Alla inlägg den 25 december 2010

Av Veronica - 25 december 2010 12:06

Har du köpt en chokladkalender?

Tror inte jag någonsin har köpt en chokladkalender

Om ja, har du öppnat några luckor för tidigt?

Om man då bortser från form av kalender, så har det säkert hänt nån gång att man tjuvöppnat nån lucka

Har du hunnit med att köpa alla julklappar?

Fixade klart sista julklappen kvällen innan julafton, så svaret får väl bii ja där

Vem är det svårast att köpa till?

Min lillasyster, men det brukar ordna sig! :-)


Dricker du alkoholfri glögg?

De få gånger jag brukar dricka glögg föredrar jag definitivt den alkoholfria

Har det hänt att du aldrig stressat inför julen?

En viss stress uppstår väl, men den är definitivt hanterbar och ej särskilt hämmande


Hur många stjärnor ger du årets julkalender?

Inte sett en minut av den, så är ju lite svårt att betygsätta den. Anser dock att de julkalendrar som visades förr var av en helt annan klass ä'n dagens - i alla fall av det jag sett och kunnat jämföra med.

Vilken är den bästa julkalendern genom tiderna?

Har ingen direkt favorit, men de flesta som visades under mina barndomsår tyckte jag om, mer eller mindre.


Säg en person som du velat säga God Jul till men aldrig vågat, orkat eller kanske glömt?

Vågat, orkat eller glömt låter för bedrövligt. Kommer inte på en enda faktiskt!


Vem är det som julpyntar hemma hos er?

Ingen, tycker det är grymt onödigt att smälla upp en massa bråte, för att sedan åter packa ner det efter några få dagar. Dock har jag i år köpt två ljusslingor i glada färger, så okej då, liiite pynt har det väl blivit. Och då är det jag som fixar det. Katterna vill visserligen gärna "hjälpa till", fast på sitt speciella vis... :-)


Vem klär granen och vem bestämmer hur den ska se ut? Hur SKA den se ut?

Var många år sedan vi klädde en julgran och då hade vi inga krav på HUR den skulle vara klädd. Inte vad jag kan komma ihåg i alla fall!

Plastgran eller äkta?

Finns väl för och nackdelar med bägge, men en plastgran kan man ju återanvända flera år + att den inte barrar. Dock luktar en äkta gran godare.


Älskar du att få julklappar eller att ge bort?

Är definitivt roligare att få än att ge bort, men å andra sidan vore det väl bra sniket att bara få och inte ge något tillbaka. Överlåter dock själva inslagningarna till andra - hatar att slå in paket.

Vill du fira julafton utomlands eller i vårt kära Sverige?

I Sverige, för här bor ju de närstående jag vill fira julen med.

När julpyntar man?

OM man ens måste julpynta kan man väl göra det några dagar innan julhelgen och sedan får det vara kvar till efter nyårshelgen, typ... Mina slinogor får dock hänga kvar, då jag tycker man kan ha dem även efter alla helger och inte alltid behöver ha dem tända, särskilt när det börjar bli allt ljusare ute.

Skickar du julkort?

Ibland händer det, men har inte blivit av de senaste åren.


Vilken senap till skinkan?

Är inte jag som pysslar med sådant, men sist köpte vi vanlig senap...

Viktigaste på julbordet?

Det traditionella, typ skinka, mams goda köttbullar, hemladade Janssons frestelse och prinskorv. Gillar även rökt lax och mams goda böcklinglåda. Och så revbensbjäll. Och lite annat...

Världens bästa jullåt?

Finns många fina, men när Tommy Körberg framför "O, helga natt" går det rysningar genom kroppen, helt klart!

Julknäcke eller vörtbröd?

Mams farinlimpa!


Färdiginslagna paket eller paket att slå in hemma?

Definitivt färdiginslagna, bara man vet vad som finns i! :-)

Av Veronica - 25 december 2010 11:54

Undertecknads julafton blev riktigt bra. Firade med mams, katterna, lillasyster med sambo och äldsta systern med son. Riktigt nöjd med mina julklappar också. Fikc följande:

Parfym, duschcréme och body lotion sign Christina Aguilera. Doftade riktigt behagligt och inte alltför starkt heller!
Ljudböckerna "Tyskungen" och "Sjöjungfrun" av Camilla Läckberg.
En lilarandig luvtröja.
En påse lösviktigste, en tesil och en stor temugg!
CD-boxen "Svensk humor - 40 år med public service.
En julgrupp (blommor alltså).

Är som sagt hur nöjd som helst! :-)

Dock lär det dröja, om ens någonsin, tills jag och mams gör julgodis nästa gång. Något mer sötsliskigt och sockrigt har jag sällan smakat på. Syftar då på den rischoklad vi tillverkade i torsdags kväll. Hälften var med ljus, hälften med mörk blockchoklad + Rice crispis-flingor. Isch, smakade inte så gott. Men uppenbarligen fanns det de som hade en annan åsikt, så vi blev av med det ändå... :-) Är ju inte så värst överdrivet förtjust i godis längre + att man kanske känner efter lite mer än förr hur saker och ting smakar. Men är ju som sagt en smaksak, vad man tycker om.


Nu är det juldag och till skillnad från många andra så blir min dito riktigt lat. Ska inte göra många knop, utan bara varva ner efter julaftonen, som ju var lite mer händelserik än vanligt, men ändå riktigt trevlig! :-)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards