Alla inlägg den 1 augusti 2009

Av Veronica - 1 augusti 2009 13:48

Har en granne som jämt och ständigt skäller och gapar på sin snart 1-åriga schäferhund. Hunden blir kallad idiotjävel, din fan och dylikt och får ofta motta hånfulla tillmälen. Ytterst sällan man hör honom säga något snällt till djuret.


Tro nu inte att jag sitter med örat mot väggen och lyssnar på vad som pågår. Men med sovrumsfönstret på glänt + att grannen sitter på sin balkong och gormar gör det rätt så svårt att undgå det hela. Vet dock inte om han enbart är verbalt nedlåtande mot sin hund, eller om han går till handgripligheter också. Vill inte yttra mig i det fallet - bara hoppas att det inte är så. Hunden är skygg och osäker mot andra människor också, har jag märkt, så skulle inte drömma om att gå närmre honom än nödvändigt.


Finns nog de som vill hävda att djur inte känslomässigt låter sig påverkas av vad människor säger till dem, men personligen anser jag det vara skitsnack. Om inte annat måste ju själva tonfallet i alla fall på något vis påverka djuret ifråga.


Hur som helst, är inget jag kan påverka och vill inte heller. Hoppas bara att inte hunden tar skada av det hela på något vis!



Av Veronica - 1 augusti 2009 00:47

Håller som bäst på att lägga över foton och filmklipp jag samlat i min digitalkamera i ungefär en månad. Ska givetvis gå igenom dem och sållar nog bort en del, särskilt om det är fler bilder på samma motiv och dylikt, men lär ta sin lilla tid. Bara under min vistelse på Almåsa blev det över 1000 bilder och filmklipp tillsammans... :-)


Så otroligt kul att fotografera och även filma, tycker jag. Har en bilddagbok, men dels lämnar jag inte bara ut adressen hur som helst, utan att först veta i alla fall lite om de jag har kontakt med, dels måste man ändå ha ett s.k gästlösen, såvida man inte är medlem på Bilddagboken och blivit godkänd som vän på min lista (tror jag i alla fall) :-) Inte orkat eller hunnit lägga in nya bilder där heller sedan i maj, men snart så... Och ni som INTE har tillgång till min bilddagbok och är nyfikna, hör gärna av er, så är det inte helt omöjligt att ni kan få ett lite gästislösen! :-) Lägger INTE ut bilder på människor, utan är mest på mina båda gosungar + en del annat.


Nej, dags att återgå till pysslandet en stund till. Inte tillräckligt sömnig för att sova riktigt än, även om timmen är sen!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards