Alla inlägg den 26 december 2010

Av Veronica - 26 december 2010 19:48

Det är fem dagar kvar till den dag på året då det ska skjutas med raketer och fyrverkerier. Det är även detta dygn, då många djur far illa av nyss nämnda ting.


Visst, kan ju förstå att en del vill fira in det nya året, men min undran just nu är varför i h-e man måste börja flera dagar innan och sedan hålla på ytterligare ett par dagar efter nyårsafton? Blir så irriterad. Har själv ett djur som är enormt skotträdd och just nu ligger Kim under soffan och vill inte komma fram p.g.a en massa j-vla smällare och skit... :-( Som sagt, runt tolvslaget på nyårsafton är kanske rätt naturligt, men varför flera dagar innan... *suckar*


Får låta min Kimsa ligga under soffan tills hon lugnat ner sig lite - finns inte mycket annat att göra... :-(

Av Veronica - 26 december 2010 15:01

Missade stockholmsderbyt på TV i onsdags, bl.a p.g.a strömavrbrott. Missade även första reprisen dagen efter, p.g.a julpyssel och fika med några syskon.

Tredje gången gillt idag. Vet ju resultatet - DIF vann ÄNTLIGEN ett hockeyderby denna säsong med sköna 3-1. MEN.... Ja, tyvärr grusades segerglädjen rejält p.g.a ett gäng hjärndöda idioter, som skapade panik på Globens läktare med slagsmål, rökbomber och dylika sinnessjuka aktiviteter... Matchen fick avbrytas i över 20 minuter... Blir så in i h-e less på det hela... Samma j-vla visa varje gång...


När jag satt i TV-soffan och bevittnade eländet dök en del funderingar upp:

1. Vad är syftet med det hela? Vad tror dessa idioter att de tjänar på att sabba för sin klubb, som det i alla fall utåt sett påstår sig hålla på. Anser dessa amöbor att man visar sin "kärlek" till laget, genom dylika grottmänniskobeteenden?

2. Hur KAN de få med sig pyroteknik in på arenan? Förekommer det ingen visitering längre? Eller är de som sköter detta polare med drägget och har "överseende" med det hela? Inser de inte faran med dessa raketer, bomber och annat skit? Folk kan dö om det går riktigt illa...

3. Hörde på TV att folk nu fått nog och förmodligen kommer vägra gå på derby i Stockholm framöver. Skulle i ärlighetens namn själv dra mig in i det längsta för detta i nuläget. Och hur mycket förlorar inte både klubbarna och sporten på detta?

4. Många VET vilka idioterna är, men ändå blir de sällan identifierade eller också blir de det och släpps med en klapp på axeln dagen efter...


Jag ÄLSKAR idrott, jag ÄLSKAR hockey och jag verkligen ÄLSKAR Djurgårdens IF! Som trogen supporter under många år har jag svårt att hålla tillbaka tårarna när jag ser dessa pinsamma bilder från TV-rutan. Jag tillhör förmodligen merparten av de supportrar som verkligen VILL att de goda krafterna i klackarna ska segra till slut. Att den där lilla äckelklicken av IQ-befriade individer försvinner från arenorna på livstid! Jag tror nog klubbarna gör så gott de kan för att få bort skiten, men det finns mycket kvar att göra - helt klart!!!

Nu ska jag se klart matchen och sedan är det ny match senare som väntar - förhoppningsvis UTAN en massa bråk!

NEJ till våld - JA till ishockey!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards