild anledning eller så, bara testa! Har gjort det förut och mitt liv gick inte direkt under. Är ju så att om folk vill ha tag på mig så kan de ju ringa hem, i alla fall de som känner mig, vill höra av sig och har numret! Har ju även bloggen här + mail och dylikt... Ändå ytterst sällan någon ringer på mobilen! Men får se hur jag gör - mest bara funderat på det än så länge... Har mina små idéer ibland, helt enkelt!

Nej, dags att krama kudde, känner jag... Natti, natti!

Av Veronica - 2 november 2008 11:43

...i alla fall hittills, men vet ju vad det beror på, så det är bara att stå ut!

Finns ju en period varje månad man faktiskt önskar att man inte vore kvinna, om jag säger så... Behöver nog inte gå in på detta närmre - tror de flesta tjejer som läser detta förstår ändå! Tänk att något som visar att man är fullt frisk ändå kan medföra så mycket obehag... Inte varje gång dock, men titt som tätt.. Som tur är brukar det bara pågå några dagar för min del - vet de som har uppåt en vecka eller till och med längre... Är väl som med allt annat - finns nog alltid någon som har det värre!

Soligt och fint ute idag med, verkar det som, men ska ändå ha en innedag och bara ta det lugnt - träning imorgon igen, men får bli efter att jag följt med mams till stan i några ärenden! Mjukstartar med att promenera på löpbandet tror jag. Tror nog jag ska fixa 30 minuter i alla fall, får se! Eventuellt blir det lite cykel också, fast det kan jag ju göra hemma på kvällen, så det inte blir för mycket på en gång - får se hur det blir!

På tisdag ska jag till vårdcentralen och blir intervjuad av en sjuksköterskestudent. Lite kul faktiskt, har blivit det en gång tidigare i höst, fast inte av samma student då såklart! Är min hälsocoach som tipsat dem om mig, då det frågat henne om någon av hennes patienter kanske vill ställa upp! Man verkar med andra ord ha gjort ett rätt positivt intryck där... :-) Hamnade ju till och med i lokaltidningen för några veckor sedan, då de gjorde ett reportage om bl.a motion på recept, vilket ju jag har + om hälsocoachernas arbete med att hjälpa och stötta oss patienter i våran strävan att komma igång med motion och dylikt... Kändes en smula pinsamt att figuerar med bild och allt, men artikeln blev jättebra faktiskt! Var inga journalistiska krusiduller där, utan hon skrev precis vad jag berättade... Fick till och med indirekt ge inkompetenta Arbetsförnedringen en känga, även om jag inte nämnde dem direkt - kändes riktigt skönt! :-)

Nej, nu ska jag pyssla lite, men lär väl återkomma, när bloggabstinensen sätter in igen... :-)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards