Direktlänk till inlägg 6 december 2010

Lista: Har du...

Av Veronica - 6 december 2010 19:56

...för många vänner?

Har några få riktiga vänner, enligt mitt sätt att se på det!

...tvångstankar?

Tja, det händer väl, men tror inte jag har onormalt många fler än vad som kanske anses vanligt i alla fall. Är inget som hämmar min vardag!

...någon annan psykisk sjukdom?

Nej!

...färgat håret?

Var väl drygt 10 år sedan och med tanke på hur misslyckat det blev så lär det nog dröja innan det blir aktuellt igen.

...brutit några ben?

Nej, tack och lov!

...egen dator?

Kan man väl säga

...gjort bort dig rejält?

Rejält och rejält, men gjort bort sig har nog de flesta gjort någon gång i livet!


...bra självförtroende?

Ganska bra, men beror kanske lite på vilken situation man hamnar i.


...kysst någon?

Kanske det...


...köpt kondomer?

Nej, men skulle inte ha några problem med det, om det blev aktuellt.


...sagt: ”Jag älskar dig!” till någon i dag?

Japp, till mina goa katter.

...varit kär?

Absolut!


...dumpat någon?

Nej!


...blivit dumpad?

Inte precis


…sagt "Jag älskar dig" till en pojkvän och menat det?

Sagt det till någon som jag då önskade hade varit min pojkvän, om nu detta räknas


…bråkat med ditt husdjur?

Bara på skoj i så fall!


…drömt något helt galet och så har det hänt dig nästa dag?

Förmodligen inte!


…rökt en cigarett?

Bara provrökt, men tyckte det smakade skit, så blev kanske bara max två bloss.


…varit full?

Nej, och jag avstår så gärna ifrån att vara det också!


…gått på blinddejt?

Nej tack!


…varit förälskad i en lärare?

Njae... :-)


…skolkat?

Skolkat på riktigt, d.v.s inte gått på en lektion har jag bara gjort en gång, men ångrade mig efter några minuter och gick på lektionen i alla fall, såv vet inte om det räknas. Dessutom får man väl definiera ordet skolka. Har ju hänt ibland under skoltiden att man stannat hemma från skolan och sagt att man varit sjuk, FAST man inte varit det, utan bara ville sova lite längre... :-)


…varit i USA?

Nej!


…ätit sushi?

Nej!


…byggt ett sandslott?

Japp, när jag var liten.


…åkt släde?

Har ett svagt minne av att jag åkt släde någon gång, men var nog bra längesedan.


…fuskat när du spelat spel?

Knappast. Jag avskyr all form av fusk. Gör dock viss reservation för mitt spelande under unga år!


…somnat i skolan/på jobbet?

Inte somnat, men nickat till har man nog gjort nån gång... :-)


…använt ett falskt ID?

Knappast!


…varit med om en jordbävning?

Nej, tack och lov!


…sovit under stjärnorna?

Inte direkt!


…blivit rånad?

Nej, tack och lov!


…gått mot rött?

Har hänt, men gör det ytterst sällan faktiskt!


…gått barfota i leran och pressat leran mellan tårna?

Kanske som barn.


…gått vilse?

Japp, men det löste sig ju till slut. Sitter ju här nu, hemma i min mysiga etta... :-)


…gråtit dig själv till sömns?

Absolut, bl.a natten då pappa somnade in... :-(


…sjungit karaoke?

Japp, fast inte ute bland folk!


…kysst en spegel?

Kanske gjort det på skoj nån gång i min gröna ungdom... :-)


…fuskat på ett prov?

Som skrivet tidigare, jag HATAR fusk, så nej, det har jag inte gjort. Heller ett uselt, men ärligt resultat, än ett bra och falskt!


…sovit naken?

Absolut!


…tagit studenten?

Nej, men hade jag orkat gå kvar gymnasiet ett år till så hade det ju blivit av!


…haft sex mer än sex gånger under samma dag?

-


…tatuerat eller piercat dig?

Inte en chans!


…dykt djupare än trettio meter?

Nej!

…hoppat fallskärm?

Aldrig i livet - inte med den höjdskräcken jag lider av...


…solat solarium?

Provat en gång, men blev för instängt och varmt och eftersom jag även lider av cellskräck så har jag aldrig gjort om det!


…åkt skidor?

Ja, blev väl en och annan vinglig skidtur under skolåren!


…badat naken?

Kanske som väldigt liten utomhus, men annars föredrar jag baddräkt!


…åkt flygplan?

Japp! Från Stockholm till London och från London till Skottland + returresor en vecka senare i maj 1995.


…trasslat in ett tuggummi i håret?

Har väl hänt nån gång!


…varit kär i någon du inte kan få?

Oja, det har jag definitivt...


…klippt gräset?

Nja, inte min grej, direkt...


…sett en gorilla på riktigt?

Kanske på något zoo nån gång!


…varit på Liseberg?

Ja, senast 1989.


…varit på Gröna Lund?

Ja, senast 2002.


…köpt något från glassbilen?

Japp, fast är nog några år sedan sist.


…varit uppe på ett tak?

Det har nog hänt nån gång, t.ex när vi gjorde studiebesök på Akuten en gång i skolan och fick gå upp på ambulanshelikopterns landningsplatta.


…ätit glass denna veckan?

Nej! Men är ju bara måndag än så länge och eftersom jag råkar fylla år på torsdag och har en glasstårta i frysen, så kan det nog bli aktuellt...


…haft ett one night stand?

Inte min grej


…förföljelsemani?

Nja, mani och mani, men tycker nog det är lite läskigt att bli jagad av någon... Händer dock ytterst sällan och då bara på skoj... :-)


…skadat någon?

Tror inte det. Och har det hänt så har det inte varit med avsikt!


…husdjur?

Japp, två underbara honkatter, Kim, 7 år och Dina, 3 år! :-)


…gråtit offentligt?

Absolut!


…en stationär dator eller en laptop?

En laptop, som jag dock har placerad på en och samma plats, så det är liksom stationär på sitt sätt!


…blivit attraherad av en oattraktiv person?

Nej!


…körkort?

Nej, får inte ta körkort, p.g.a medfödd grå starr!


…tagit ECDL-körkortet?

Japp, fick kortet i min hand i januari 2001. men tror knappast det gäller längre...


…kontakt med dina gamla klasskamrater?

Har en del kontakter via FaceBook + att jag träffar en coh annan lite då och då.


…barn?

Nej, men brukar säga att Kim och Dina ju är mina ungar! :-)


…glasögon?

Japp, sedan fyra års ålder. Specialslipade p.g.a min medfödda ögonsjukdom.


…något jobb?

Nej!


…någonsin nobbat en dans?

Har nog hänt, för jag är inte särskilt förtjust i att dansa.


…fått en kyss den närmsta veckan?

Nej, men fått pussar av mina goa katter.


…någonsin åkt ambulans?

Nej!


…provat droger?

Nej, aldrig funnit någon anledning till det!


…några syskon?

Japp. jag har sex syskon: Birgitta, 50, Monica, 48, Michael, 46, Marie-Louise, 43, Catharina, 40 och lillsyrran Linda, snart 33.


…slagit någon i dag?

Brukar inte slåss, så svaret blir alltså nej!


…linser?

Har mina linser i glasögonen.


…mer skor än kläder?

Nej, betydligt mer kläder än skor


…långa naglar?

Inte just nu. Klippte dem härom dagen.


…börjat tjuvkika på planer till sommaren?

Det enda jag bestämt mig för att göra är att åka till Almåsa några dagar, men vet inte när det blir än.


…någonsin varit på Jamaica?

Nej!


…någonsin köpt något från eBay?

Nej!


…någon bästa vän?

Mina katter är mina allra bästa vänner i så fall, men har ju några tvåbenta vänner också, dock ingen jag direkt kallar för bästa vän!


…hatat din bästa vän?

Det har nog hänt, men bara varit ytterst tillfälligt och egentligen är hata fel ord. Ogillat passar bättre!


…ljugit för en kompis?

Har nog hänt, men brukar försöka hålla mig till sanningen som mycket det bara är möjligt.


…eget rum?

Absolut, delar bara lägenhet med mina katter.


…stor golvyta?

Lagom stor, tycker jag väl. Eller nej, lite mer utrymme hade ju inte skadat, men får bli när man nån gång hittar något lite större, t.ex en tvåa.


…förlovat dig?

Nej!


…akvarium?

Nej!


…munsår?

Får det nån gång ibland, inför en förkylning, elle rom det är riktigt kyligt ute, men annars har jag inga besvär av det.


…tappat din mobil i toan?

Ja, har faktiskt hänt en gång, men som tur var hade jag precis innan stoppat papper i + inte hunnit uträtta några naturbehov, så det blev inte ens blöt. :-)


…varit ute i dag?

Japp, var iväg en sväng till kvartersbutiken.


…några brevvänner?

Skriver inte vanliga brev längre, vilket både är skönt och samtidigt lite synd.


…några sparpengar?

Så här års är det dåligt med detta, men nån hundring har jag väl på sparkontot i alla fall.


…sovit i din egen säng i natt?

Brukar för det mesta sova i min egna säng, så även natten som var.


…sovit ensam i natt?

Nja, har ju två kattfröknar som gärna sover hos matte, så helt ensamt har det knappast varit. :-)

…strumpor på dig nu?

Ja, är rätt kyligt på golvet


…växt något det under det senaste året?

Föga troligt

…färgat ditt hår svart?

Nej


…haft vattkoppor?

Japp, som barn


…testat karate?

Nån gång under skoltiden, men är inte min sport, så var inget jag fastnade för


…varit kär i en kändis?

Absolut... :-)


…tråkigt?

Ja, det händer, men försöker då se till att hitta på något skoj att pyssla med


…sprungit runt ditt hus naken?

Knappast. Inte funnits nån anledning till detta heller

…hånglat med ett tuggummi?

Eh, hur gör man då???

…haft tandställning?
Ja, hade en s.k järnvägsräls i käften några år under tonåren.

…lyssnat på Britney Spears den senaste tiden?
Nej, var ett tag sedan jag lyssnade på just henne

…sjungit med till ”Leende guldbruna ögon”?

Hm, nån gång kanske, men just dansbandsmusik tillhör inte favoritmusikgenren precis!

…druckit upp en hel tvåliters Coca Cola själv?
Nja, var nog bra längesedan i så fall. Dricker nästan aldrig läsk längre.

…gråtit till en sorglig låt?
Oja, jag gråter ju så lätt, så självklart har det hänt. Gråter faktiskt även till glad musik ibland, beroende på humör och om låten ifråga väcker särskilda minnen.

…haft en ICA-kasse på huvudet?
Möjligtvis om man skojat till det nån gång...

…klappat ditt husdjur på rumpan?
Föredrar att klappa dem på huvudet, ryggen eller magen!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica - 4 september 2020 12:19

Hej alla följare...Ha ha, nåja... Med tanke på hur (o)regelbundet jag skriver på denna blogg så skrev jag ovanstående rad med viss ironi!Kul om någon ens tar sig tid att orka läsa denna blogg, typ... Tack Facebook!!! :-)Mycket har ju hänt sedan sist,...

Av Veronica - 13 mars 2019 15:17

...verkar inte vara min grej. Men å andra sidan väljer man ju själv hur ofta eller sällan man vill göra sina inlägg. Om sedan folk läser dem eller ej har jag ingen aning om. Men skriver mest för skojs skull!Livet flyter på, blir mer och mer "Stockhol...

Av Veronica - 14 augusti 2018 13:19

Väntan har varit lång sedan sist vi sågs… (16 dagar…) och snart, snart får jag krama om den finaste människa jag vet!!! Snart 4 veckor har gått sedan vi möttes för första gången och jag har sedan dess mått så otroligt bra – så myc...

Av Veronica - 11 augusti 2018 13:18

Det blåser på rätt bra ute just nu och är misstänkt mulet… Tycker mig ana åskmuller i fjärran också, så får bli ett kort blogginlägg, innan jag loggar ut och drar ut modemet – för säkerhets skull… Blev ju inget inlägg igår &ndash...

Av Veronica - 9 augusti 2018 18:25

OM du vill veta något om mig – fråga! Jag svarar alltid ärligt eller inte alls – beror ju på vem som frågar och VAD man vill veta. Är dock en öppensinnad person… OM du hör ett rykte om mig – eller nån annan med för den delen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards