Direktlänk till inlägg 1 augusti 2009

Psykiskt djurplågeri?

Av Veronica - 1 augusti 2009 13:48

Har en granne som jämt och ständigt skäller och gapar på sin snart 1-åriga schäferhund. Hunden blir kallad idiotjävel, din fan och dylikt och får ofta motta hånfulla tillmälen. Ytterst sällan man hör honom säga något snällt till djuret.


Tro nu inte att jag sitter med örat mot väggen och lyssnar på vad som pågår. Men med sovrumsfönstret på glänt + att grannen sitter på sin balkong och gormar gör det rätt så svårt att undgå det hela. Vet dock inte om han enbart är verbalt nedlåtande mot sin hund, eller om han går till handgripligheter också. Vill inte yttra mig i det fallet - bara hoppas att det inte är så. Hunden är skygg och osäker mot andra människor också, har jag märkt, så skulle inte drömma om att gå närmre honom än nödvändigt.


Finns nog de som vill hävda att djur inte känslomässigt låter sig påverkas av vad människor säger till dem, men personligen anser jag det vara skitsnack. Om inte annat måste ju själva tonfallet i alla fall på något vis påverka djuret ifråga.


Hur som helst, är inget jag kan påverka och vill inte heller. Hoppas bara att inte hunden tar skada av det hela på något vis!



 
 
Julia

Julia

2 augusti 2009 07:39

Trist att höra. Jag vet i och för sig inte mycket om hundar, men jag kan inte tänka mig att gapa och gorma är rätt metod att få en harmonisk och lycklig hund.

Kram till dig och nosisar till gosbollarna!
Ha en trevlig söndag/Julia

http://hjulia.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 4 september 2020 12:19

Hej alla följare...Ha ha, nåja... Med tanke på hur (o)regelbundet jag skriver på denna blogg så skrev jag ovanstående rad med viss ironi!Kul om någon ens tar sig tid att orka läsa denna blogg, typ... Tack Facebook!!! :-)Mycket har ju hänt sedan sist,...

Av Veronica - 13 mars 2019 15:17

...verkar inte vara min grej. Men å andra sidan väljer man ju själv hur ofta eller sällan man vill göra sina inlägg. Om sedan folk läser dem eller ej har jag ingen aning om. Men skriver mest för skojs skull!Livet flyter på, blir mer och mer "Stockhol...

Av Veronica - 14 augusti 2018 13:19

Väntan har varit lång sedan sist vi sågs… (16 dagar…) och snart, snart får jag krama om den finaste människa jag vet!!! Snart 4 veckor har gått sedan vi möttes för första gången och jag har sedan dess mått så otroligt bra – så myc...

Av Veronica - 11 augusti 2018 13:18

Det blåser på rätt bra ute just nu och är misstänkt mulet… Tycker mig ana åskmuller i fjärran också, så får bli ett kort blogginlägg, innan jag loggar ut och drar ut modemet – för säkerhets skull… Blev ju inget inlägg igår &ndash...

Av Veronica - 9 augusti 2018 18:25

OM du vill veta något om mig – fråga! Jag svarar alltid ärligt eller inte alls – beror ju på vem som frågar och VAD man vill veta. Är dock en öppensinnad person… OM du hör ett rykte om mig – eller nån annan med för den delen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards