Alla inlägg den 8 december 2010

Av Veronica - 8 december 2010 18:41

...är ganska kyligt ute, men samtidigt känns det bra, för då kanske snön får ligga kvar ett tag till och lysa upp i vintermörkret...

Var ju tänkt att jag skulle iväg och bada i rehabpoolen i morgon, men har tydligen blivit inställt. Förra veckan kunde inte jag p.g.a period och nu kan inte sjukgymnasterna. Nåja, de ska höra av sig i morgon bitti och förmodligen bestämma en ny tid! Är ju en del i träningen för att kurera min skadade axel, men som sagt, det ordnar sig! :-)

Blev lite skakig förut i eftermiddag också. Satt i godan ro vid datorn och slöchattade lite, när jag plötsligt ser ett starkt ljus lysa in genom fönstret. Undrar ju såklart vad detta är för något, så jag beger mig till köksfönstret för att kolla läget. Utanför på gatan står en brandbil och deras stegvagn har precis passerat våningen jag bor på... Av ren instinkt börjar man ju såklart sniffa i luften + sticker ut snoken genom ytterdörren för att ev. känna efter om det luktar brandrök. Det brann ju här i huset för snart två år sedan. Men kände ingenting och när jag tittade efter en gång till genom fönstret så såg jag ju faktiskt bara EN brandbil och den hade INTE blåljusen på. Förmodar att de bara gjorde en rutinkoll för att se hur högt liften kan nå, alternativt hur bra de kommer åt nu, när det ju är så snöigt. Puh, snacka om att jag hade ganska hög puls en stund där, men den gick ner rätt så snabbt ändå!

Nähä, ska väl pyssla lite en stund och sedan kolla på "Bonde söker fru". Sedan är det nog sängen som gäller, för har tänkt gå upp ganska tidigt i morgon, trots att badandet blev inställt. Dessutom känner jag mig lite småseg, men är nästan 100 på att det har med dagens gråmulna, dystra decemberväder att göra... Även om jag faktiskt älskar vintern, eller i alla fall snön, så längtar jag efter att dagarna ska vara ljusare allt längre... Men är ju trots allt inte alltför långt kvar dit, även om det kan kännas så ibland!

Av Veronica - 8 december 2010 00:47

...men är man född nattuggla, så är det ju inget att förvånas över.


Har ev. en förkylning på G, men just nu känns det ändå rätt lugnt. Lite spänningar i rygg och axlar, särskilt höger, som jag ju skadat tidigare, så kanske ska lägga mig på spikmattan en stund, innan John B dyker upp...


Gick bra i hockeyn ikväll också för hjältarna. Äntligen 3 sköna pinnar efter några sudden och strafförluster... Varit och är riktigt svajigt spel under hela hösten, men nån gång ska det väl börja peka uppåt igen - laget har helt klart kapacitet att gå långt även i år, anser jag i alla fall! :-)

Har även återupptagit ett litet projekt jag påbörjade förra hösten, nämligen att lägga över inspelningar via band från ungdomsåren först på datorn och sedan vidare till CD, är det tänkt. Averkat nästan 3 band under kvällen! Gick även ut i härliga snön en sväng nu ikväll och bara njöt av minusgraderna och knarrandet under skosulorna... Ja, jag älskar vintern, förutom allt mörker och så då... Men snön lyser ju upp rätt bra i alla fall, så hoppas den får ligga kvar tills det börjar ljusna alltmer på kvällarna... Vill definitivt ha en vit jul i alla fall! Får se hur det blir...


Nej, dags att lägga ut spikmattan och se om den kan göra underverk med min spända rygg...

Natti, natti på er alla!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards