Alla inlägg den 24 december 2009

Av Veronica - 24 december 2009 19:51

Precis så blev det, trots att det är period på G. Men inte känt av något förrän lite nu. Men nu är ju firandet klart. Eller kanske ändå inte - ska, efter att jag bloggat klart, in på Facebook och öppna julklappar på FarmVille - 8 x 100 + nog ytterligare några. Ska även skörda. Men ska nog bli kul i alla fall. Redan öppnat några paket tidigare idag där och fanns redan då en hel del prylar jag önskat mig länge, så...


Men annars har dagen som sagt varit riktigt bra!

Först kom en syster med familj och fikade. Mysigt och alltid lika kul! :-)
Sedan var det dags för Kalle Anka och det hade väl bara hållit på några minuter, så dök lillasyster med sambo upp och då var det dags att käka julmiddag. Mumsigt värre, men samtidigt mättande! :-)

Sedan kollade vi lite på TV och så var det julklappsöppning. Jag fick följande:

Av mams:
Ett par svarta långbyxor
En svart mysdress i fleezematerial. Jacka med luva och långbyxor

Av Kim och Dina:
En kokbok

Av lillasyster och hennes sambo:
En citruspress

Är toknöjd med samtliga prylar! :-) Få saker kanske, men för mig är det viktigare VAD jag får än hur MYCKET jag får! :-)

Nej, dags att börja farma nu - får se hur mycket jag orkar med ikväll. Kanske får spara lite till morgondagen också! :-)

GOD JUL igen på er!

Av Veronica - 24 december 2009 00:35

Är väl en rubrik som passar bra en dag som denna, antar jag!

Kommer nog bli en helt okej jul i år. Är ju i alla fall fortfarande en hel del snö här, så blir en VIT JUL! :-) Blir en julafton helt i min smak. Inte en massa flängande hit och dit, knökfullt av folk och en massa måsten! Mina julaftnar har sedan flera år tillbaka oftast känts som vilken vanlig dag som helst - nästan i alla fall! Och NEJ, jag är INTE tokanti eller någon julhatare - knappast! Anser bara att det dels var roligare förr, dels kanske denna dag är mer till nöje för just barnfamiljer! Men som vanligt tänker jag se till att få en bra och mysig julafton. Och några paket blir det väl i alla fall! Vet vad jag får i två av dem, men är prylar jag vill ha och behöver, så det gör inget!


Nåja, hur som helst. Är väl dags att sova ett par timmar, så man är vaken skapligt. Tror en av systrarna med familj dyker upp hos mams för det traditionella julfikat och det vill man ju inte missa! :-)

Om igen, GOD JUL på er!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Flingunges gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards