Direktlänk till inlägg 26 augusti 2009

Ännu en fullspäckad dag att lägga bakom sig!

Av Veronica - 26 augusti 2009 22:57

Vaknade första gången vid 6-tiden av att regnet vräkte ner. Kändes ungefär som att vädret på något vis beskrev mina känslor inför dennna dag. Som sagt, jag GÖR verkligen ALLT för att få mina dagar att vara så positiva som det bara är möjligt, men ibland bara går det inte ändå...


Tidigt i morse, cirka klockan 2.20 var det precis 5 år sedan min älskade pappa släppte taget och lugnt och stilla somnade in, med några av oss barn + mams vid sjuksängen eller i närheten. Flera års kamp mot Alzheimer'n var över och farmor stod där, redo att ta emot sin minsting med öppna armar, kaffepannan i ena handen och Fia-spelet i den andra!


Trots att fem år gått så känner jag lika stor saknad och en viss tomhet, FAST jag ändå jobbat för att göra dagen som positiv som varit möjligt. Men klarade inte besöket på kyrkogården utan att gråta. Skönt att gå dit själv. Har annars absolut inga som helst problem med att visa mina känslor, oavsett var man är eller i vilken situation man befinner sig i. Men på något vis var det ändå skönt att få vara själv! Sitta vid familjegraven, där farmor, farfar + två av pappas syskon vilar och låta tårarna strömma. Hade tre blombuketter med mig - en från mig, en från mams och en från äldsta systern. Tog sedan två gula rosor ur en av buketterna och lade vid pappas namnskylt i asklunden. Ett eminent ställe, där man slipper sköta en grav, men ändå vet var pappas aska är begravd. Var ju även närvarande vid urnsättningen några veckor efter själva begravningsceremonin. Känns bra att ha ett ställe att gå till, tycker jag!


Minns dock mest pappa med ett leende på läpparna och blir lycklig ända in i själen varje gång någon säger att jag är lik honom, oavsett om det är positivt eller negativt. Fanns nänligen en envishet och tjurskallighet på pappas sida utan dess like... :-)


Så trots att det varit en rätt tung dag känslomässigt, så har jag ändå gjort mitt bästa för att på samma gång göra den så bra som jag kunnat!


Ställde dock in tandläkarbesöket på förmiddagen - hade huvudvärk och orkade helt enkelt inte. Ska dit den 29/9 istället!


Har även fått rejält med motion under dagen, genom att fnatta runt hit och dit. Först var jag och handlade. Sedan vidare till en systerdotter, där det blev fika och en trevlig stunds samvaro! Sedan i väg till yngsta storasystern för att lämna prylar hon beställt tillsammans med mig och några til. Så vidare till kyrkogården och så hem till äldsta systern, där jag bl.a bjöds på en smarrig middag och kladdkaka till efterrätt! Tog bussen hem, men tycker nog jag var värd det, efter all motion + att jag är för mörkrädd för att knalla hem när det börjar skymma.


Tror jag ska ta en riktigt slapp dag i morgon och bara unna mig en massa vila - behöver det, känns det som!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 4 september 2020 12:19

Hej alla följare...Ha ha, nåja... Med tanke på hur (o)regelbundet jag skriver på denna blogg så skrev jag ovanstående rad med viss ironi!Kul om någon ens tar sig tid att orka läsa denna blogg, typ... Tack Facebook!!! :-)Mycket har ju hänt sedan sist,...

Av Veronica - 13 mars 2019 15:17

...verkar inte vara min grej. Men å andra sidan väljer man ju själv hur ofta eller sällan man vill göra sina inlägg. Om sedan folk läser dem eller ej har jag ingen aning om. Men skriver mest för skojs skull!Livet flyter på, blir mer och mer "Stockhol...

Av Veronica - 14 augusti 2018 13:19

Väntan har varit lång sedan sist vi sågs… (16 dagar…) och snart, snart får jag krama om den finaste människa jag vet!!! Snart 4 veckor har gått sedan vi möttes för första gången och jag har sedan dess mått så otroligt bra – så myc...

Av Veronica - 11 augusti 2018 13:18

Det blåser på rätt bra ute just nu och är misstänkt mulet… Tycker mig ana åskmuller i fjärran också, så får bli ett kort blogginlägg, innan jag loggar ut och drar ut modemet – för säkerhets skull… Blev ju inget inlägg igår &ndash...

Av Veronica - 9 augusti 2018 18:25

OM du vill veta något om mig – fråga! Jag svarar alltid ärligt eller inte alls – beror ju på vem som frågar och VAD man vill veta. Är dock en öppensinnad person… OM du hör ett rykte om mig – eller nån annan med för den delen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards